AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
33.540

Tokbilligt turbokit!

Sida 2 av 3
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Grenrören är som tidigare inlägg nämnt svaga i sin konstruktion, främst då svetfogarna. Turbon som är med i kitet är inte ens värd kartongen den skickas i. Vill man ha grejer som håller längre än ned till den lokala korvkiosken får man hosta upp lite mer pengar. Man får vad man betalar för, så enkelt är det bara :)

Mvh/ Niclas
inte tillstånd från din flickvän?.

är det fickpengen eller hehehe..

tjänar man egna pengar, gör man det man vill med sina pengar, det är då min flickvän iaf fullt medveten om.

efter att vi betalat våra gemensamma utgifter, så har hon juh ingenting att göra med vad jag gör med mina pengar.

fasiken tycker det är många som alltid skriver att dom ska övertyga sina tjejer, och snacka med flickvännerna osv, begriper inte varför man ska kompromissa med sina egna medel.

lite OT kanske, men ändå ;).

/mvh jocke

Numera Jeep ägare.
Nog fungerar det ungefär likadant för mig med jokko, men jag har så varierande inkomster från månad till månad och till våren vet jag inte ens om jag har någon inkomst alls. Då är det bra att vara överens med flickvännen om investeringar så hon kanske är lite medgörlig när tillgångarna tryter, kanske man kan få flytta norrut igen :)
Pl
7
Plass´n
M5 -92
740 -93
540 -93
Har ni erfarenhet av grejerna eller spekulerar ni om vad som ingår i kittet och hållbarheten?
Tycker att 3560kr levererat hemma på gården är rätt bra pris för detta kitt;)

Det verkar inte vara någon som har erfarenhet, bara några som spekulerar. Priset är riktigt bra, jämfört med de i sverige som vill ha lite drygt 40k. Men vet du något om grejjorna Plass'n?
Pl
7
Plass´n
M5 -92
740 -93
540 -93
Som sagt det spekuleras om grejer som ingen provat men en massa åsikter har de. Nu har inte jag heller hunnit prova grejerna men jag har då i alla fall den insikten att om det är billigt får man ju ha det i åtanke att det inte är det bästa som finns på marknaden. För 3560kr tycker jag att jag fått mycket för pengarna och det ska bli intressant att sätta ihop 24 ventilaren i vinter med dessa grejer.

Var köpte du grejjorna ifrån, vad hette firman? Har du någon tråd om hur bygget går?
Pl
7
Plass´n
M5 -92
740 -93
540 -93
SSAUTOCROME USA och det var inga problem med leveransen,tog 7 dagar så hade jag grejerna hemma på gården. Ingen tråd ännu så länge eftersom jag har så många projekt på gång bla. 2 st M 5:or och så E30:n för turbobygget. Garaget mitt är för tillfället upptaget av 2st grabbar som håller på att bygga på sina projekt E30 och M5 så de får hålla på tills de åker hem på jullov sedan ska jag börja med en M5:a och börja plocka med M50B25 motorn för turbobygget.

Man får väl hoppas att detta är någon som är ute efter att svartmåla:
Länk

ss autocrap ger f.ö. 360 träffar på Google, för vad det nu kan vara värt.

Kan ju ha blivit bättre på senare tid, men priset skvallrar väl inte direkt om det.
Pl
7
Plass´n
M5 -92
740 -93
540 -93
Det är säkert ingen svartmålning men som sagt är man bara medveten att priset är väldigt lågt så får man ju ta det för vad det är.Håller min lågbudget turbokonverteringsmotor eller inte ska bli väldigt intressant att se till våren.
Om jag har tur kommer jag kanske längre än till den lokala korvkiosken innan den rasar ;)

Ja det är ju inga större pengar åt fanders om det rasar, så länge inget annat tar skada.
En liten tanke om eBay-kit, varför finns det väldigt få negativa omdömmen om försäljaren när dom bara säljer skit-delar? De negativa omdömmena verkar dessutom mest handla om annat än att delarna faller sönder som socker.

Ett intressant kit: Länk
vart till usa i höstas.... köpte lite inhemska grejer skor...kläder mest..

dom har lite kvalite i usa ochså...å lite egen still...oojjjjjjjjdååååå

Made in kina.....?...made in kina....?made in kina......

pg_ice
"Man får väl hoppas att detta är någon som är ute efter att svartmåla"

det ser mer ut som ren fakta

vi tillverkar lagertillbehör på Jobbet och jag har sett KlämHylsor(klämmer åt axeln i lagerhuset) från Kina som konkurerar med SKFs produkter och det var ingen vacker syn.
dom tycks inte veta vad ytjämnhets mått och tolleranser är för nåt.
Hylsorna såg ut som dom var handknackade från nåt från stenåldern och ändå var dom tillverkade i en NC Maskin.
ytjämnheten var fruktansvärt dålig.
det såg mer ut som gängor där det skulle vara en plan och blank yta.

Håller deras Turbos samma låga kvalitet då skulle jag inte sätta dit en om jag äns fick betalt för det.
pg_ice
förtydligande.

alla ytor ser mer eller mindre ut som gängor om man förstorar dom.
en yta med låg ytjämnhet är en yta med mindre och fler/tätare toppar.

hög ytjämnhet har färre och högre toppar.

måtten på dom båda kan vara exakt samma då man mäter på den högsta punkten på ytan alltså på topparna.

dålig ytjämnhet gör att topparna på slitytorna slits ner snabbare vilket gör att måtten som än gång var innom tolleranserna inte längre är det.

är det bra på en turbo som snurrar 100000 varv/min eller vad det är :)?
mycket är nog dåligt... mycket är nog bra ochså.
En kille verkar iallfall ha blivit nöjd.... Länk
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
jokko:

Jag höll på att ramla av stolen när jag läste ditt inlägg!
Jag skulle aldrig någonsin behandla min fru så respektlöst som du ger sken av att göra med din käresta.

Per L
Här är samma killes tråd på Zatzy: Länk

Problemet är inte att hänga dit grejerna och få ut effekt.
Problemet jag ser är att man vill att det ska hålla i längden.
Detta är ju grejer som man kommer åka runt med på en bruksbil i många fall.
Per L:

Inte vet jag om det är så respektlöst att ha delvis skilda ekonomier. Var och en får ju komma överens som de vill. Det kan vara svårt att övertala en flickvän/pojkvän som inte är ett dugg road av bilar att 50000kr är det värt att lägga på en gammal bil för att få den fin och rolig, själv skulle jag inte vilja betala hälften när hon åker till stockholm och shoppar lös eller vill spela poker om stora summor.
Det kan vara bra med skilda ekonomier så man kan behålla sina intressen (om de kostar pengar), men man kan ju hålla pengaräknandet på lagom nivå så det inte går till överdrift.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.