|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| fantastiska z4:an: hittade denna tråd om din bil Länk måste säga att det verkar riktigt lovande... får man fråga vad du ska ha för front??? blir det omlackering??? ska du bygga om inredningen oxå?? | |
|
Hej Även jag är sugen på att byta min mittkonsoll i träimit. mot svart eller rött. Är det någon av er som har en konsoll till salu oberoende färg, skall passa Z3 2,8 -99 innan faceliften. Alla knappar under värmereglagen är rektangulära. Jag kan skicka bild. Mvh/Anders |
|
| hur har det gått med era projekt ??? dags att visa lite resultat nu :D | |
|
Ja du det har inte gått nått bra alls har inte gjort nånting =(.. men det blir nog bara nya matter sen blir det inget mer denna vintern.. Bara nya däck sen till sommarn \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Jag har fått till mitt byte av mittkonsoll i allafall :) Jag har två växelknoppar som jag väljer emellan, röd och krom/svart, jag har även beställt kromade ringar till värmereglagen för att se om det kan vara något. Jag håller också på att hitta ett bra ställe att montera GPS:n på, nere vid växelspaken verkar vara det mest diskreta. Kom gärna med synpunkter. Bilder finns här: Länk |
|
| snyggt jobbat .. passar bra med övriga inredningen.. doch hade jag velat ha panelen lackad i silver ifall det vore min bil,,,, | |
| Andersz3; Riktigt snyggt, skönt att slippa träpanel á la 80-tal! =) | |
|
Andersz3: Vart köpte det svarta mittkonsollet och vad fick du ge, är nämligen ute efter det jag med då trä inte faller mig i smaken. Mvh/Rolle |
|
|
Ännusålänge i vinter har jag bytt en instegslist, satt i 5,25" punch högtalare fram, fyllt på batteriet, justerat bakre stötfångaren, justerat en framlykta, avfettat under sidan på trösklarna, rengjort luftfiltret, ersatt en massa skruvar med nya fina, vinylpolerat all plast, smort in lädret samt piffat upp ett par nötta delar av lädret. Men framför allt har jag suttit i förarsätet i garaget och bara tittat ut över huven =) Funderar på om man kan styva upp länkaget till växelspaken på egen hand, nån som vet? Riwa |
|
|
riwa - Styva upp länkaget på egen hand är nog jobbigt. Det sitter en plastkula på växelföraren som brukar bli sliten och då uppkommer glappet. Lösningen finns bla från UUC, ny växelförare med integrerad kula i aluminium. =) Länk /// Viktor |
|
|
ViccoA - Gött med grejjer som e bättre än orginal. Vad krävs för att komma åt och byta länkaget? Måste man lossa växellådan för att komma åt? Riwa |
|
|
riwa - Länk Lite info om shortshiften, kolla under install instructions /// Viktor |
|
|
ViccoA: Länk Personligen tror jag den är viktigare för att få bort glappet =) Mmm Coupe |
|
|
Anders Olsson - Jo den hjälper också till, men mest hindrar den att man vrida växelspaken (runt sin egen axel) någon grad, efter installation blir det betydligt stummare. =) /// Viktor |
|
|
Verkar ju inte så svårt att installera. Man blir ju riktigt sugen, dollarn är ju billig också. Synd bara att det inte verkar finnas nån "Double sheer selector rod" till 3,0an. Ska definitivt ha en ny växelspaksknopp också, har nu en krom/mocca ///M variant men den väger inte lika mycket som orginal och sitter inte fast så stadigt. Tipsa gärna om någon som skulle se bra ut till carboninredning. Riwa |
|
|
Riwa - UUC har 10% rabatt på allt i sitt sortiment just nu, du tyckte inte att deras vxlspaksknopp var snygg? Själv har jag en Hamann knopp som jag tycker är helt okej! /// Viktor |
|
|
Hej Snackade med en trevlig kille på NFS i malmö idag. Länk Han gör gärna en gemensam beställning från UUC motorwerks. Jag lade in om shortshift och ny växelspaksknopp. Jag tycker ni andra ska kolla på UUC grejjer Länk och lägga en beställning hos NFS. Jag vet att ni är sugna. Riwa |
|
|
Var får man tag på lera? =) Mmm Coupe |
|
|
riwa: Nu har jag varit i kontakt med BMW ang dem 2 plastdelar som "utgör" mittkonsolen och som vi gärna vill byta ut då träimitation inte faller i smaken. Priset blev ca 800 SEK. Nu är fråga till er som har redan bytt mittkonsol, hur gick ni till väga? jag hoppas på att slippa plocka ut stolarna. Bara lossa på skruvarna till de plast som sitter på och var sin sida om mittkonsolen och som håller fast dem delar man vill byta. Någon som har någon bra instruktion och kanske lite bilder ? Mvh/Rolle |
|
|
Har du fått dina delar till mittkonsollen än, var det svarta du beställt ? Det var ett bra pris du fick, när jag kollade på BMW skulle det gå på ett antal tusenlappar. Du måste ta bort hela konsollen då plastbitarna är skruvade underifrån. Jag bytte demonterade konsollen utan att ta ut stolarna, man får dra åt handbromsen ordentligt för att kunna få bort konsollen! Beskrivning Länk Lycka till Anderz3 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.