AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.501

Kollade på 135:an idag

Sida 2 av 2
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
bmw_jerry: Ja verkligen, och all kritik som många gett den runt om, med audi folk kan ju ta och skaffa sig smak. En audi tt ser ju patetisk ut i jämnförelse, denna lilla rackarns bil har inget motstycke just nu anser jag!

Klockrent BMW!
Men nästan en halv miljon? Det är faktiskt inte klokt. Man får ju en hyffsad Porsche 911 från 01-03 för det...
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
man kan få en sjysst M3 E46 för det priset med. Är ju ingen anledning att jämföra nytt med gammalt. Sen en 911 är ju knappast lika komfortabel och praktiskt som en etta och då är en 911 kört om man vill ha det.
kostar ju från 370tusen... om du ska jämföra det med en ny 911 så kostar dessutom utrustningen på porsche mkt mkt mer... att ettan kostar 370tusen med prestanda i cayman klass är ju nästan rena kapet
mi
172
mikaelmansson
330 Touring -01
Kollade på... hehe...
KÖRDE 135 idag... VILKEN SKÖNHET det är!
Gillar verkligen den motorns karaktär - och jämfört med 335 så hör den ju ÄNNU MER hemma i 135an.
(Om man nu inte behöver utrymmet man kan få i t ex 335 touring)
Jag skulle aldrig någonsin ens tänka tanken på 335 coupe när nu 135 coupe finns...

Min blogg: Länk
Lite humor: Länk
335 coupéns försäljning lär störtdyka nu när 135:an finns..
Av dom som redan har tecknat kontrakt så är det många med E60 som har slagit till. Det enda jag själv tvekar på är ju om man kan leva med dom mindre utrymena.

Samma med Z4 när 1-serie cabben kommer till våren.
Och själv hoppas jag på att Z4 sjunker i pris för att kunna klara den interna konkurrensen. Alltså redan hos BMW.

Keep your distance!
Forrest
Mikaelmansson: Låter den mer än 130? Tycker att BMW har snålat lite på ljudet i den nämligen.

//S//
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Clubsport, vet inte om jag håller med på Z4 där. 125 cab ska tydligen kosta 28,000 euro i grundpris cirkus, dvs en bit över 300,000 i Sverige, den billigaste Z4 Roadstern (2,5i) kostar 342,000. 135 coupé kostar ju 369,000 och cabben kommer ju att hamna en bra bit däröver, kanske närmare Z4 3.0si (429,000), och då är det säkert många som hellre väljer Z4:an, trots lite mindre effekt.
bewing77:
Visste inte om priserna för 1-serie cabben, men euron står väl bara i 9.70 kr nånting så hur får du fram att 125 skulle hamna över 300.000 här?
Har själv vissa funderingar på Z4/1-serie cabben och det som jag tycker talar till ettans fördel är det att den har ett baksäte som jag nog hade tänkt att använda som extra bagageutrymme. Z4 har väldigt litet bagageutrymme.
Sen så är ju nya Z4 inte så långt borta vilket gör att iaf jag inväntar den hellre än att köpa den nuvarande Z4.

Keep your distance!
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
"Visste inte om priserna för 1-serie cabben, men euron står väl bara i 9.70 kr nånting så hur får du fram att 125 skulle hamna över 300.000 här?"

Högre moms i Serige
Dyrare frakt
Mindre kvantitet av bilar till Sverige
Kaltlandutrustade
..mm, mm

// Jonas

.
mi
172
mikaelmansson
330 Touring -01
Var ute och kände på 135an i lördags: Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Som nybil framstår väl priset på 370kkr bto bas som anständigt. Sen så finns det väl inga "gotlandsbilar" som blir tillverkade får man hoppas.
Mvh
Asken
Clubsport: det borde gå att köpa lagerbilar till riktigt bra priser..sen när nya z4:an kommer kan man nog göra riktiga fynd på dem som finns kvar i lagret,,,
bmw_jerry:
Det har du rätt i och har väl haft den tanken själv, men jag är lagd åt det hållet att jag gärna vill vara först med det senaste. Jag kan nog få svårt att stå emot den kommande Z4:an även om jag kan få den nuvarande till ett mycket bra pris. Vill hemskt gärna äga en cabriolet innan jag blir gråhårig!

Keep your distance!
mi
172
mikaelmansson
330 Touring -01
Forest: Den låter lika rappt och härligt som Z4 Coupé 3.0Si. Väldigt likt faktiskt.
Undrar förresten när 135/335ans maskin hittar ner iZ4...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.