|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
|
Grattis till bilen!! Troligtvis en liten sten som kommit mellan skivan och bromsskölden. Det låter j....t illa men är ingen fara. De brukar ramla ur rätt fort. Har råkat ut för det flera gånger. Men första gången rev jag ner bromsen o skivan innan den hade ramlat bort. Det blev en timme i garaget i onödan men bättre safe than sorry! Gott Nytt År!! /Pane |
|
|
Jag var inte snabb nog men hade samma svar. Kör lugnt vidare! /Pane |
|
| 1BJÖRN, jag menar att den är väldigt stötig men är trots det nöjd. Jobbigt på raksträckorna men man glömmer det snabbt när det börjar svänga :) | |
|
Körde till OK, in på "gör det själv", av med framhjulet på passagerar sidan, lirkade med en fällkniv mellan bromsskölden och bromsskivan, till slut föll det ut en liten liten sten...och ljudet var borta!! Tack för hjälpen! |
|
| Ett ljud man får vänja sig vid som E39 ägare, inte så premium när det uppstår men som tur är brukar det försvinna snabbt :) | |
|
tycker att 528 är mycket bra bil.. med mycket körglädge har haft min i ca 1 år nu och skulle inte byta bort den. har en kompis som har en 523 och en 540.. visst 540 väldigt bra bil på alla sätt men det kostar att äga en sådan. och 523 den mest ekonominska bilen av dom i E39 klassen men lite mer motor skulle inte skada. lycka till med köpet!! |
|
|
Är så här långt underbart nöjd. Komforten är helt oslagbar, speciellt på ljudsidan, den är så tyst!! Var lite osäker på hurvida 192 hästar skulle räcka (har bara testat 530 innan) men den är så mjuk, len och attackvillig!! Nu funderar jag på att köpa alu-pedaler och byta ut M-alu inläggen mot kolfiber, skulle bli väldigt snyggt. Sen ska ett nytt handbromshandtag införskaffas. Allt eftersom, känns härligt att äga en sån här bil, så stolt och glad varje gång jag sätter mig i den....kan inte fatta att den är min, tänker alltid att jag måste lämna tillbaka den till dess lycklige ägare...och sen kommer jag på att det är ju jag!!! |
|
|
Lugnegård: Ang. sten i bromsarna så kan du köpa ett stenskydd som du skruvar fast på bromsskölden. Kolla hos BMW, har för mig att de kostar runt 200:-. I längden är det mycket irriterande, hände kanske 10 gånger för mig i somras. |
|
| Många av de E39-specifika missarna har jag märkt av, men jag har aldrig fått en sten mellan skivan och bromsskölden, så det måste skilja mellan olika årsmodeller. För jag kan inte skylla på min tur i alla fall... | |
lob |
Hej Lugnegård Det har varit kul att följa dina bravader i jakten på "drömbilen". Kul att du till sist hittat den och att du är nöjd. Lite mer bilder på pärlan skulle va kul. Ha ett gött 2008 med din nya kamrat. Lars Länk |
|
lob: Du har hjälpt mkt och det uppskattas verkligen. Jag är verkligen nöjd med bilen, det känns jättebra. Enda "grejen" som saknas lite är DSC, det är sååå halkigt här uppe nu. Nu är ju 525:an vinterskodd vilket inte gör sig så bra på bild, sen har inte solen vågat titta fram senaste dagarna, men så fort solstrålarna bryter igenom ska vi ut o fota! //M |
|
|
Vår 523-00 hade endast Antispinn och jag har aldrig haft bättre vinterbil.. I princip gick det inte att få sladd med bilen med rejäla dubbade däck ( Michelin i vårt fall ) Den tog sig fram ända tills snön var så hög att den packade sig under bilen och hjulen hängde i luften. Mina helt nya bilar med Antisladd och framhjulsdrift ligger mycket ostadigare på vägen!!.. |
|
|
Vi har tyvärr endast dubbfria vinterdäck, så det sitter nog där. Tack för din input. Nästa vinter blir det nya ordentliga Michelin! |
|
| Ang. sten i bromsskivan,så har det endast hänt mig 1 gång på 6 år och 11.000 mil. | |
|
Bilder då Lugnegård!!? ;) Satans bra tråd detta, nu är det min tur att hitta en go bil. Bara inte Lugnegård tog "russinet".... ;) |
|
| Snälla ordentligt med bilder nu! | |
|
Det är det dåliga vädret och bristen på dagsljus som ställer till det... Men bilder kommer, no doubt! Sen måste jag "lära" mig att tvätta bilen på ett bra sätt, annars blir ju bilderna mindre sexiga.... |
|
| Äntligen finns det lite bilder på skönheten. Bilderna i sig är dock inga skönheter.... | |
|
Snacka om att vara nöjd!! Vlken bil det är! Vi har snart kört 700 mil och det går så enkelt, så smidigt. Komforten är underbar, speciellt på ljudsidan, sportstolarna gör givetvis sitt, man sitter verkligen perfekt. Jag hade dock önskat att det var elstolar, så man kunde göra små justeringar under långkörningar. Sen hade det varit gött med minne, givetvis. Appropå ljudkomforten, att man kan samtala i helt normal samtalston även när det går RIKTIGT fort måste anses som ett riktigt lyxepitet. Det är såå skönt med en bil som känns så njutningsfull och lyxig att färdas i, för att inte tala om hur den är att köra. Mina föräldrar är inga bilmänniskor, men även de häpnar över de mkt trevliga och förtroendeingivande vägegenskaperna hos denna vagn. Tack vare sportchassiet ligger den som ett strykjärn i alla hastigheter, att ta en rondell i 70-80 är helt plötsligt inga problem. Det är dock inget jag har som vana att göra, utan har endast testat när klockan står sent och gatorna är tomma. Vi ser fram emot många härliga med vår underbara silverpil! //Mikael |
|
|
hmm...jag letade länge efter en med begie skinn, hittade en för 2 månader sedan. Med exclusive-inredning. Köpte direkt. Är supernöjd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.