|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
gretzky |
Har kollat försäkringspriser på 328 touring o priserna varierar rejält från ca 5200-11700 helförsäkring/helår. Nån som har tips på billig men bra försäkring? dieseldoris |
|
Fall in i ledet och skaffa en vettig 523 touring. Annars får grabbarna trängas i baksätet. Den "tar emot" bättre också till skillnad fån det andra spinkiga konstruktionerna om något missöde skulle hända i vinterhalkan. /L |
|
| Atava har enligt många här på forumet riktigt billiga försäkrings premier - kolla med dem. Har haft både 328 och 323, båda går kanon bra med härligt bottendrag, dock finns det lite mer vrid i 328 men en 323 räcker definitivt till. 323 är oftast lite billigare i försäkring - vad det gäller förbrukning så hade jag inga problem att köra 0.7l/mil landsvägskörning, (ibland under) med båda modellerna utan att snål köra. Satsa på touring om du har familj och med asc = antispinn( är ej standard, såg någon skriva detta). | |
|
Jag skulle satsa på en E39 touring, du kanske inte gillar den karossen men fan va mycket enklare det kommer bli med 2 grabbar i bak. Så mycket bekvämare för alla resande för att inte tala om hockeytrunkarna. Jag ångrar lite idag att jag plockade ut en 3-serie när vi fick reda på att det var barn på gång, i mitt fall var det dock en stor och väsentlig fråga om pris. Det hade ju blivit 100´ till för en lika välutrustad 5-serie. Som begagnad ligger dom ju i princip på samma nivå däremot. Visst en E36touring kanske är något billigare än en E39touring, men inte alltför mycket. Beror på hur fint, nytt och välutrustat man vill ha. |
|
gretzky |
Tackar ödmjukt för alla tips och råd. Ska iväg till skellefteå-trakten o kolla på en 328 touring imorgon, där det lutar åt affär:) Försäkring på länets 4900 helförs/helår. Ni som åker e39 får ursäkta, men för att jag överhuvudtaget ska sätta mig i en ska den ha vita blinkers, "sportfront", sportstolar och minst 528-motorn. Min svåger åker 523 tour o maken till trött bil..zzz En grönmet, e39 med orange blink, ljusgrå eller beige inredning makes me wanna puke... Tur att smaken e som baken, och ännu en gång ursäkta alla stolta E39-ägare. dieseldoris |
yttryck |
lite info från en 328 touring ägare.. bränsleförbrukning: blandad körning: drygt litern, typ 1.1, då är det mer stadskörning, ren stadskörning så är bilen konkurs i soppaförbr.(gäller automat) på landsväg är den snål,, p.g.a en utväxling liknandes en V8:a i övrigt en skön motorkaraktär som passar utomordentligt bra ihop med just automatlåda. björnstarkt vrid(bottendrag) vilket resulterar i att motorn inte behöver plågas som en 320.. nackdel, händer inget i drag efter 5500 varv,, =växla upp istället.. vridet planar ut vid det varvtalet.. rätt konstigt då just BMW:s signum är att det är då det roliga börjar med maxeffekt och skön varvvillighet..synd annars är motorn en pärla.. kolla noga efter missljud i framvagnen, erkänt klent material i f-vagnskonstruktionen. måste bytas ganska ofta har jag förstått.. rost, ros t och åter rost.. lådan bör växla FINT , NÅGORLUNDA RYCKFRITT. lycka till Igor |
gretzky |
Köpte en 328 touring igår inte helt oväntat. Helt underbar att köra o verkar inte ta så mycke soppa heller längs landsvägen. Återkommer inom kort med bilder på min sida. Enda felet va vandrande tomgång. Ska kolla gummibälgen vid lmm imorgon. dieseldoris |
|
kan även vara lambdasonden, fick byta på min 325 när tomgången började vandra,, kan du berätta lite mer om den,, färg, utrustning miltal, pris ? |
|
gretzky |
Silver, sportskinn, klima, 17500mil, mm, tror den ligger kvar på blocket i västerbotten. dieseldoris |
|
oj jag har samma , bara att min e coupe, min har oxå rullat 17500, silver, sportskinn, klima, osv ;) |
|
gretzky |
Såg inte ut att va nå fel på gummibälgen.. Var sitter lambda på 328:an? Bytte på min ( frugans numer ) 320 o där syns den tydligt. Tips på vad det kan vara annars? Tankade i Skellefteå när jag for därifrån och drygt 60 mil senare tankade jag idag igen 49 liter, alltså snittat 0,8. Mest landsvägskörning men lite bus o test blev de å:) Tycker de e ganska bra.? dieseldoris |
|
Grattis! Kul att det blev en 328 T! Automat eller man? Köpte min 328t för ett par månader sedan och kan bara säga att jag är otroligt nöjd än så länge! Bra komfort, trots 225/45/17 och sportchassi. Grymt bottendrag och bra kvalitetskänsla.. Kommer nog bli många mil bakom ratten! Lycka till! |
|
| Lambdan sitter ovansidan av kattarna, sen behöver du en böjd blocknyckel, eftersom den e försänkt lite, | |
Conan999 |
Välj en häftig bil Conan999 |
| Conan, mannen som läser inläggen... ;) | |
Conan999 |
Hehe, sorry om jag uppfattades som något oseriös men kunde inte låta bli att skojsa till det lite. Vad du än väljer så hoppas jag du blir nöjd Conan999 |
|
:) Jag tänkte närmast på att trådskaparen redan valt! |
|
gretzky |
LOL Conan, on top of everything:) dieseldoris |
|
hahaha,, såå ja såå jaa,, =) Gretzky: har du lyckats lokalisera lambdasonden? |
|
gretzky |
Jodå men jag tror inte det är lambda utan hellre nån tomgångsventil lr nåt sånt. Ibland när man kört en kort bit bara och saktar in o trycker ner kopplingen så bilen får gå på tomgång så kan den dö. Har hänt 2ggr nu. Ska gå till botten med det bara tid ges, typ på måndag=mekarkväll=) dieseldoris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.