AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
46.117

Vilken är den mest prisvärda och körglada e39:an (ska köpa)?

Sida 6 av 9
Kolla in den här, grymt fin!! Länk
Har pratat med säljarna ett par gånger, det kändes VÄLDIGT bra. De gav ett oerhört bra och seriöst intryck.
Sen gav de ett utmärkt bud på Saaben, så här blir det affär. Har redan reserverat bilen.

Nu är det ju en bit att åka (120mil), men så är det ju väldigt mkt bil oxå!

Känns super!!
Ser ju fin ut! Men var VÄLDIGT uppmärksam efter vibrationer i 110-140 km/h! Dessa kan vara nästan omöjliga att få bort!
Självklart ska jag granska bilen noggrant, och inte mista efter dessa vibrationer. Säljaren gav dock ett mycket bra intryck, och försäkrade mig att det inte fanns några vibrationer. Men, visst, han vill ju sälja bilen...

Tyvärr har jag inte så mkt mer att gå på än deras ord.

Sen har jag ju minst 6 månaders garanti.

//Lugnegård
Gemini__
Ser mycket fin ut, hoppas den är ärlig och att det blir ett köp. Glöm inte att pruta bara ;-)
Visst ser den fin ut, jag är väldigt sugen på att sticka ner redan imorgon (120 mil)...lite för mkt jobb sista veckan innan jul dock.
Eftersom att jag ska lämna 9-5:an i inbyte kan det bli svårt att pruta, men visst ska jag göra ett försök.

Nu är nästa steg att få inbytespriset skriftligt, och en försäkran om vilket skick den är i. Om den inte motsvarar deras beskrivning kommer jag verkligen att begära ett lägre pris.
Gemini__
Denna verkar klockren. Kanske läga att åka och kika på den och lägga ett seriöst bud. Svensksåld lågmilare går inte av för hackor:
Länk
Gemini__
Fast det är fortfarande rätt stora avstånd vi pratar om =) Fel sida av landet för att bara åka dit lite snabbt sådär.
Har betalt handpenningen redan. Blir en härlig jul i år.
Till våren skall ett exteriört M-paket inhandlas samt 19" BBS el. Breyton!
Det blir en köpresa, ingen "kika på" resa....tar ju två 2 dagar att ta sig ner...speciellt med det väglag vi har nu...
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Dom skriver "M sport paket" i annonsen vilket är ren nonsens.....finns inget med den bilen som är M sport. Men fin kan den ju givetvist vara ändå. Dock så är ju felaktig marknadsföring inget plus i kanten tycker jag iaf.
Den har Sport-chassi, M-insteg och M-knopp, men visst, M-paketet är inte "synligt" i annonsen. Personligen är det sportchassiet som är viktigast för mig, resten är ju ren estetik som kan fixas i efterhand. Sen tror jag att den kommer att bli grymt clean med 19" Breyton Spirit utan M-stylingen. En riktig "silver-bullit".
Jo
63
Jonas530
530iA touring -01
Hur mycket falsk marknadsföring får en bilfirma hålla på med egentligen?
M-paket, skottsäkra rutor, EN ägare? Slår man upp bilen på vv.se så står det att den har haft SEX ägare!
Men bilen ser jättefin ut. Se till att dom har besiktat den innan du köper den.
Lugnegård:

Vad var det för fel på den svensksålda 530im som ViccoA länkar till, killen är ju i ett desperat behov av pengar och färgkombinationen borde ju absolut tilltala dig.
Dessutom verkar det ju vara en god historik på bilen med väldigt få ägare och mil.
Köpläge!
Bunf:
Phades 530 såg helschysst ut, men jag måste bli av med Saaben!
Jonas530:
När jag pratar med Bilcentra igen på måndag ska jag vara lite mer bestämd angående annonsens utförande. Det stämmer att den till viss del känns vilseledande, och de behöver ha bra svar på varför de skriver EN ägare när VV säger SEX.
Sen betalar jag gärna lite mer och köper via handlare, garantin är mkt värd(iaf för mig).

Självklart ska bilen besiktigas innan köp.
lob
Kul att du hittat en bil som fallit dig i smaken. Annonsen är dock lite vilseledande som påpekats förut. Med tanke på avsaknaden av "de yttre" M-paketet (stötfångare, speglar, spoiler mm) torde det finnas prutmån ned till 130'. Försök i alla fall

Länk
Lugnegård:
Hittar du en schysst bil är det väl bara att köpa och sedan sälja saaben efteråt.
Hej lob,
Ska ringa Bilcentra imorgon och ställa dem mot väggen angående annonsen.
Viktigast nu är en besiktning ua innan leverans, en förklaring till varför de skrivit "1 ägare" när VV säger 6 samt en prutmån pga "lilla-Mpaketet".

Om de börjar vrida sig och komma med bortförklaringar kommer jag att backa på en gång.
För mig känns bilen väldigt bra. Det faktum att den har dubbla glas är en stor köp-anledning för mig. Älskar tystnad i kombination med motorkraft. De exteriöra M-delarna kan jag köpa till till våren. Det är nog mest speglarna och stötfångarna som känns aktuella. Sen skulle 19" BBS pryda bilen väldigt bra.
Bunf:
Har inte 100k i börsen. Tyvärr. Sen tar jag inte lån. Har klarat mig utan lån hittills i livet och tänker inte skuldsätta mig nu heller. Det är underbart att slippa de bojjorna.
Kan man be handlaren om ett M-test? Är det inom ramen för kundservice?
Om handlaren inte vill, utan säger att det är upp till kunden, hur tolkar man det?
Ska jag räkna med att jag som spekulant måste betala M-testet?

//Mikael
Lugnegård:
Jag är benägen att hålla med dig där..
tyvärr kan det vara lite svårt med det inom sthlmsområdet om man inte vill bo i en koja..
visst kan du be om ett m-test men räkna nog med att få bekosta det själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.