|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är ju svindlande dumt. Efter att ha haft ypperlig funktionalitet på klimatanlägningarna i årtionden så får man för dig att; Nä nu ska vi göra så att temperaturen på golvet sakta smyger upp till 30°C efter 45 minuter på alla våra nya bilar. Hur tänker dom? Hmm, vår målgrupp har nog lite taskig blodcirkulation, så om de sitter still i 45 minuter så blir de nog lite frusna om fötterna. Eller vadå? :-) |
|
| Adelson: Japp, kan bara hålla med. Jag blev först helt stum när jag fick beskedet att det är "by design" och sen trodde jag de skämtade med mig. | |
| Har samma fel i min 320d E91 07 i E46 funkar det dock bra, måset ju gå att justera detta felet för att det ska var så orginal kan ja inte tänka mig vem vill ha 30grader varmt på fötterna.... | |
|
Jämfört med Tex Volvo är Bmw´s klimat ganska usel enl min bedömning med E46 som referens och volvo S60 . E46 har ojämn värme och har en tendens till att bete sig konstigt vid +- 0 grader , annars en kanonbil och underbar att köra (tyvärr såld). man kan inte få allt... |
|
|
Har nog inte tänkt på detta som ett problem tidigare. Tycker AC:n alltid fungerat bra för min del. Ingen i min familj som klagat. Vad gäller Audi så kan jag inte hålla med om att de skulle ha bättre AC-anläggningar. //Stefan |
|
Verdi |
Jag tyckte min A4:a från 2004 uppträdde liknande också. Tror inte det är nåt specifikt för BMW. |
|
Så länge luftombytet är rikligt så kyler även 30 grader våra fossingar mer än stillastående 25 gradig luft. Intressant att detta även gäller E46, jag har inte märkt något obehag (än). Jag tror på Adelsons teori om en försoffad målgrupp som behöver stimulans uti extremiteterna. :-) mvh/ Anders |
|
Gunget |
Har exakt samma fenomen på min 325a, det blir grisigt varmt om fötterna under långkörning. Brukar sluta med att man får köra i strumplästen. Jäkligt irriterande faktiskt! |
|
Jag har faktiskt inte upplevt detta i min bil, jag har en e90 325i -06 Kanske jag som inte har lagt märke till detta bara. |
|
|
Satt och åkte 106 mil igår med 335:an utan att bli varm om fötterna. |
|
|
märker samma på min e36:a! :O blir tokvarmt om fötterna efter 40-50min. så sänker man värmen lie blir man kall om kroppen men svettas om fötterna. så man har stängt vid fötterna jämt. BMW ownz |
|
|
Det är så väl helt enkelt att vi upplever temperatur väldigt olika, därav att några upplever det som ett problem och andra inte tänker på det. Sen blir det också lite skillnad om man har IDrive eller inte, har man det så kan man ställa hur mycket luft som ska komma till fötterna. Jag provade en 335i med IDrive och upplevde dock att temperaturen vid fötterna till slut blev densamma även om jag ställde ner mängden luft som skulle till fötterna. Ökar man mängden luft till fötterna så gick det ännu fortare (enligt termometern) men det kan hända att som någon skrev här, om man har större luftflöde så kanske man inte upplever det så varmt. Det hann jag inte testa. På min 325i utan IDrive så är det efter en stunds körning oerhört lite luft den kör in vid fötterna men den är varm. Sen är det ju luftkanalen till baksätet som går vid förarsidan på mittkonsolen och genererar värme den också. Håll handen mot mittkonsolen ungefär där ni har höger knä, eller lite lägre. /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.