AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.409

Bmw vs Audi

Sida 2 av 3
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Måste hålla med WilleW angående 190 vs 163 hästars 1.8T. Skillnaden är minimal. Kolla i specen på Audis hemsida Länk

0-100 på 8,2 (190hk), 8,6 (163hk) + högre förbrukning på 190 hästarn.

Ligger Audi på den nedre halvan av listan? Vilken lista menas?
Då var båda bilar provkörda!!!
Enligt mig så kändes bmw:n lite roligare att köra speciellt om man varvar den ordentligt :)). Audin är lite piggare i början pga turbon och fyrhjusldriften men Bmw:n sexa låter mycket bättre.
Men eftersom jag inte skall köpa bilen själv så var man tvungen att fråga sambon om hennes åsikt. Enligt henne så var Audin mycket snyggare.
Så vi får se vem som får sista ordet :)).
Har kollat på de här två bilar:
Länk
Länk
Mvh
Jag får nog hålla med din sambo. Audin ser snyggare ut.

E46 i den blåa färgen gör att bilen ser betydligt äldre och mer omodern än vad den faktiskt är. A4 i silver känns fortfarande fräsch.

När jag tänker efter så känns E46 överhuvudtaget ganska gammal nu, det är framför allt baken som känns gammal tycker jag.

Antar att det är upp till tycke och smak men personligen hade jag valt Audin, om jag skulle välja mellan just dessa två bilar.

In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
enligt mig så är bme bra mkt snyggare:)
nu när vi ändå pratar audi a4 kolla länken
Länk

//stoffe
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Bara för något verkar eller är nytt fräscht så är det automatiskt inte snyggare! Man bör nog ransaka sig vad egentligen tycker är snyggt annars det ju hopplöst om sin favoritbil plötsligt blir ful/oatraktiv så fort en ny modell kommer.

Mvh Danne
Fel forum att fråga i.
Klart alal säger att BMW är bäst på allting.

Fråga i Audi forumet oxå.
Ni är ju 2 som ska ha bilen så de klart du ska fråga tjejen, MEN om e bara du som ska göra så är det du som ska avgöra annars kan du bli besviken.
Själv hade jag nog valt Audin av dom 2 du länkar till.
Men vad är billigast med försäkring bensin reservdela o så
Det spelar stor roll.
Oggyone
Tror de är ganska lika när det gäller försäkring, bensin osv. Kollade hur mycket de skulle kosta att försäkra.
Audin 5787:- per år för helförsäkring och Bmw:n 6157:-
Kommer nog att fundera lite men det lutar lite mer åt Bmw:n just nu.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Lägg in i beräkningarna att det finns mycket mer som kan gå sönder i en turbomotor än en sug 6a... Har själv haft 1.8T, har därav suttit klistrad på nordicaudi.com i över ett år och en av de vanligaste felen på dessa bilar är irriterande småryck och bilar som går dåligt. Bilen är mycket känslig när lmm blir det minsta dålig, och det är vanligt att de blir vill jag lova. Sen finns det slangar som kan gå sönder, wastegate som kärvar, magnetventil, dålig dumpventil mm mm. Alla dessa fel gör att motorn går skit och det är långt ifrån alltid som felen ger felkoder! Så felsökningarna brukar bli dyra också när dom drar ut på tiden.
Jag skulle ALDRIG köpa en auditurbo igen, å då speciellt 1.8T! Skitkvalitet på grejerna. Jag hade fel på alla ovanstående punkter på min 1.8T på mindre än ett år. Å då hade bilen bara gått 9000 mil när jag köpte den, 11000 när jag sålde den!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vilken bil som är snyggast är ju subjektivt. Anser att båda är helt okej till utseendet, ingen vinner några skönhetspris idag men ingen är heller ful. Vilken som är roligast råder det dock inga tvivel om. Den som säger att Audin är roligare ljuger.
Urlöjligt att säga att audi är skitkvalite
Har man otur med sin bil så går den sönder oavsett vad den heter.
finns slangar som kan gå sönder i Bmw Volvo Audi sabb Merca Skoda osv.

En 4 hjulsdriven bil är väldigt rolig att leka med.

budala allt spelar roll minsta krona spelar roll, man ska ju ha bilen ett tag o då blir 200 hit o dit mlt pengar till slut.
Kolla noga tänkt noga så hittar du svaret till slut
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Oggyone: Urlöjligt?

1. Då tycker jag att du ska regga dig på nordicaudi och ärligt ställa en fråga på forumet: "Håller VAGs luftmassemätare, magnetventil och dumpventil till 1.8T en god kvalitet?"
Alternativt först lusläsa båda forumen och dra en jämförelse hur många BMW sexor som går skit och hur många 1.8T som går skit!

Bytte luftmassemätare 2 gånger på Audin under ett år, det är ett erkänt problem VAG har och inte bara jag som haft "otur".

2. Säger sig självt att det finns fler slangar i en turbobil än en sugmotor som kan gå sönder. Självklart går också slangarna sönder lättare när lufttrycket är högre.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hmm, det finns ett mektips om hur man monterar VAG-LMM på BMW genom att flytta över det temperaturkompenserande motståndet (termistor??) som saknas på VAG´s LMM. I övrigt verkar det vara samma prylar. Kanske beror på placeringen, vibrationer eller oren luft eller något i.o.f.s.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Kan inte vara mycket som skiljer nej, både VAG och BMW kör med Bosch. Varför lmm går sönder på VAG-bilar vet jag inte, men det jag vet är att en lmm för några år sen kostade 4300 på VAG. Numera ligger en exakt lika lmm på runt tusingen! Själv tror jag det är tack vare Internetforum blivit allmänt känt att dom strular. Påtryckningarna har gjort att dom blev tvungna att sänka priset=)
Har haft en Audi a4 1.8t -02 som jag köpte ny, den bilen hade faktiskt nästan alla besvär "Deimos" nämnde.
Dock känns kvalitetsintrycket bättre på audin men alltjämnt saknar den körglädjen som en 3-serie ger.

Eftersom jag gillar att köra bil så måste jag nog ändå rekommendera bmwn.
Deimos!
Visste inte att Audi har så mycket problem med luftmassemätare, magnetventil och dumpventil. Får gå in på nordicaudi och söka lite på forumet.
Mvh
ojoj då blir du nog sittandes en stund...
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Men snälla, du kan lika gärna söka efter bekymmer hos BMW. Sök på rost vetja så blir du sittandes en bra stund, eller varför inte skeva bromsskivor, strulande klimatanläggningar etc. etc.
A4:an du länkade till var rejält gubbig - till det priset kan du nästan få den nya karossen med 1,8 turbon... Men som sagt, enklast är väl att låta frugan bestämma - för husfridens skull...
Tu
61
Tune
330 CI - 04
Hej,2 kompisar kör 1,8t-01 och 04,fina bilar kört bägge.brorsan kör en 325:a-03,jag tycker bmw:n är överlägsen när det gäller
motor,växellåda,samspelet och körkänsla en mer vill ha-känsla,samt bra kvalitets-känsla,dock känns det som audin har snäppet högre kvalitets-känsla.audis avant är snyggare än bmw dito,men bmw:s limo-coupe är snyggare än audis-dito.

mvh Tony.
dallev79:

jag har haft 4st olika bmw och en 1 audi. Räknar man ihop mina sammanlagda fel på dessa 5 bilar så har det varit fler på audin än vad jag haft totalt på alla bmw.
Kanske var det ett måndags exemplar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.