AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
14.531

Ny provkörning: Alpina B3 3,3 E46

Sida 2 av 2
Ja. nu är det alltså korrigerat till förhoppningsvis korrekta uppgifter, och molle har fått litet välförtjänt credit :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Bu
7
Bulten85
B3 -95 cab
molle. Det stämmer på sätt och vis, för det är en förstärkt 325 koppling som kommer i från Bmw.
Ar
41
AronMaiden
325i E90 -05
Här kommer jag in och kommenterar två år efter förra inlägget!

Jättebra reportage! Gillar E46 Alpina B3 starkt. Den är inte lika rå som M3, den är lite elegantare! Hur är det med reservdelar och service på en så ovanlig bil?
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Service å delar är inget problem, bara å vända sig till sin vanliga BMW-verkstad.
Ja, det mesta såsom service- och slitagedelar är original BMW-delar, men med en del undantag.

Stötdämparna är exempelvis Alpina-specifika (och INTE billiga). Detsamma gäller för motorns hårdvara och styrsystem.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Lånar tråden!!
Vart är alla fina svensk sålda B3 eller B3s..Kan tänka mig att folk är sjuk nöjda osv men nånting borde ju dycka upp på försäljning spec B3s hur många S.sålda finns det?
Nån som vill sälja B3/b3s får mer än gärna pm a mig..
mvh
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Själv var jag ute efter en sådan men bille gärna ha med switchtronic och då blev det ännu mera begränsad sökning. Tyvärr misade jag en sv såld framför ögonen på mig. Jarls hade en men det var bara 00 tyvärr med det rätta färgen och guldstrippes!
Men som sagt det finns inte många till salu!

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ja tyvär,man får ha koll helt enkelt,förresten jag kollade upp provkörnng bilen här tråden den är nu mera skrotad det var tråkigt.
Visa användare
14
AdamAndersson
325ik Cabrio -87
Bra reportage! B3 3,3 har blivit en personlig favorit faktiskt. Dock är väl det inte en superbra förstabil kanske...
Är det jag som har dålig koll eller var det aldrig alpina-stripes på sidorna på E46?
mvh Adam
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Alpina-stripes är väl valfritt vid beställning, guld/silver eller inga stripes.

/J.I.
Visa användare
14
AdamAndersson
325ik Cabrio -87
Ja så borde det ju vara. Har inte sett någon Alpina E46 med sidostripes nämligen.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det vanligaste är nog utan stripes på E46 men här är en med Länk

___
//Ulf
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Den gröna från Jarls som peter78w nämner ovan gick jag också och trånade efter när jag hade min 525:a på service, nu har jag fått tag på den :)
Det som gjorde att jag blev speciellt intresserad av den var kombinationen grön, guldstripes och automat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.