|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja...har nu 235/45-17 på men det ser lite trist ut på mina 9'' breda bakfälgar. Fälgarna är.. tror jag.. originalfälgarna som satt som extrautrustning på bl.a. E34 540.. Cromodora Wheels made in Italy står det på insidan av fälgen(bl.a.) På utsidan fälgarna står det dels ett nr 1182 301(antagligen ett BMW nummer som säkert någon här kan länka en bild på)+is 22(antagligen inpressningen)+CDW+BMW..Fälgarna är femekrade fälgar med rundade ganska grova ekrar. Har tyvärr ingen bild just nu. Frågan är alltså OM det går med 255/40 istället för 235/45 på dessa fälgar utan att det tar i någonstans i hjulhuset? Kanske finns något däck som är "lite slimmat i sulan :)" som går att få på? Såg tight ut när jag "okulärbesiktigade" i somras iaf.. Mvh Janne. | |
|
Det beror ju en aning på vilket ET du har på fälgarna. Tror att det ska gå bra, har åkt med Schnitzer 19" med 245 fram och 275 bak utan problem. Skulle det ta i så får du väl värma skärmkanterna och rulla upp dem bak... |
|
| Bör väl tillägga att det var på min tidigare E32a.... | |
|
Tja! Ja, om jag kommer ihåg rätt nu, så har jag ET 22 på mina m5 fälgar, som normalt sitter på min e23:a. Men dessa fick tjänstgöra på e32:an efter en tidig avställning. Har 255/40-17 då, och det har gått utan problem. Ser lika bra ut på den som på 745:an =) //Mogge |
|
|
Så här ser fälgarna ut,och som sagt inpressningen eller ET verkar ju enligt texten vara just 22(is 22 som det då stod på fälgen). Länk Mvh Janne. |
|
|
Vafasen Iwarsson, har du uppgraderat! E38 Individual låter rätt ball... /Mats J |
|
|
Jodu Mats. Sa ju till dig sist vi sågs att det var E38 på g. Hittade en schysst med lite ovanliga finesser i och kunde helt enkelt inte låta bli... En kort E38 med eljusterbart baksäte, klima för baksäte mm... Helnöjd och motorkaraktären M70 kontra M73 går helt enkelt inte att jämföra. Jag har en massa E32 prylar liggandes om du vill shoppa loss. Har bytt till en fet ny laptop och har således inte kvar din personliga mail. Har du kvar min address är det bara att höra av dig. Finns stort som smått... Hehe, du börjar snöa in ordentligt på sjuorna nu ser jag, du har väl inte lagt jänkarna på hyllan? |
|
|
Har bara två jänkebilar kvar, men det kan bli fler igen... Jag testar med att skicka powerpost med mailadresser. /Mats J |
|
|
Någon som har dessa fälgar 9'' breda 17'' höga jag visade på bild(se länk) på någon E32::a . Om ni inte har 255/40...vad har ni då? Svara gärna ;) Mvh Janne. |
|
|
Har någon bredare däck än 255 på en E32 med ET 22 och dimension då 17'' hög+9'' bred och att det då passar UTAN modifikationer av skärmkanter :) Vill INTE börja med skärmkantsvalsning osv ty skärmkanterna i min vagn är helt ok som det är nu. Har ju hört att en del har "fått på" 265 och även ännu "värre" dimensioner...men jag tror nog att modifiering har krävts av skärmkanterna då... Tips? Mvh Janne. |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Janne T: Den Alpina B12 5.0 E32 -90 jag har är utrustad med 265:or bak som original och skärmkanterna är ej bearbetade. Det är inte jättegott om plats kvar förvisso men tar inte i på något sätt heller. Men bredare än så tror jag blir knivigt utan modifikationer :) |
|
BMW-beroende: Ok,men frågan är ju då om Alpina verkligen inte gjort någonting med skärmkanter eller andra ändringar för att "fetluddorna" ska få plats s.a.s.? Är du helt säker på att det inte är gjort någonting där? Mvh Janne. |
|
|
Om jag inte kommer ihåg helt galet så har jag 265-40-18 på min i bak,detta är på radial style 32 fälg. Om du är intresserad hur mkt plats som finns kvar kan jag fota i helgen. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
trucker: Ok,ta gärna en bild på utrymmet.. Tackar på förhand! Dina Radial style 32,har dessa 22 i inpressning? Jag vill ju gärna ha breda bakhjul till sommar'n :)...eller rättare sagt,så brett som det bara går utan att det för den sakens skull ser ut som en "hel gummirulle" bak ;) 265 verkar lagom ;) Mvh Janne. |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Janne T: Nu har jag inte bilen här men jag har kikat på det tidigare och inte sett någon skillnad mot vanliga E32. Däremot verkar det inte finnas nytillverkade Michelindäck kvar i 265:or? |
|
BMW-beroende: Ok.. Mvh Janne. |
|
|
Janne T jag får återkomma med detta framöver,måste hjälpa farsan som har fått inbrott i villan:( Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
trucker: Aj f-n,tråkigt(milt sagt) med inbrottet :(( Mvh Janne. |
|
| 255or måste räcka långt för att ha roligt i snömodden... I alla fall med en m73a i pannrummet./ Kör så det ryker! | |
|
Toomas: He,he....195/65 -15 har jag nu på vintern :) 255/265 är som jag skrev tidigare till sommarkörningen...och dessutom till en M30 försedd vagn. Hoppas den orkar "dra runt" ekipaget sedan :) Mvh Janne. |
|
|
Nu Janne har jag fotat lite,detta är 255-40-18 på 9tums fälg.Är osäker på ET iom att det är olika fram o bak.Det finns nog plats för 265,tänk på att hjulvinkeln ändras vid last.Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.