|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Måste tillägga att jag går på hörsägen och att 5-serien är större än nya A4. Men det var lite hur resonemanget gick. Mvh, Fredde |
|
|
Måste först tillägga att jag inte har något emot Audi..men när de visar reklamen "Vorsprung durch Tecknik" på tv så små-ler jag jämt...jag tycker då inte att de är speciellt högteknologiska om man jämför med BMW.När BMW har år efter år tillverkat högprestanda motorer så har konkurenterna tok trimmat med Turbo,2xturbo eller kompressorer för att kunna hänga med...ok jag vet vad ni säger"BMW kommer mer och mer med turbo...men det är ju inte för att få prestanda utan för att få ner emissionerna. ps..jag var inne på Audis forum och kikade...verkade inte som om det var problemfritt där häller. gb |
|
|
Märkligt att byta BMW mot Audi om du nu vill ha en bil som håller.. Är du verkligen påläst på audi? Audi har sämre service och i bilkvalitet ligger dom nog ungefär på samma nivå som BMW. Varför inte titta åt Lexus? Mkt bra service och bilar som håller! Sen tycker iaf jag dom är rätt trevliga att köra runt i också! |
|
|
Blev lite förvånad att den här tråden började leva igen. Jag mistänker att trådskaparen redan har bytt till en Audi eftersom att han sa att han gav oss en vecka att övertala honom om att stanna kvar i BMW-träsket för nästan ett år sedan. Förutom det håller jag med. Lexus bygger riktigt fina bilar, Audi vet jag inte om jag tycker är så speciella (duger i krig?). Men jag är nog inte helt partisk i frågan eftersom jag med största sannolikhet inte kommer att lämna BMW. |
|
| Enligt ADAC är en del Audi bättre än BMWs motsvarande modeller och tvärtom. Vad kunde man annars vänta? Länk | |
| Hej, jag har haft både audi och vw passat o BMW. Vad jag förstår har audi o vw lika motoruppbyggnad med KAMREM. Min kamrem på passaten ska bytas var 9000e mil och gick naturligtsvis av vid 16000 mil. Kunde hålla mig för skratt när vw meddelade att ingen garanti kan lämnas på en "så gammal bil". Så ni menar att en beg vw kan man inte köpa blev min motfråga. 21.000 kr blev min kostnad för denna rem! Topplocket fick bytas. Då bestämde jag mej för bil med kamkedja, typ BMW eller MB även Toyota. Så nu kör jag BMW! Vem vill ha en plastrem som säkerhet. Förresten min kompis som köpte värsting audi Allroad ska nu byta rem och det kostar 24.000 kr!!! Nej ingen bil mer med plastrem! | |
| Hej, jag har haft både audi och vw passat o BMW. Vad jag förstår har audi o vw lika motoruppbyggnad med KAMREM. Min kamrem på passaten ska bytas var 9000e mil och gick naturligtsvis av vid 16000 mil. Kunde hålla mig för skratt när vw meddelade att ingen garanti kan lämnas på en "så gammal bil". Så ni menar att en beg vw kan man inte köpa blev min motfråga. 21.000 kr blev min kostnad för denna rem! Topplocket fick bytas. Då bestämde jag mej för bil med kamkedja, typ BMW eller MB även Toyota. Så nu kör jag BMW! Vem vill ha en plastrem som säkerhet. Förresten min kompis som köpte värsting audi Allroad ska nu byta rem och det kostar 24.000 kr!!! Nej ingen bil mer med plastrem! | |
| 24.000 kr??? Det måste svida rejält! | |
| Känner igen det där A3an(quattro) jag hade ville VAG ha 16000 för kamremsservicen... Åkte till meka istället och fick storservicen gjord för 7000:-... inkl aukt. stämpel... | |
| Byt du, så kan du gnälla i Audi-forum istället... Tror faktiskt att alla märken är lika goda. Har sedan 1999 haft 6 nya BMW:s i vår famlij (2 mina), och inte hafte några större problem med någon av dem. Smågrejer, knarrande lister, falska punkteringsvarningar, instabil iDrive inget mkt värre än så vad jag kan minnas. Allt har åtgärdats kostnadsfritt. | |
|
Det går riktiga troll i historierna om Audis kamremsbyten, framförallt på andra märkesforum... Överdrifterna är många och det är alltid någons "kompis" som fått betala en halv förmögenhet. Av rent personlig erfarenhet vet jag att stor service 12.000 mil inklusive kamremsbyte på en Audi A6 2,4 kostar 10.000kr på DinBil Lkpg. Intervallet på Audi/VW 2,0T motor för kamremsbyte är nu 18.000 mil. Knappast något som ska avgöra ett bilval. //Lövet |
|
| Hej det här gällde värsta tdi-allroaden! Tydligen byter man allt som remmarna vidrör i fronten. så 24000 är vad det kostar. MEN sen är det ju det att remmarna går sönder iblan med katastrof för motorn som jag själv råkade ut för a 21000kr. Är mkt tveksam till att köpa bil med rem! Efter 10000 mil gällen ingen förs och good-will? Göm det, min erfarenhet. Men det klart byter man till nytt igen efter 2 år så är det ju ingen fara, men det kostar det med väl? | |
|
Den gamla devisen håller väl fortfarande att dyrare bilar = dyrare servce. Jag tror inte att en Audi är dyrare än en motsvarande BMW om man kollar på totalkostnaden inkl värdetapp, drift och underhåll samt reservdelar. //Stefan |
|
|
Ja men poängen är ju att BMW har KAMKEDJA! Ingen löjlig plastrem som riskerar gå av! Och därför måste bytas regelbundet och ändå går av alltför ofta när man hör med vw-ägare. MB o Toyota har kedja också. Annars som sägs här ingen skillnad i kvalisort tror jag mot Audi jmf BMW. (Men är inte en Merca ändå en Merca....) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.