AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.754

Extrem volvo med V8,, tycker E24.se

Sida 1 av 2
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Tänkte att jag skulle läsa genom vad dem menar med "Volvos nya
en lyxracer". Där skriver dem "Tyvärr anser Volvo att limousinen ska utrustas med super­breda däck i dimensionen 245/40".
Det är just det där jag reagerar på: "super­breda däck i dimensionen 245/40". Sedan när är detta super brett? Och effekten på HELA 315hp! Idag är inte det heller så imponerande.
Är det så att för den "vanliga" svensson som inte har något bilintresse att denna volvo är något ut över det vanligt?

Vill inte låta som jag själv kör något som detta, men tittar på vad audi, bmw, merca etc har i sina sortiment, så känns ju inte volvon som något att ge dem här uttrycken till!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
ursäkta,,, kanske funkar bättre om man har en länk att se vad jag pratar om.
Länk
Gemini__
Tråd ang. detta finns redan här:
Länk

Fin bil men inget direkt hot mot de etablerade premiummärken som finns på marknaden (anser jag).
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
suck,,, då var man en av alla som lyckas med detta konststycka att starta likadana trådar.
Jag beklagar och ska försöka att inte göra om det! (Jag är seriös, inte ironisk eller spydig!).
Just vid såna här tillfällen man skulle vilja ändra/ta bort trådar som man själv startat.
Att den skulle vara extrem är väl möjligen om man jämför med övriga sossecontainer-bilar ! :-)

Den passar väl för dom riktigt högavlönade ultra-sossarna möjligtvis.

Gick häromdagen förbi moderaternas partikontor och då var Reinfeldt där på möte. Gissa vad som stog parkerat utanför ?

En stor svart fin 7-serie med en massa extra antenner och extra backljus samt 3 säpo-vakter hovrande i receptionen :-)

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Tallviking: Det är känt sedan länge att SÄPO kör 7-serien. Det var dessutom rätt stora skriverier kring det när de köptes in.

Wilhelm Svenselius
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Säpo har allt möjligt kul i garaget bland annat BMW X5, Audi A6 3,2 Quattro Avant, BMW 760, Chevy Tahoe och några Mercedes E-klass varianter. Bland annat

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Tallviking: Jag blev omkörd av två såna 7-serie med massa antenner och de såg rätt så feta när dem kom glidande i led. Inger lite mer "respekt" när det kommer svarta S80 T6 eller vad volvo har erbjudut tidigare. Inte alls samma pondus i volvos bilar om man sneglar på bmw´s 7-serie.
ExHonda: Håller med. Den var riktigt "maffig" där den stog parkerad. Vill-ha känslan skrek i kroppen !

Har aldrig hänt med en S80 !
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Frågan är varför de har extra backljus på bilen? Är det om de ska behöva backa riktigt fort och göra en hollywodvändning i mörkret månne?
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Har också funderat på det där med backljusen på säpobilarna. Likadant på andra bilar de har, tex en del E60 BMW.er. Detta + tre extra antenner formligen skriker ju ut säpo.
FredricF
Det här med SÄPO och BMW 7-serien, är det inte för att det är en av de få bilar som kan fås med skottsäkra glas mm?
Jag gissar att skottsäkra Volvo är lite mer sällsynta.

/Fredric
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Skottsäkra volvo gå säkert att ordna fram men snabba skottsäkra volvo.....

Mpower
klart dom får fram snabba volvo, många av deras bilar är trimmade.
Vet en 940 dom hade som körde om det mesta.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
delorian: Det lät intressant har du mer info om 940:in?

Mvh Danne
En 940 som körde om det mesta? Kan vara sant men låter som en skröna.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Man kanske har blandat ihop 944 och 944?
gammal 4-dörrars Volvomodell eller 944 turbo (Porsche).

Men att Säpo skulle köra Porsche är väl tveksamt? :)
Nog för att svenska polisen faktiskt körde svart/vita 911:or
för många år sedan.

/L
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
De är "Professional" versionen av 540, 740 och 750 som är den skottsäkra versionen som Säk. kör runt i. Finns intressanta tillbehör till den som en hållare för en MP5'a i mittarmstödet..
Länstrafikgruppen har länge hållt sig med trimmat, en tidigare bekant fick på taffsen av en Volvo 944 turbo på 90-talet i sin trimmade Saab T16... Iofs kom dom inte ikapp utan "bekantingen" körde av vägen, efteråt fick han en föreläsning om att dom minsann hade kommit ikapp om han inte hade kört åt pipan.

I övrigt tror jag att ordningsmakten har provat det mesta. Här är dom dock stripade.
Länk

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
"en 940 som körde om det mesta"

Vilken bil som helst med blåljusen på KÖR OM det mesta :)

/Masten

Gör mig glad, besök min blogg! Länk
FredricF
Angående polisens 911or så läste jag en artikel i Nostalgia eller liknande biltidning för några år sedan. Nån entusiast hade renoverat upp en gammal polis-911 och i samband med detta forskat i vad de andra 911orna blev av. En av dessa var skärmbreddad med 265or eller rent av bredare bakhjul. Ägaren hävdade att med en 120hk motor så var det "garanterat slirfritt" men bilen såg så tuff ut att ingen vågade utmana vid rödljus....

/Fredric
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.