|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
Pricis. Känner jag måste dela med mig av mina erfarenheter Jag har haft en snitt förbrukning på 1.3/mil på m5:an medans min andrabil som jag brukar nu under vintertid drar 1.1/mil i snitt. Jag betalar 5900 nåt för helförsäkring helår på m5:an vilket inte känns så blodigt tycker jag. Och när det gäller kvaliten känns den bra ( ingen skillnad baraa för att det är en stark motor), har bytt två gummibussningar ett relä till vindrutetorkarna, en spolarpump till intensivrengöringen och ett batteri. Det enda som kan vara bra o veta är ju att det är dyra däck och dom nöts ner ganska snabbt, visserligen förknippat med hur man kör o så också. Innan jag köpte min så hade jag en del förutfattade meningar (negativa) men som sen visade sig inte stämma: Jättetung koppling Sävligt gassvar (typ fördröjning för det är en stor motor med mycket tröghetsmoment) Stötig o hård på gupp i vägen Att den skulle hasa o kasa o understyra då man gasar på små fina kurviga vägar (nästan 2ton bil ju) Kopplingen är som en vanlig bil Explosivt bra gassvar! Sväljer gupp precis som en vanlig bil Väggrepp o precision i styrningen långt över en standard bil, "gokartkänsla", vikten känns inte alls. Det enda kravet jag tror man behöver ha på sig som ägare för att uppskatta m5:an är att man är lite gassugen o inte för gubbig. Då ger den mycket kärlek tillbaka, tro mig! |
|
| Lugnegård: Varför skulle du inte kunna lägga ett bud på 140 K på den imolaröda? Det är ju mindre än 10 % under begärt pris och det är definitivt inget skambud. | |
| Jag hade definitivt lagt ett bud på den imolaröda om jag redan hade fått saaben såld. Nu står den kvar i garaget och det känns väldigt avigt att lägga ett bud på bilen när jag inte fått 9-5:an såld, jag kan inte köpa nytt innan jag fått in nya pengar, har inte den möjligheten tyvärr. Inte riktigt gjord av cash.... | |
|
Skicka ett mail och fråga om han vill ha Saaben+pengar i byte? Kostar inget att fråga :-) Och vem vet, han kanske är i marknad för en mer "familjemässig" bil?! |
|
| Jag förstår. Trodde först att du var rädd för att pruta men nu förstår jag problemet. :-) | |
| Inte så rädd för att pruta (även om jag sällan gör det - aldrig), men jag är mkt mån om att ge ett profesionellt intryck och kan inte börjar ge bud utan att ha en likviditet för det. | |
| Har du föreslagit Saaben + pengar i byte? | |
| Japp Robert, skickade ett mail igår. Föreslog Saaben + 45k, får se vad Leif säger. | |
| Strålande!!! Håller tummarna. | |
| Verkligen!!! Tack för supportet! | |
|
Tja igen! Har hittat ett ganska intressant exemplar, åtminstonde i mina ögon. Det är givetvis en importbil. Tycker dock den verkar mkt fin. Pratade med säljaren idag och han gav ett bra intryck. Vad tror ni? Länk //Mikael |
|
|
Läs denna länk och begrunna: Länk Importerade dieslar i Örebro har inte så hög status här på forumet.. AE |
|
| Tack för det...nu blev jag ju minst sagt misstänksam....trist, det såg ju ut så bra! | |
| 11500 mil på en diesel från -03 är inte särskilt mycket. Man skall ju inte döma ut alla bilar, men en mycket noggrann undersökning av dokumentation från service/reparationer hos BMW i dess ursprungliga brukarland är ett måste på en sådan bil. Finns inte så mycket annat att tjäna på i dessa dagar för importörerna än att skruva mätare och då är ju dieslarna tacksamma objekt. Kom också ihåg att "milkontrollerad hos BMW" inte är värt någonting. Det var längesedan man bara manipulerade själva mätarinstrumentet. | |
| Woops...tror jag skippar den här bilen. Känns inte bra, ska inte ge mig in på att kolla all service i DE, blir för mkt jobb. Det står i annonsen att bilen har en komplett ifylld servicebok...hur verifierar man det? | |
|
Nu har jag ju inte läst alla de 95 svaren men för de pengarna som du hade tänkt att betala går ju automatiskt 523 bort!! En fantastisk bil annars men idag minst 7 år gammal! Skulle med mitt eget facit ha köpt bilen utav en bilhandlare och inte äldre än -02...525 ligger bra till. Givetvis med "rätt" historia. Handlaren har MAX betalt 100.000kr för en -02 till -03 som har rullat runt 15.000 mil och man får anta att den är väl testad... Du får "garantier" och blir samtidigt av med Saaben... En äldre bil KAN bli ruskigt dyr i drift och Bmw är inte kända för att vara ofifflade! Lycka till!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
lugnegård:Den 530D är garanterat skruvat, en import -03a för det priset och det angivna miltalet finns inte ens i rödluvan o vargen. Dessa rullar 4-7000 mil årligen normalt. ///MVH Hasso Länk |
|
Som ni förstår skippade jag 530d:en. Har kikat på den här ett tag, den verkar schysst, gillar interiören. Pratade med säljaren idag, och trots lite språkförbristningar gav han ett bra intryck. Länk |
|
|
Av någon anledning verkar säljaren vilja dölja reg. nr. på de flesta bilderna på bilarna i lager............. |
|
|
När jag pratade med AG var språket ett litet problem. Tror han kommer från forna Jugoslavien el liknande. Känns inte bra när det blir missförstånd på en gång och man måste fråga om hela tiden. Men bilen verkar fin, så vi får väl se. Skickade et mail imorse med ngr frågor, lättare att skriva än prata, bli mindre missförstånd. Får se om han svarar.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.