|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
För säkerhets skull: Länk :) AE |
|
|
nej nej nej: Länk vg. notera: "inga fel anmälda för denan modell" Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Det är riktigt synd att den så snygga och mysiga E-klass W210 är så oerhört rostbenägen. Efterföljaren W211 är fin men inte lika trevlig att köra som W210 och den är dessutom trängre invändigt. | |
|
W115 är det som gäller gärna diesel med automat!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Japp "Full metal Daimler". Diesel + aut. borgar för ett avstressat lungt körsätt. Är det något som skramlar i 50 tusenmilarn´ är det något man själv lagt ifrån sig :) AE |
|
|
Vem orkar hålla på och maila? Telsamtal för att göra sig en bild av säljare/ objekt samt visa sitt personliga intresse, max en kvart. Sen kompletteringsmail. Dyr bil eller risk för kostsamma reparationer= biltest hos proffs, en h arbetstid. Sen köpa eller glömma:) Livet är för kort för att fylla det med babbel:) Kalle: Några pärlor för dig att sysselsätta dig med istf att terrorisera amatörer med en massa mail: Länk Länk Länk Länk Mvh Asken |
|
| Ha-ha! Bäst i dag Asken! Skönt att gå till sängs med ett leende på läpparna! Tackar. | |
|
Annonserar man på Internet får man acceptera och uppskatta mailsvar. Fattar man inte det kan man ägna sig åt radannonsering i lokalblaskan (och följaktligen behålla sin bil). Svårare än så är det inte. Kan man inte författa ett vettigt mailsvar har man inte vid en dator att göra. Kan man inte stava finns det Word och tyda.se. Kan man inte skriva finns det komvux. Förväntar mig inte att alla skall vara mästare i språk, men om man nu inte gillar att skriva mail så kan man väl åtminstone SVARA med exempelvis "Hej, jag gillar inte mail, men skicka ditt nummer så kan jag ringa" eller dylikt. Att vara arrogant när man försöker sälja något är enbart makabert. Så tycker åtminstone jag. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej på er, jag måste också lassa på lite åsikter, så att ingen går och köper en W210. Jag tog hem en sådan från tyskland åt mina föräldrar runt 2001, en jättefin rostfri E320 -97 som hade rullat i sydtyskland. På 3-4 år i sverige så var den förvandlad till ett sådant rostvrak att de skämdes att åka runt i den! Det var rost på varenda panel, inklusive mitt på en framdörr! Och taket!! Hade jag börjat peta så hade det varit hål igenom under båda framlysena, nederkant motorhuv, runt bakluckelåset, trösklarna och då hade jag inte ens tittat under bilen. Det var en fullservad bil som inte var sönderputsad men absolut inte misskött. Förutom rosten hade den oljeläckage motorn, torkarmotorn la av två gånger, tändningslåset var kasst och fick bytas, en hel kasse med elfel inkl. halvljus där styrenheten till Xenon la av för flera tusenlappar. Dessutom är alla delar svindyra och det finns knappt en mercaverkstad som vet hur man meckar bil. Tack och lov för Stjärncenter här i Västerås, de vet i alla fall det. W210 är så himla dålig så att MB egentligen skulle köpa in de som finns på marknaden och skrota dem. Skulle det vara en billig bil som Fiat så skulle den bli ett skämt, men på något konstigt sätt så har MB klarat sig ur den här situationen med varumärket hyfsat mycket i behåll. Jag tror faktiskt det beror på att rostproblemen inte är lika allvarliga i Europa som här uppe i salt-Sverige, annars kan jag inte komma på en anledning. Som tidigare sagt, merca-mekarna gillar den inte heller, jag har då inte sett en mercamek som åker en W210 på länge.... Men jag håller med, den var trevlig att köra, men jag åker E500 -05 nu (W211) och tycker den är strået vassare på alla punkter. Och den har 30 års rostgaranti.... Mvh Johan |
Gemini__ |
Var sugen på en W210 tidigare, men när medlemmarna på div. mercaforum avrådde en från att köpa pga rostproblemen avstod jag. Och tur var väl det, inte kul att bilen rostar upp så som Johan nämner. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Ang. oseriösa annonsörer så anser jag att en seriös annonsör bör kunna föra sig vid mailkontakt, det hör till normalt folkvett. Annars kanske man borde ta en funderare på vilket medium som egentligen passar en bäst. |
|
Kalle: Sensmoralen är, du råkar ut för den största skitsäljaren av en skitbil( Murphys lag) för att sen fullkomligen kunna njuta av du vet VILKEN bil:)) Det jag diskret försöker påpeka, hade du ringt snubben, hade du inte behövt lägga din dyrbara tid på att skriva mail. Jag skall genast arroganstracka säljaren med ett finsk-svenskt email! Mvh Asken |
|
|
Kan bara hålla med ang rostproblem på Mercor, hade en 420 E Kombi -97 som rostade utav h-e! tror det gäller de flesta mercor mellan 96-02. Kör trots det en Merca fortfarande - SLK 55 Kleemann -06, den har 30 års rostskyddsgaranti, så det bör funka numera att köpa mercor. Har ju haft en del M3:or, och skulle tro att de fortfarande är rostfria. Ggp |
|
|
Det tråkiga är att W211:an dras med i 210:ans tråkiga rykte. Visst, 211:an var inte strulfri från början. Men det är en otroligt trevlig bil och jag kan definivt tänka mig att äga en igen. Kalle köp W124 500E om du vill ha merca. =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag håller med mr Gaspedal, köp en W124 E500, billig nu men garanterat en framtida klassiker om du hittar en ärlig oskruvad bil. Hade jag pengar och visste att jag klarade av att behålla en bil mer än 6 månader skulle jag köpa en sådan och ha i garaget.... Mvh Johan |
|
E500 och M5, ja det vore något! Fattas bara en E34 BiTurbo och en Lotus Omega sedan är samlingen så gott som komplett :) Lider också av bilbytarspöket, och en E500 vill man knappast bruksa i vinterslasket :-/ Sett ur just det perspektivet duger förvisso min 318touring utmärkt....det är mest fåfänga som drar mig tillbaks i E38-träsket. Tack för alla tips. W210 verkar onekligen vara ännu sämre än jag befarat :( Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Skippa tankarna på allt tyskt, jag vet att det innerst inne är en Citroën XM med V6-motor du vill ha! /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Masten avslöjade just min allra bäst bevarade hemlighet - rackarns! :( Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Är ni ovänner? =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Kan intyga att W210 av -96 årsmodell är den årsmodellen som klarat sig bäst från rost. Min far har sedan 2002 ägt en E230 -96 (W210) och har icket haft problem med rost på något ställe alls, ändå får den gå i salt, vara skitig längre tid osv, ägaren innan köpte den från tyskland runt juni -01 och gick hela året i östergötlands saltslask Sen en grej till: Det är inte just bara mercaägare som är dryga, utan jag har stött på gott om folk med andra märken som är lika, och ännu drygare ___ Mvh Patrik N. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.