|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag har jag börjat vinterprojektet på allvar med att plocka av front, dörr och trösklar för lack. Tycker det var smidigt att trösklarna är skruvade. Jag visste sedan tidigare att framskärmen var tvungen att demonteras för att få loss tröskeln men jag blev överraskad av att även bakskärmen var skruvad. Det tog lite tid innan jag fick konstruktionslösningen klar för mig. Det fanns en del sand och så i fram och bakänden på tröskeln men det var bara att ta en borste och borsta bort. Absolut ingen tillstymmelse till rost! När jag skruvade ur innerskärmarna fram blev jag lite förvånad att original dimensionen har tagit i vid fullt rattutslag! Hur kommer det att bli med 18" eller 19"? Även om man försöker att hålla nere omkretsen till samma som original så lär den nog öka lite iaf. Hur är det för Er som redan kör 18" & 19"? Man har ju skruvat lite olika märken genom åren men sen jag fastnat för/hos BMW så måste jag säga att det är en fröjd att skruva dessa maskiner. Har tidigare haft andra tyska bilar men de har aldrig varit i närheten vad gäller passform eller lösningar. /Pane |
|
|
Anderz3: Jag har inte hunnit helt enkelt, så det blir nog snarare en vårprojekt. Sedan har jag fastnat lite i mina tankebanor när det gäller ratten. Att byta ut den trädetalj jag har där kostar 1000 SEK så jag funderar om det inte är mer motiverad med att byta till en M-ratt. Måste bestämma mig snart :) |
|
|
Pane: Har aldrig tagit i med mina 18", fram iaf! :-) Åkte en sväng med grannen i somras (en kraftig bit på 100kg) och då tog det i vid ett tillfälle, bak. Tror att offset + bredd har minst lika stor betydelse som diametern på fälg..... Vad läckert att höra annars - blir kul att ses igen, jag känner mig riktigt sugen när jag ser kärran i garaget. Har du bytt eller fixat fälgarna? |
|
|
Magirus: Ja det ska bli skönt att komma ut på vägarna utan tak igen :) Nej jag har inte bytt fälgar än. Jag vet exakt vad jag vill ha men det kan hända att jag måste skjuta upp fälguppgraderingen lite för att få lite bättre budget på den uppgradering av vardagsbil som är på G, ingen VAG ;) utan det lutar starkt åt en E61a. Men innan säsongen är över så ska nog Zan ha fått nya sulor o fötter! Kommer iaf att inleda säsongen med de gamla och skavda fälgarna. Vad har du själv hittat på för skoj med Zan i vinter? /Pane |
|
|
En liten grej som fixades idag, M-logga på vind skyddet Länk "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
|
chilly.h Fan vad snyggt!!! =) \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Chilly.h hur gick du till väga? blev det att rita en mall och skära ut i papp för att sedan spreya med färg eller var det mer proffsig arbete bakom. Hur som så det det riktigt bra ut. Nu leker jag bara med tanken och funderar på hur det skulle sett ut om man tog M-märkets originalfärger.... Mvh/Rolle |
|
|
Tack så mycket. Fick iden från springbreak förra året. Det stod en Z4 Alpina med Alpina loggan på samma sätt. provade först med att skära ut schablonen som ett klistermärke och klistra på för att sen spraya men det sket sig när den inte ville fästa ordentligt på nätet. Så för nån vecka sen tog jag och trådgnista ut loggan i 6mm alu plåt på jobbet. Vid själva målningen tog jag en bit skumplast under och tyngde ner själva schablonen så att skumplasten trycker (spänner) upp nätet i håligheterna så att det blir 100% tätt vid kanterna. Var själv inne på om man skulle måla i de riktiga färgera men i mitt föreställande (kan man säga så?) tyckte jag att det skulle bli mer stilrent med en färg när fälten ändå är uppdelade. //Calle "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
|
Hej hopp!! Det måste väl finnas stora skrotar i Tyskland med massor av Z3 prylar. Har någon en länk ?? Hasse Z3 |
|
|
Snyggt! då jag hållit på mycket med modellarbete så tycker jag mig skönja att kanterna inte ser så skarpa ut då jag förmodar färgen krupit under schablonen, jag skulle prova en enkel väg men inte säkert det blir bättre men ändå, förstora upp loggan hos Arkitektkopia om du inte kan på annat sätt, till rätt storlek och gör en kopia av transp.film och då loggan i svart, spraya lite kontaktlim ej den sorten som häfter permanent,sätt upp den på baksidan alltså den sidan som vetter mot ryggstödet, nu ser du loggan genom nätet så maskerar du med masktape då det är raka enkla linjer och spetsarna i M skär du eller klipper och lägger på nätet, nu har du loggan på plats och om du vill kan du ta bort filmen på baksidan och nu maskerar du runt med papper och NU: sprayar du försiktigt ej flödigt många gånger nästan torrsprutar tills du får den täckning du behöver om det nu blir som jag tänkt mig ska du ha loggan på plats med så bra kanter som är möjligt då underlaget är ett nät och du som har en plexi vindskydd får garanterat perfekt resultat med samma metod, långt inlägg men jag ville förklara så mycket som möjligt i detalj, fler färger? ta en taget och maska över med ett papper när den färgen torkat, skoj idè det här ska hitta på nå´t själv men jag och M njae vi får se mvh Uffe/bildock |
|
|
tillägg: om ovan inlägg låter intressant och vid lite eftertanke så den här filmen som läggs bakom vindskyddet kan inte texten vara svart då syns den inte rakt igenom då den ska vara till stöd var jag ska lägga maskeringen men du kan klippa ut texten och spraya vit innan du spraylimmar dem oc h trycker dit, spraylimmet ska vara tunt så att texten bara hänger med så länge du maskerar på framsidan, och den här metoden kanske kan vara för den som inte har tillgång till riktig schablon Uffe/bildock |
|
|
Anderz3: Nu har jag fått tummen ur och varit på BMW och lagt en beställning på grejerna. Det blev dyrt :) 5 st detaljer som ska bort och priset var allt från 30 kr till 1000. Så nu ska jag bara hitta lite info om hur skruvandet ska gå till så ska jag ta tag i det den här månaden. Har ingen reparationsbok så om någon vet hur man tar loss trädetaljen på den ratt-modell jag har är jag tacksam. Bild finns på "min sida" Mvh/Rolle |
|
|
Jag har köpt och monterat farthållare (tack för tipsen Andersz3), sen har jag köpt en Xenon konverteringssats. Det som skall beställas är nya framlyktor med angeleyes som Xenonsatsen skall monteras i. Några bromsar har jag inte kommit över ännu så jag söker fortfarande. Nya fälgar är jag också sugen på, som om någon känner till någon som har antingen OZ Futura eller OZ Mito i skapligt skick liggandes så får ni gärna tipsa. Kravet är att de är 18" Bredd och et spellar mindre roll då de skall byggas om. Påställningen blir försenad i år pga av stora renoveringar på huset. Hoppas dock kunna ställa på i mitten på Maj. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.