|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
| har ni några planer för vintern.. vore kul at veta vad ni tänker göra med era z:or... tyvärr har jag ingen egen z:a men hoppas inom kort kunna skaffa en :D | |
|
Ja det var en bra fråga, jag har funderat på att byta mittkonsol från träimitation till svart och sedan skulle jag vilja sänka bilen lite, känns som manhar en z3 xc. Så förmodligen kommer jag inom kort rådfråga lite om hur mycket man ska sänka och om man eventuellt ska byta fäljar för att få en "grymmare" utseende. För att krångla till det lite så fundera jag på att byta bil till en M men jag vet inte.... |
|
| har du några bilder på bilen i dagsläget?? | |
|
Jag var i bilbytar tankar från min Z4 till den nye boxstern. Tycker att båda bilar faller mig i smaken rent estetiskt men jag kunde inte motivera för mig själv den extra kostnaden för att byta till en Boxer. Istället så har jag beställt aerodynamic paketet (bakspoiler + sidotrösklar) samt M-fronten istället för aero-fronten då jag tycker den senare ser för bedrövlig ut. M-fronten ihop med aeropaketet blir dock perfekt. Vita blinkers bak samt sidoblinkers även. Då jag har kontakter så slipper jag fullpris på detta paket vilket skulle bli svårt att motivera annars. Så nu får jag allt monterat och lackat till ett väldigt bra pris vilket gör att jag löper linan fullt ut. Måste ju piffa till bilen en aning nu när man bestämt sig för att spara den ett par säsonger till :) Funderar även på en Eco-tuning för ökat vrid samt lite extra hk men framförallt lägre bränsleförbrukning. |
|
|
Funderar på att sänka min lite.... Bilen =) Länk |
|
|
Måste styraupp stereoinstallation en i min bil. Den är katastrof dålig! Riktigt fuljobb av någon klåpare. Någon av dem föregående ägarna som varit framme med eltejp och mejsel och försökt sig på att installera slutsteg, delningsfilter och nya högtalare i M roadstern. Så det blir till att styra upp det under vintern så man kan njuta av lite vackra toner till sommaren. Ska bli kul, har inte pysslat med bilstereo sen jag slutade jobba med det 2001. :) |
|
|
bmw_jerry. Jag ha upp några bilder under min profil. Jag misstänker att skulle behöva sänka den 40 både fram och bak. Samtidigt vill man ju kunna komma över ett farthinder i 5 km/timme utan att skrapar i. Personligen tycker jag att däcken ser lite taniga ut från sidan. Kör på 17" 265/40 och 245/40. Inte hundra på profilen men borde vara 40. Nitte Z4. Det låter som en ganska dyr uppgradering iaf om man skulle betala full-pris. |
|
|
Japp här är det stora planer på gång men dock hemliga haha ;) Det jag kan säga är väl att jag har satt på Bilstein PSS9 coilovers sänka ca 35mm fram o runt 30mm bak. Sen har jag beställt Stoptech bigbrake kit slitsade skivor med 4-kolvs ok, endast fram dock! Kan väl gge er en liten teaser då vad som kommer att hända, men mer än så här kan ju inte sägas, förutom att vi satsar att få den klar till Elmia 08: Länk |
|
|
Mycke vill man men får se hur mycke de blir innan säsongen drar igång. Klart är att front, trösklar och v. dörr ska lackas om. Nya kromade bågar och nytt vindskydd och sub ska oxå va klart innan våren. Vill väldigt gärna byta fälgar men det kanske blir under säsongen. /Pane |
|
| fantastiska z4:an alltså ett nytt karosspaket :D ...verkvar väldigt intressant synd att vi inte får veta mer | |
|
>>Rollebolle Visst, det är inte gratis, men jag kommer nog landa mellan 25-30 000 istället för dryga 50 000 så det ser jag som en helt okej utgift. Bättre det än 150 000 emellan för en boxster :) |
|
|
Sänkningsfjädrar och fjäderbenstag är redan inhandlade och ska monteras framöver. Vita blinkers ingår också i planerna. Tips mottages tacksamt om såna bak till en Coupe. |
|
|
För mig blir det nog bara ett mindre vinterprojekt, Ska byta ljuddämpare så att det blir lite mullrigare ljud. Vet ännu inte vad det blir för märke Remus, Eisenmann eller Supersprint. "M Needs No Gimmicks" |
|
|
Ska bygga om Angeleyesen på min då en ring har gått sönder, sen funderar jag på frambromsar från M3 E46 om jag kommer över en uppsättning. Det blir min mest händelslösa vinter för bilen hittills. Ska lägga lite energi på bruksbilen tror jag. Har precis bytt bromsar på den samt införskaffat M3 E46 backspeglar. Sen måste jag nog skaffa en större sub och ett kraftigare slutsteg bland annat =) Mvh Henrik |
|
| hhhh | |
|
Ursäkta mitt förra inlägg, trodde det var lätt att deleta sina egna fulinlägg. Mitt vinterprojekt blir att få fetkoll på min "nya" Z3 3.0 roadster (2000) som jag införskaffade häromdagen, har inte fått hem den ännu, är spänd till bristningsgränsen av förväntan att få ha den i garaget, gasa lite smått, ge den ny olja, resetta serviceindikatorn hos bmw, fixa med detaljer mm....mm...mm...gåshud. Riwa |
|
| verkar som en massa spännande projekt... lägg gärna upp lite före och efter bilder så att vi andra oxå får njuta lite och dessutom se resultat | |
|
Mitt vinterprojekt är att skruva ihop min DVD/TFT/navi på ett snyggt sätt, har rivit ut rätt mycket inredning och nu ska det ju "bara sättas ihop". Eventuellt blir det nya 19 tums fälgar och nytt vägållningskit. Mer om bilen på www.garaget.org/viccoA |
|
| Nitte Z4: måste fråga dig, jag har själv varit i tankarna med m-fronten men vad jag har fått veta tidigare att den ej skall passa? har du modifeat din eller passade den rakt på? | |
|
Rollebolle Vad kostar ungefär en ny mittkonsoll? Riwa |
|
| Riwa: jag vet faktist inte men jag har hört att nytt från bmw är helt enkelt inte ett alternativ. Jag tänkte satsa på skroten eller på ebay pch få hoppas jag komma undan med 1-2 tusen. Har du också träimitation ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.