|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Tack Anderz3, Nej jag har inte fått dem än men jag begärde prisuppgift och fick följande, hoppas jag inte skickade fel artikelnummer: 51168412368 324 SEK och 51168411648 417 SEK är jag ute och cyklar eller glömt något? mvh/Rolle |
|
|
Hej igen. Jag blev rätt sugen och beställde grejjor från UUC för en vecka sedan. Blev en short shift, knopp och spunnen slang till kopplingen. Fick grejjorna igår och blev klar med installationen av spaken idag. Kalasfin kvalite men frakten var i saftigaste laget. Hursomhelt mycket nöjd nu. Länk Länk Riwa |
|
| riwa... skulle du kunna förklara vad shortshiften gör för mig som itne är så insatt.. blir stegen kortare eller?? | |
| Shortshift är precis vad det heter | |
| Riwa: HUr funkar den`? Är den stabil? Vad gick kalaset på. Har tankarna kring en shortshift också då jag tycker z4:an växlingar är i längsta laget. Har kikat lite på AC Schnitzers men man kankse betalar för märket där?hmm | |
|
Som du ser på bilden så sitter det en ring i rostfritt i infästningen. Länk Den ringen ingår i shortshiften och höjer upp spakens "roterande axel", sedan är stången under kulan en aning längre och iom detta blir slagen kortare för handen. Sen bättras slaglängden på ytterligare av att själva spaken över kulan är kortare. |
|
|
Fantastiska Z4:an: Jag har inte varit ute och åkt ännu men den känns väldigt bra att växla med i garaget. Det följde med nya bussningar till infästningen av stången du ser på bilden. Kvaliten på krejorna är toppen. Alla rörelser i bilens längsled är ruskigt bra, även tilten av spaken känns fin, växlarna går i lättare tycker jag (man känner var dom ska in). Däremot är staget från bmw (på bilden lång i aluminium) relativt långt på min bil, troligen på en z4 oxo (ca 70cm). Detta gör att den flexar en del i hödled och sidled. Spetsen på bilden är instucken i en mjuk gummibussning. Det är hursomhelt ingen som shortshift kittet åtgärdar. Sparar iaf en massa fortplantning av vibrationer. Jag kan ev höja ett finger för att skaffa en sån knopp som jag, väger nog över 2hg. Det gör att man får hjälp med att lägga i växlarna men i neutralläget kan den kanske upplevas lite väl tung m.a.p. sidrörelser. Man får nämligen mycket scvung när man ska i backen. Kanske en vanesak. Shortshifter kit $325 Ruskigt schysst knopp $145 Slang till kopplingen $29 Med dagens dollarpriser helt ok tycker jag, men frakt med UPS gick på $236 och tullen ville ha 921SEK. Inte jättebilligt men roliga grejjor. Riwa |
|
|
Fantastiska Z4:an - Jag kör på UUC rakt igenom i Z3:an (shortshift, bussningar, selector rod, koppling, svänghjul), är riktigt nöjd! I min cup bil har jag någon noname-grunka och det är ljusårsskillnad. /// Viktor |
|
|
Rollebolle: Jag antar att du tittat på Länk Det är inte den lättaste sida att tyda men det verkar vara rätt grejor du beställt. Om jag slår upp min bil så ser det inte riktigt likadant ut. Men jag hoppas att du har rätt :) Hör av dig när du fått grejorna. /Anderz3 Min Bil Länk |
|
|
Anderz3 : Det är på samma sida som jag har tittat på och det är som sagt lite klurigt ibland men ska dubblekolla med BMW med. Är dock rätt säker på att det är rätt grejer, blev dock lite osäker när du tyckte att det var "för" billigt :) mvh/Rolle |
|
|
Rollebolle: Hoppas att det är rätt prylar för det verkar ju finnas fler träpanels hatare än oss ;) Iofs vore det inte snyggt med aluminiumpaneler till din silvriga Z:a ? Har du någon bild på insidan av din bil ? /Anderz3 Min Bil Länk |
|
|
Anderz3: Nu har jag lagt upp en bild på mittkonsolen jag har för tillfället under "min sida" Jag har tittat lite på det borsatade aluminiumpanelen men tycker svart är mer stilrent, kanske lite tråkigt men men :) mvh/Rolle |
|
|
Rollebolle: Skall du byta träinlägget på ratten också ? Jag tycker det skulle bli fint med alu på båda :) Vad jag tjatar :) /Anderz3 Min Bil Länk |
|
|
Anderz: Ja :) ratten, handbromshandtaget och växelknoppen ska också bort. Dem detaljerna har jag inte fått pris på än. Jag har lilla krompaketet och tror att om jag väljer alu så förlorar det lite syftet iaf på mittkonsolen, dvs ringarna runt värmereglagen och runt klockan. När det gäller ratten har jag även funderingar på en M-ratt men osäker om jag själv kan byta den med tanke på airbag. Det är en del grejer som jag skulle ändra på så ibland undrar jag om man inte skule sskffa en M :) Tack för hjälpen och trevlig helg |
|
|
Det finns en användare här - chilly.h som har som signatur "M Needs No Gimmicks" Det ligger lite i vad han säger :) /Anderz3 Min Bil Länk |
|
|
Riwa, Vicco: Låter som en nice present till tjejen då? =) För övrigt har jag kollat upp med diffspärrar och har hittat en diffspärr med 75% så det får nog antagligen bli en sådan, kan ju inte åka runt i en "GTR" med en hjulsdrivning XD |
|
|
Så här ser shortshiften ut med ettans växel ilagd och spak samt knopp i sitt nedersta läge. Länk |
|
|
Riwa, justerat bakre stötfångare hur? varför? vertikalt horisontellt? Jonas A |
|
|
jas01: Stötfångaren hängde ner en aning på vänstersidan, plastclipset som ska hålla den i position hade hamnat snett på något sätt. Länk Part Nr 11 i länken sitter i främre överkant av stötfångaren. Om den inte sitter rätt så blir glipan för stor mot karossen. |
|
|
Rollebolle: Hur har det gått med den svarta mittkonsollen ? /Anderz3 Min Bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.