|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Varför har de kommit på att man inte ska kunna backa med dörren öppen? Är det bättre att man kör på något? Öppnar man dörren slänger den i P och det blir tvärstopp! Suck, ville bara få ur mig lite frustration.... /Christian | |
| Kanske för att BMW ska få sälja backsensorerna! :) Skämt åtsido...det är en störande dumhet och jag ska ta upp det vid nästa service och höra om det går att programmera bort.. | |
|
Det är väl så att har man inte säkerhetsbältet på sig så går det inte att ha dörren öppen och backa. Det är säkert så att det är något amerikanskt lagkrav, Jänkarna klarar ju inte så mycket utan att hängslen och livrem :-)) |
|
|
Förvisso men nu är ju BMW en bil i Premium klassen inte som den koreanska holken som inte gick att starta utan att trycka ned kopplingen, som jag köpte till tjejen när hon hade tagit körtkort. BMW borde ju faktiskt ha råd att fimpa den funktionen på bilar som hamnar i andra länder än USA. /Ian |
|
|
När du jämför BMW med den koreanska bilen fick jag en tanke. På e61:an måste du hålla på broms eller koppling vid start, "funktionen" finns säkert på alla nya BMW:s, men jag vet säkert att den finns på just den modellen. Så det är inte bara i korea man andvänder det;). /Christian |
|
|
"Öppnar man dörren slänger den i P och det blir tvärstopp!" Ska den inte stanna när du trycker in P ? :) |
|
|
Det är många av funktionerna som går att lägga till o ta bort via I-drive bara man läser instruktionsboken. Men det är som med all funktioner avsätt pryl (TV, micro dator) så finns det oftast med i instruktionsboken...men vi orkar inte läsa den :-) |
|
|
För att förtydliga - det här gäller LCI-bilar med tomatlåda. Så fort man öppnar dörren går lådan direkt i P, samt ger en utskällning på iDrive-displayen... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Aha. Jag förstår. Sen när blev lådan vegetarisk förresten? ;) |
|
|
Precis, kommer med fart, upp med dörren för att kolla var den jvl trottoarkanten är så P och stopp! Samt indiotförklaringen i displayen, se till att bilen inte rulllar iväg när du stannar, men det är inte jag som stannat, den du själv din dumma..... Men jag hämnas, lägger aldrig i P nu mer, det gör den också själv när man stänger av motorn, det extra jobbet kan den ha! /Christian |
|
| :) | |
lob |
Hade en PT Cruiser för ett tag sedan och den gick inte att starta utan att kopplingen var nedtryckt. Jänkarna är ju vana med aut och då måste ju lådan stå i P eller D för att du ska kunna starta. Har man parkeringsauto på backspegeln behöver man ju inte öppna dörren för att se trottoarkanten. Länk |
|
Jo..parkeringsautmatiskvinkling av backspegeln finns, men det är på höger backspegel..och det är vänster dörr som gäller. Men jag upplever inget direkt problem med detta ..det är ju en BMW....;-) |
|
|
Beror på hur skitiga rutor man har..... /Christian |
|
lob |
Du kan flytta parkeringsauton mellan speglarna (tror jag). Jag kan det på min i alla fall. Med hjälp av H/V väljaren. Länk |
| Nopp...funktionen finns bara på h-sida | |
lob |
Kanske bara va önsketänkande från min sida. Måste kolla! Länk |
| Så här står det för E60/61 -07...."trottoarkantautomatik för ytterbackspegel på passagerarsidan" | |
|
lob - nä det går inte. Sätter du väljaren i vänster läge så "låser sig" hö backspegel. chrisod - haha, jag skrattade gott åt detta: "Samt indiotförklaringen i displayen, se till att bilen inte rulllar iväg när du stannar, men det är inte jag som stannat, den du själv din dumma..... Men jag hämnas, lägger aldrig i P nu mer, det gör den också själv när man stänger av motorn, det extra jobbet kan den ha!" Jag hade exakt samma tanke, och gav igen på exakt samma sätt! :-D Det här med att starta utan koppling nedtryckt - hade det på min gamla, manuella E91:a. Tusan vad irriterande tills jag hade fått in det i ryggmärgen. ---- BMW CS #6212 |
|
lob |
Helt klart önsketänkande från min sida, dvs jag hade fel ang trottkantsauto på förarsidan. Då har man landat på jorden idag också då. Länk |
|
Petri, har du fått reda på om det går att avaktivera detta med att inte kunna backa med dörren öppen? /Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.