|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja. nu är det alltså korrigerat till förhoppningsvis korrekta uppgifter, och molle har fått litet välförtjänt credit :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| molle. Det stämmer på sätt och vis, för det är en förstärkt 325 koppling som kommer i från Bmw. | |
|
Här kommer jag in och kommenterar två år efter förra inlägget! Jättebra reportage! Gillar E46 Alpina B3 starkt. Den är inte lika rå som M3, den är lite elegantare! Hur är det med reservdelar och service på en så ovanlig bil? |
|
| Service å delar är inget problem, bara å vända sig till sin vanliga BMW-verkstad. | |
|
Ja, det mesta såsom service- och slitagedelar är original BMW-delar, men med en del undantag. Stötdämparna är exempelvis Alpina-specifika (och INTE billiga). Detsamma gäller för motorns hårdvara och styrsystem. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Hej Lånar tråden!! Vart är alla fina svensk sålda B3 eller B3s..Kan tänka mig att folk är sjuk nöjda osv men nånting borde ju dycka upp på försäljning spec B3s hur många S.sålda finns det? Nån som vill sälja B3/b3s får mer än gärna pm a mig.. mvh |
|
|
Själv var jag ute efter en sådan men bille gärna ha med switchtronic och då blev det ännu mera begränsad sökning. Tyvärr misade jag en sv såld framför ögonen på mig. Jarls hade en men det var bara 00 tyvärr med det rätta färgen och guldstrippes! Men som sagt det finns inte många till salu! MvH Bmw 4-ever |
|
| Ja tyvär,man får ha koll helt enkelt,förresten jag kollade upp provkörnng bilen här tråden den är nu mera skrotad det var tråkigt. | |
|
Bra reportage! B3 3,3 har blivit en personlig favorit faktiskt. Dock är väl det inte en superbra förstabil kanske... Är det jag som har dålig koll eller var det aldrig alpina-stripes på sidorna på E46? mvh Adam |
|
|
Alpina-stripes är väl valfritt vid beställning, guld/silver eller inga stripes. /J.I. |
|
| Ja så borde det ju vara. Har inte sett någon Alpina E46 med sidostripes nämligen. | |
|
Det vanligaste är nog utan stripes på E46 men här är en med Länk ___ //Ulf |
|
|
Den gröna från Jarls som peter78w nämner ovan gick jag också och trånade efter när jag hade min 525:a på service, nu har jag fått tag på den :) Det som gjorde att jag blev speciellt intresserad av den var kombinationen grön, guldstripes och automat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.