|
|
|
|---|---|
|
Vindrutespolningen har gett upp på min bil, en 520i -96, tysklandsimport, så den ser ut som en svensk 97.. Jag vet att det finns gott om spolarvätska i, så det är inte problemet. Det låter inte ens som att pumpen går när man trycker in spaken. Någon med erfarenhet? Fel två är att vajern till motorhuvsöppningen är av! Är det hemskt svårt att byta själv? Tackar för alla bra svar! (hoppas jag) =) | |
|
Spolarpumpen sitter på spolarbehållaren, innanför höger innerskärm, mot torpeden. Har man tagit av hjulet så är det lätt att komma åt den. Kontrollera gärna att det inte bara är skit som satt igen pumpen, det har jag råkat ut för en gång, efter rensning så fungerade den bra igen. Vajern har jag aldrig bytt, så den kan jag inte hjälpa dig med tyvärr. |
|
|
tjena är de vajern inifrån? den är lätt att byta jag har bytt den på min e39... wiklund |
|
|
Om vajern går av inne i motorutrymmet då? |
|
|
ja då kan de bli värre min hade dått av ine i bilen och den va inte svår alls att byta.. wiklund |
|
| Nej, den är av precis inne vid själva handtaget. Låter bra att det är enkelt! Hoppas det blir lite tid över någon dag nu bara... | |
|
jag tog bara en polygrip och drog tills jag fick upp huven sen är de bara att ta bort plasten vid pedalerna och du måste också ta bort den där plasten där man kan vila foten på vänster sida alltså..handtaget sitter i en skruv sen har du en skruv innan för den och sen kan du vrida plasten åt ett hål..när du fått upp huven så tar man bort plasten på vänster sida alltså coupe filteret och hållarn sen är de bara att dela på vajern vid skarven och sen he ditt den nya vajern och montera tillbaka allt... vajern komplett gick på under 500kr och då ingår ju handtaget också... bara att fråga om du undrar över något wiklund |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.