|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var hos Förenade Bil idag och tittade på 135i Coupen. Första gången jag såg den i verkligheten. Den här var i Sparkling Grafit, med Boston Terra läder, kanonsnygg kombination. Prislappen låg på 479.000 så det var hyfsat välutrustat. Helt klart en läcker bil, frågan är om den inte ser läckrare ut än 3 serie Coupen i sitt kompakta format. Och innerytrymmet kändes inte mycket sämre. Ska bli spännande när det kommer bilar för provkörning, bara hoppas snön inte hinner före. | |
| Jävligt mycket pengar! | |
| Tycker att det är ett bra pris sett till prestanda. Det är absolut ett alternativ då jag skall byta bil nästa år. | |
|
Bilen har lite lustiga proportioner, den borde ha varit 5-10 cm längre för att få den rätta coupé-taklinjen. Men man kanske vänjer sig. Tycker nog att 135 är för dyr i förhållande till hur lite bil man får för pengarna! Keep your distance! |
|
|
Håller med om att den egentligen inte har något sedvanligt Coupe utseende. Men den såg rejält fetläcker ut på något vis som tilltalade ögat. Och den lär vara en rolig sak på vägen. Priset är väl sådär, klarar man sig utan navi hamnar jag i alla fall runt 450 tusen när jag specar en bil. Mycket prestanda för pengarna kan jag hålla med om vid en flukt på 0-100. Frågan är hur pris/värderas står sig mot tex Cayaman som är ett intressant alternativ att jämföra med när det svänger. |
|
| Bra kommentar Sail. Bilen kräver absolut en provkörning för att se om det inte bara är "rakt-fram-prestanda". För egen del skippar jag gärna både skinn och navigation, förutsatt att det verkligen är en "körvagn". | |
|
gillar verkligen 135i cupe' det är bara en sak som jag verkligen irriterar mig på... varför i helvete sätter man inte in en diffad bakaxel i den.. skitjävladåliga elektroniska diffen som bromsar ett bakhjul är skit... nä på en diffad bakaxel så är den i det närmaste perfekt litet krutpaket... fanns det som option är det det första jag skulle valt!! |
|
|
Läs lite om diffad bakaxel här: Länk Det går alltså att lösa, även om det förstås borde ha varit standard. |
|
|
En "riktig" diff är ett självklart option, kan man tycka. Såg dock i tyskt forum att de som nu provat sin elektriska diff och kört inspirerat, verkar ha blivit glatt överaskade. Det pratas om lättdoserad driftmaskin. Visst ger det lite hopp! Länk |
|
| någon som vet när m-bilar i eskilstuna får en??+ | |
|
Om man är yttermåtts-kåt så är inte 1-serie coupé prisvärd. Men som busbil är 135ic "prisvärd. Tänker man ettserie coupé tänker man inte treserie i samma tanke... if you know what I'm saying. Var och kollade på BMW Solna i helgen :) Mycket snygg LeMansblå 135 stod i hallen, det lemonfärgade skinnet var inte i toppskick dock, vilket fick mig att vara tacksam att jag inte specade bilen med det utan gick på tråksvart inredning (två barn gör det till en sport att hålla inredningen i ett gott skick). Mvh, /Wille |
|
|
Har inte bestämt mig för om jag tycker den är snygg eller inte. Från vissa vinklar helt ok, men från andra, nej tack. Sen är det ju det där med priset. Beror ju helt klart på vad man är ute efter, men den är ju helt klart i samma prisklass som en 335. Nu gillar jag ju treserien (skulle ju inte ha en annars) och ogillar tanken BMW+Turbo (skulle ju haft en 335 annars ;) ), så det är kanske inte en bil för mig. Men frågan är hur andrahandsvärdet kommer se ut på en 135 när den potentiella andrahandsköparen kan köpa en 335 för i stort sett samma pengar. |
|
|
Är som de flesta nya BMW fula på bild men snygga i verkligheten. Håller med bewing77 om att andrahandsvärdet antagligen inte kommer vara allt för skoj. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| 135i med advantage/comfort/m-sport ligger på 392000:-. 335i coupé med comfort/m-sport kostar 482000:-. Så visst är det en prisskillndad när det gäller nybilsköp... | |
|
Sen ingår det maffiga BREMBO bromsar samt M-kit till 135i. 335i har inga brembo bromsar och M-paket kostar extra. Priset för 135i tycker jag är het okej, för prisvärda BMW finns det inga alls av. Jag lägger hellre pengarna på en 135i än nya Impreza eller EVO, de två är knappast billiga heller. |
|
|
bmw_jerry: Det finns tydligen bara 12st visningsbilar i landet att tillgå. Så dom turnerar runt med dom bilarna. Västerås hade den i lördags endast. Vill du se den så får du nog åka till nån av dom största åf, exempelvis BMW Solna. Vet ej när den kan tänkas dykas upp i E-tuna, dom brukar ju börja med Västerås och sen låta E-tuna få samma bil innan den drar vidare, men inte i detta fallet. I mars-april kommer den att finnas hos alla handlare! Keep your distance! |
|
| bor förtillfället i linköping och är bara i e-tuna på helgerna såå skulle kunna titta på den hör oxå... någon som ve när den kommer till linköping?? | |
| var på m-bilar i eskilstua idag och såg en 123d coupe.. den var grå med något brunt skinn... måste säga att den var grymmt grymmt snygg i verkligheten... trots avsaknaden av m-pkt var den hur snygg som hellst... nu e man grymt sugen | |
|
Var in på BMW i Sundsvall och kikade på 135i, en mörkblå rackare med M paket! Alltså, jisses herueka, jag är helt såld. Den välvda linjen runt bilen över dörrarna och huven bort emot baken... Den är bland det snyggaste jag sett ifrån BMW, vill ha känslan är total!! Gud vad jag väntar på att man får provköra den någon gång! |
|
|
Sail: VAd hade den 135an på Förenade för spec? Mvh Asken |
|
| theprophet: visst är linjen som går runt bilen grymmt snygg.. bilen har verkligen egen karaktär | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.