|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
hasso: Jag har tyvärr inte tillgång till TIS. Kan du utveckla? Jag har haft bilen i två år och har inte haft några problem med batteriutdragning tidigare. Wilhelm Svenselius |
|
|
hasso: Jag är också intresserad av utveckling av telefonfelet då min 750 också drar ur batteriet för snabbt. Finns det en lösning? ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
|
Uppdatering: Bilen har nu stått "avställd" över jul+nyår då jag inte haft tid att leka med den. Lät laddaren vara inkopplad under tiden med bilen helt frånkopplad från batteriet. Kopplade sedan ifrån laddaren och lät batteriet vara i en halv vecka. Därefter visade voltmätaren 12,8 V. Så fel på batteriet kan nog uteslutas, det tappar inte laddning frivilligt i alla fall. Kopplade på batteriet i eftermiddags och provade att starta bilen, den gick perfekt. Körde till ICA och tillbaka, tre-fyra starter, inga som helst problem. Körde hem bilen och kopplade från batteriet igen. Det låg då (någon timme efter att motorn stängts av) på drygt 12,4 V. Det verkar någorlunda rimligt. Bilen är nu frånkopplad från batteriet igen då den ska till verkstaden (inte BMW Solna denna gång...) imorrn bitti. Vi får se om de hittar nåt. Wilhelm Svenselius |
|
|
Min E38 740 -95 har fast telefon och HiFi-systemet med DSP som nämns som en möjlig felkälla i ett tidigare inlägg. Jag kan bekräfta att om jag lämnar bilen med telefonen aktiv så laddar den ur batteriet ganska snabbt. Personligen tycker jag det låter som om du även har ett defekt batteri, eftersom det tvärdör så snabbt... det låter ju nästan som en kortis? :-) Jag brukar stänga av telefonen (så knappsatsen o displayen slocknar) när jag lämnar bilen, och sedan dess har jag inte längre problem. Vet inte om detta tips är till någon hjälp, men hoppas. Lycka till! |
|
alain |
en bil kan agera på olika sätt med elektronic när det gäller svag bateriet Nu är det kallt ute då större anläggning med problemet. Testa en kompis bateri under 2 veckor som har sin bil avställt och ser hur det går! sen kan du går vidare med sökningen. jag anser onögigt att prata så mycket om det när man inte kolla först bateri kapacitet och därefter ladning funktion, minus pool, är den korekt ansluten till chassi? telefon? den brukar stänga av sig själv efter 10 minuter eller hur? MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Man kan välja själv i telefonens inställningar hur många minuter den skall vara på innan den slår av sig när man låst och lämnat bilen. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
alain |
Någonting som man inte kan se så lätt är belysning i bagaget och under motor huvud, jag skulle ta bort lampor under 2-3 veckors tid och se Det är bara en liten tips. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Tar upp tråden igen. Jag har fått liknande batteriproblem efter fullständig urladdning pga generatorhaveri. Så, W2k hur gick det sen efter ditt verkstadsbesök i januari...??l Lars Franzén |
|
|
Lars, verkstaden kom fram till att det var radiomodulen som var boven, något jag själv misstänkt eftersom den funkade lite halvdant. Jag köpte en ny modul från Tyskland och monterade in den, därefter återkom aldrig problemet. Sålde bilen i april, så jag vet inte hur den går nu för tiden. Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.