|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Nån som provat detta kit? Länk | |
|
Det skulle jag också vara intresserad av att veta... |
|
| trodde först de glömt en nolla på priset men kollar man på andra märken så verkar det vara genomgående snorbilligt. Luktar bluff. | |
|
Kinaprodukter: billiga. Dollarkursen: snorlåg Kan ju vara lågkvalitativa produkter faktisk. Finns singelkit till supra mkiv för under 3000USD nu som jämförelse |
|
|
Det ÄR skräp, grenrören är kända för att spricka. Kanske håller ett tag om man stagar upp turbon, men de är för klena. |
|
|
Här är ett betydligt bättre grenrör: Länk |
|
|
Bra lista med grejer och bilder: Länk |
|
|
Det finns företag som annonserar liknande kit på eBay för ungefär samma priser. Länk Länk Länk Länk Markus: är det bara grenrören som inte håller eller är resten också skit? |
|
|
Turbon är väl inget att hurra för heller, tillverkad i Kina med allt vad det kan innebära vad gäller materialval, precision och kvalitetskontroll. Intercoolern är säkert ok... |
|
|
MEN HUR KAN NI SÄGA DET???TURBON INTEär nått å hurra för material mm.. det finns ju massa som vi använder som tillverkas i kina (asien) |
|
|
Baserar det enbart på de ras jag hört talas om. Givetvis går det att göra bra turbo i Kina, men det verkar inte som om någon börjat med det än. Inte till tuningmarknaden iaf. |
|
|
Mr-x --> Kineserna tillverkar enligt de specar de får. Dock så kostar det därefter också. Av den anledningen finns det både bra och dåliga kinatillverkade produkter beroende på hur nogranna toleranser de jobbar efter. Finns en gammal skröna om en firma som köpte vinkelslipar från kina och sålde. Bra priser och kalaskvalitet. Firman i fråga försökte vid nästa inköp att pressa priserna ännu mer och fick 10% rabatt rakt av. Nästa leverans av vinkelslipar skar efter kort tids användande. Kineserna har helt enkelt stoppat i billigare lager för att ta ner priset. Firman hade aldrig specificerat att samma kvalitet skulle uppnås trots lägre pris. Kinesisk logik kanske... |
|
|
Kul sticky som kanske borde finnas här med! Länk |
|
| Hittar inget om det kittet någon annan stans på forumet. Det var nog så denna tråd började?! Att säga att alla turbokit på ebay är dåliga köp som snubben i din länk gör Markus, det kan man göra om man har pålitliga källor som testat ALLA olika kit på ebay... Nu var ju första frågan på tråden om någon här har testat kittet i fråga, och svaret verkar vara nej. | |
|
Haha, det är ju samma grenrör i varenda kit, möjligen olika agg, men det tror jag inte heller. Bara olika återförsäljare. Du brydde dig aldrig om att söka på bimmerforums förstår jag? |
|
|
Nu var det ju inte så att jag sade något om kvalitén på kitten Markus, utan jag reagerade på att du slänger upp en länk som säger att man inte ens ska starta en tråd om sådana kit, och att alla kit på ebay är dåliga. För det första så har vi ingen info om ssautochrome på vårat forum, för det andra så får man upp 46 olika kit om man söker på "bmw turbo kit" på ebay. Bara löjligt att säga att allt ska vara skit. Jag tycker absolut att man ska kunna fråga om någon har testat ett visst kit, hittar man ingen info om det här så är det väl ok? |
|
|
Jo jo, men stickyn tyder ju på att det har varit tämligen många försök med negativt resultat, eller hur? Ska säkert en del till innan mod tröttnar och skriver så där. Sen finns det många olika upplägg på kiten, men jag tycker man känner igen samma delar i åtminstone 90% av fallen. För att vara objektiv då: Det är framförallt grenrör med små klena svetsar där det syns att rören är i tunt material man ska passa sig för, var man än stöter på dem. |
|
|
Ja det verkar klart struliga de där grenrören. En del har tydligen kompleterat svetsarna på detta grenröret, med ganska bra resultat: Länk |
|
|
Kan säkert gå att få det bra med lite arbete. Skulle tro att största problemet är att vibrationerna knäcker det när ett relativt tungt aggregat hänger i det, stagning borde hjälpa en del. Men med tanke på att moms och tull tillkommer från staterna så skulle jag hellre lägga till en tusenlapp och köpa detta: Länk |
|
|
jag har kört med ett grenrör på en bmw e12 i 3-4 år ..den håller... varför skulle kineserna va sämre... vem fan vill ha en toyota..........................:) dock japs... jo jag kanske.. |
|
| Det är säkert bra grejjer där markus och man kan säkert få jättefina grejjor om man lägger ännu mer pengar, det var ju en viss prisskillnad... Tyvärr så har jag, och kanske någon annan, begränsad budget på bilar. Jag skulle vilja ha ett kit med allt för under 10000kr mer har jag inte tillstånd från min flickvän att lägga just nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.