|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Eftersom jag skall byta in saaben funkar antagligen inte import, tyvärr. När det gäller utrustning är nog egentligen inte så superkräsen, som jag förstår att en del här här ;)) Visst vore glastak väldigt trevligt, men jag tror att jag kan leva utan det. Men jag uppskattar verkligen era inlägg. Ni ÄR till STOR hjälp. Jag vill gärna ha cd-växlare. Ett krav är oxå antispinn+antisladd samt DSC. Telefon behöver jag def inte. Den här tycker jag ser schysst ut oxå: Länk |
|
lob |
Jag förstår hur du tänker Lugnegård. En annan aspekt på utrustningsnivå är att den dag det är dax att sälja/byta går det förmodligen lättare så länge det finns idioter som jag själv på köpmarknaden som lever efter devisen att den som har mest extrautrustning(orginal) när han dör vinner. Patetiskt men sant, jag blottar mina tillkortakommanden och erkänner ! Länk |
|
Din Saab begränsar dig till handlaren!? Har du räknat på vad handlarens egentliga pris för din Saab blir vid inbyte? Kanske kan det vara läge att sänka priset till den nivån, få loss degen och på så sätt bredda utbudet även till de som säljer privat. Jag tror dessutom att det är enklare att göra en bättre affär hos handlaren utan inbyte. Har du kollat fler försäkringsbolag än Insplanet? Även min erfarenhet är att det finns betydligt billigare alternativ. Ta ett reg.nr på en bil som intresserar dig och skicka ut förfrågningar till bolagen själv. Om jag inte missminner mig så finns det någon hemsida med den tjänsten. Kollade just på mobile...din drömvagn finns där ;-) Och när det kommer till import är jag ganska säker på att all erfarenhet här kan lotsa dig i mål. |
|
|
Lugnegård: Kolla vad du får för pris hos BMW originalförsäkring. Jag äger en 530iA -01, är 34 år och bor i villa i Umeå. Jag har BMW Originalförsäkring och kör max 1500 mil/år och betalar 6855 kr. i försäkring. När jag letade bil så ville jag ha en svart med sandbeige inredning, det är ju bara SÅ snyggt. Nu blev det en med svart inredning och jag ångrar mig inte. Mycket mer lättskött än beige. Med den budgeten du har så borde du kunna hitta en fin 525/530. Som en del har skrivit tidigare, ju mer utrustning desto bättre. Och vad gäller Saaben: En handlare kommer att ge dig ett skambud. Det är oftast en bättre affär att slumpa bort bilen privat och sen gå till en handlare och gör ett rent köp, eller köp privat. Mitt personliga val: En välutrustad 530iM, helst i silver med svart inredning. Tycker det skiljer såpass lite i driftkostnad mellan en 525/530. |
|
| Glömde en sak: Skippa dieslarna, du kör för lite för att det ska löna sig. Med en manuellt växlad 530 sedan så borde bottendraget räcka till, även för en som kört Saab turbo. | |
|
Jag har snackat med Vesta idag och fick mkt bra priser...blev nästan sugen på en 540. Jag plockade ngr regnummer från blocket, det funkade utmärkt. Ni har rätt i att det är möjligt att handlare kommer att ge mig skambud, men jag skall be en bön och göra några försök! Min dröm har länge varit att dra till DE och plocka hem en bil som jag VERKLIGEN vill ha i garaget hemma. Men nu har det varit svårt att få iväg den faktiskt mkt fina Saaben privat, och jag är såååå sugen på en "riktigt fet tysk". Var nere på jobb i Ö-vik idag och såg förstås en toppenfin 530i med m-paket utanför Maxi....silver kändes väldigt rätt. Jonas530, är det inte dags att du byter bil nu;)) Du har nog rätt i det med dieseln, det är bara så gött med det där vridet inne i stan...men förnuftet måste nog få lite plats iaf. Resan forsätter.... |
|
|
Hej du lugne" Jag tycker självklart en 540 som du kanske förstår, härligare vrid får du leta efter...Lycka till MVH Robban |
|
|
-Lugnegård: Det går ju alltid att kolla vad du får lägga mellan om du byter in Saaben, då vet du ju hur lågt du kan gå om du sen skulle sälja den privat. Den här tiden på året är det tungsålt. Vänta till våren kanske? En fördel med att sälja privat är att du sen är helt fri att välja bil, ja kanske åka till Tyskland och köpa DRÖMBILEN! Nej, jag tror inte jag ska byta än, har inte haft den ett år ens ;) Du vill nog inte heller ha en 24.000-milad touring utan M-paket. :) |
|
|
Ska ringa runt lite imorgon o kolla vad man får i inbyte för 9-5:an, har faktiskt ingen aning, hoppas dock på minst 110. Då kan jag lägga ca 30 emellan och få en schysst 525 el 530. Trevlig helg, Om ni inte har varit in på mitt företags hemsida får ni gärna ta en titt, www.miltonlugnegard.com |
|
|
Bor också i Umeå, betalar 3000:- / halvår helförsäkrat 2000 mil på Vesta för min 530i. |
|
| Det var ju verkligen inte farligt, låter lovande! | |
lob |
Din bil finns till salu på powerbörsen Lugnegård. 530 iM -02, Imolaröd, svart skinn mm. GO FOR IT !! Länk |
|
I know lob!!! Den ligger bara lite högt i pris.... |
|
|
En budget är till för att spräckas :-) Sett över tiden är det inte så mycket pengar och du tjänade ju in dem genom den lägre föräkringspremien ;-) Ta lite från "njutarkontot" och lägg ett seriöst bud på bilen om 140.000 GO FOR IT!!! |
|
|
Idag har jag snackat med ngr handlare, inbytespriset för 9-5:an hamnar runt 107 000:-, det är väl lite lite mindre än vad jag tänkt sälja den för (110). Från början hade vi inte tänkt byt in Saaben, men det är en lång historia som jag ska bespara er. Budgeten ligger nu på max 135 000:- Följande bilar ligger på listan idag, vissa är mer välutrustade än andra men med fler mil: Länk Länk Länk Länk Länk Tacksam för all er feedback, Micke |
|
|
För mig vinner helt klart den mörkgrå 530in. Den silvriga 525 se omlackad ut höger fram med nyansskillnad och dessutom är den äldre och har gått mer = adjö med 525an. Den gröna 525an, har gått mer, mindre motor och nästan samma pris = adjöss 528an - menar Paulssons allvar med 127000 för en 528 med sprucken förarstol och totalt blästrade strålkastare? Hej då! Sista 525an - bra pris och funkar naturligtvis om du vill komma lite billigare undan med försäkringen. Mitt val skulle solklart vara den första 530in. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag skulle definitivt se upp med de två första, min känsla säger att de är mätarskruvade! Nyansskillnader i lack har väl 99% av alla E39 som har rostlagats på garantin. |
|
| Vad får dig att tro att de är skruvade? | |
|
Jag tycker att skinnet på förarstolen på den första ser värre ut än på min bil - och då har den gått 24.000 mil..... Den andra ser också lite nött ut och har inte ens stolsvärme. Den gröna: Visst, mindre motor och lite mer mil(på mätaren) men ger mig ett något ärligare intryck än de två första.(OBS! endast personlig magkänsla!) 528:an: Nej tack! Sista 525:an: Kanske den intressantaste av dessa. Trevlig färgkombination förutom kulskyddet. Har du frågat vad priset blir vid rent köp? Många handlare sänker priset med 10k direkt om du köper utan inbyte, och då räcker det om du säljer Saaben för 97000. Synd att du inte kan skaka fram några tusen till. Den röda på powerbörsen var hur läcker som helst! Kanske går att pruta några tusen vid snabb affär? |
|
|
Den första grå är svensksåld så det vore oerhört korkat att ge sig på att försöka skruva en sådan. Alla besiktningspapper finns ju + föregående ägare är bara ett telefonsamtal bort. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.