|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Står i valet av kvalet mellan en ekonimosk bil 118d, eller ngn av dessa 2 330d ena 07a demobil cirka 600mil utan navi, den andra 06a under 3000mil med navi o d mesta till. bägge e 330d touring skicka länk skriv gärna vad ni tycker osv. :) länkar: Länk Länk | |
|
Jag stod i ett liknande val fast lite omvänt på milen. Stod mellan en 06:a 320 bra utrustad som gått bara 540 mil eller 07a som gått runt 2000 mil för samma penning. Jag valde 06an. Andrahandsvärdet spelar roll när det gäller utrustning. + att den bara gått strax över 500 mil så är bilen i stort sett oanvänd trots att det är en 06a så valet var ganska enkelt för mig.. Om jag ja du skulle jag köra på 06an 330d som hade mer utrustning, Om du ska sälja bilen sen så spelar inte en årsmodell så stor roll för köparen men däremot utrustningen enligt mina erfarenheter..men jag är ingen expert så... |
|
| OT men jag hämtar förresten min nya 320 nästa vecka. Skoj! :) | |
| 320i eller d? touring /sedan? | |
| 320i Sedan för min del. | |
| jag hade tagit den hos borgs bil,se fräschare ut! | |
| svårt val...båda ser väldigt bra ut.. provkör och se vad du tycker och vilken du gillar bäst | |
|
lite svårt provköra bor i gbg kört 330d här i gbg , det är juh bägge 330d touring kan nog itne skilja så mkt i prestanda tänkte mer värde, köpa 07a med lite mil utan navi o lite annat smått o gått eller en 06a med allt mer eller mindre i utrustningväg, som gått 5gg så långt nästan 3000mil mot 600mil ungefär. tänkt ha bilen i 3år sen byta in ev sälja undrar vilken som sjunker mest kan tänka mig 06an sjunker lite mer då den gått längre o räknas som 1år äldre tror inte navin o det den har extra drar upp priset så mkt mot milen men men finns nog folk som vet bättre här ute eller? "hoppas d iaf" annars blir det en liten 118d fullutrustad fabriks ny. saknar min E61 som hade ALLT jävla idioter d finns! "den brändes upp" |
|
|
lite svårt provköra bor i gbg kört 330d här i gbg , det är juh bägge 330d touring kan nog itne skilja så mkt i prestanda tänkte mer värde, köpa 07a med lite mil utan navi o lite annat smått o gått eller en 06a med allt mer eller mindre i utrustningväg, som gått 5gg så långt nästan 3000mil mot 600mil ungefär. tänkt ha bilen i 3år sen byta in ev sälja undrar vilken som sjunker mest kan tänka mig 06an sjunker lite mer då den gått längre o räknas som 1år äldre tror inte navin o det den har extra drar upp priset så mkt mot milen men men finns nog folk som vet bättre här ute eller? "hoppas d iaf" annars blir det en liten 118d fullutrustad fabriks ny. saknar min E61 som hade ALLT jävla idioter d finns! "den brändes upp" |
|
|
Du kommer åka på en större värdeförlust på -07an eftersom den gått såpass lite. På -06an borde den största minskningen redan varit även om det inte skiljer så fasligt mycket i pris mellan dem. Hur mycket skiljer nypriset på dessa? Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
vet inte men borde skija runt 35-50 max 07an ligger ute för 399 men borde gå få ner till runt 385.000kr 06an e ute för 415 går väl få för runt 400jämt ungefär. men borde inte 07an stå sig bättre om 3år då den gått runt 2000mil mindre + är som sagt ett modell år nyare? /M |
|
|
Regnr: JFS352 Färg: GRÅ Fabrikat: BMW 330D TOURING Årsmodell: Fordonsslag: PB Fordonsår: 2007 Chassinummer: WBAVU91030KT16717 Senaste EU-regbevis del 2: 2007-02-14 Upplysningar: Kredit Ägare/Brukare Namn: J.K. PAULSSONS BIL I ÄNGELHOLM AB Adress: KLIPPANV Postnr: 262 71 Förvärvsdatum: 2007-02-14 Ort: ÄNGELHOLM Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: Länsförsäkringar Wasa Försäkrings AB Försäkringsdatum: 2007-02-14 Kreditgivare Orgnr: 556482-8555 Namn: BMW FINANCIAL SERVICES SCANDINAVIA A Slutdatum kredit: 2008-04-30 Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2007-06-11) Tillfällig registrering: Nej Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: 2007-01 Producentansvarig: 556313-5002 I trafik första gången i Sverige: 2007-02-15 Import: Nej I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2009-12-01 - 2010-04-30 Senast godkända besiktning: Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: Skatteuppgifter Skattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej Årsskatt, kr: 6667 _______________________________________________ Länk Den bilen kommer att värderas som en "äkta" 2007 då den är tillverkad Januari 2007... |
|
|
Oftast så får man inte speciellt mycket mer betalt för att bilen har en massa separat extrautrustning när man väl säljer/byter bilen. Så länge bilen har det nödvändigaste såsom Comfort och M-sport pkt. Därför hade jag satsat på den nyare bilen. Förövrigt så är den inte dåligt utrustad. Comfort, M-sport, Läder, Automatlåda, Dragkrok, Panoramatak osv. Du får helt enkelt köpa till en portabel navi istället. Lycka till med bilköpet! |
|
|
Jag skulle rekommendera 330-07:an. Har den utrustningen som krävs för begagnat marknaden den dagen du säljer den plus en hel del till som ex. panaromatak och den är ju en årsm nyare. Att köpa en 118d för ekonomins skull kan jag förstå, skiljer ju en del både i skatt och förbrukning men att utrusta den för 120.000 kr låter inte så smart. Du kommer få ett stort värde tapp på den bilen om tre år vilken försämrar kalkylen avsevärt. 330-07:an kommer nog inte jämförelsevis tappa lika mycket i procent. Lycka till |
|
|
Som dem andra skriver 07 verkar vara bästa köpet navi går att eftermontera och det är inte värt 2000 mil och en års modell för lite extra lull lull. Mpower |
|
|
07:an är fin, var själv spekulant på bilen. Däremot tycker jag priserna är lite väl högt prissatta på dom här fd demobilarna. Ligger väl egentligen runt nypriset med lite rabatter och kampanjer inräknat. |
|
|
Hej! Lutar åt 07an ska ringa dem idag om jag får tid över, den måste ha isofix annars går den bort, menden verkar sakna hifi högtalarna hmm bmw`s orginal ljud suger ganska bra, det är ett stort minus men går väl ordna i efterhand, bunf nja nypriserna är juh runt 510 på 07an med ev rabatt säg max 10% så hamnar man juh på runt 459.000kr de begär 399.000kr e väl ganska bra pris under rabatten tycker personligen det är bra pris givitevis så får han juh går ner lite till om jag ska köpa :) men men som sagt hänger mkt på isofix just nu, navin e inte så viktigt testade en tomtom häromdagen störtnöjd de varnar juh för trafikkameror osv, det gör inte bmw orginal. |
|
|
MR_MR: du har post! |
|
|
d samma :) |
|
| Nu är -07:an såld, var det nån härifrån som köpte den? | |
Angeleyes |
Synd att den han säljas MRMR!:( Tyvärr gäller det att vara riktigt snabb när man finner en prisvärd bil. För mig hade valet varit enkelt...07an med lägre miltal!! Ingen navi i världen är värd en årsmodell nyare-faktum! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.