AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.989

M3 E46 -04a med bytt motor - köpvärd eller ej?

Sida 2 av 2
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
>stormdk, är du nöjd med din? Något negativt med SMG lådan? Har aldrig kört en SMG men funderar trots det på att köpa en. Jag har ingen möjlighet att provköra en förrän jag testar den jag faktiskt tänkt köpa.
Får jag fråga vad du fick ge för din i slutändan? Som du vet funderade jag också på den... ;-)

st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
October1st

(ja ja halvdanks og lidt svensk håber at du forstår:=))

Jeg var myke fundersam på om det skulle være SMG eller manuel, læste på mycke, og har selv har div biler med både manuel, Triptronic, selespeed mm. Og slutsatasen enligt mig er . En E46 M3 manuel tycker jeg har en for hård kobling til dagligdags bruk (jeg køre mycke i stan). Men SMG II er super kass i selve Automat læget, skifter på fejl tidspunkt, skifter langsamt og er inte bra.... Men slut satsen er følgende.. om man andvender den i "manuel" læget, så skifter den supert snabbt og precist hver gang, en fryd (pleasure) at køre med och absolut rekomenderes. Så kan man om man er super låt (lazy) andvenda Automat funktionen ved bil køer/eller mycke tæt trafik:)

Priset jeg fik betala.. og selve handlen.. det var mycke knepingt, jeg var inte helt sikker på om der ikke var noget fejl.. jeg tog tået til Gtb for at træffa Nordmanden og hans bil. Men den dag var der "bomb" hot i Gtb så hele innerstan var stængt, så jeg kunne endast prøve køre den på en P-plads. Men jeg havde kollat op killen innan jeg åkte, og jeg kunne se at han har et stort træfirma mm, samt at han hadde ægt bilen i 2 1/2 år, pluds at den var fuld servat og fin. Slutligen fik jeg ham at skrive under på at han gav 1 månedes garenti på fejl, olie lakage mm, nu hvor jeg ikke kunne provekøre den ordentligt... Sidste problem var at den var jo jette billig 270t kr for en 04 med allt utrustning, og selv da jeg var på,palds for at prova den var der folk der ringede. Så han ville høje prisen til 290t men jeg sagde at han kunne få 275t, og det tog han.
Jeg har haft mycke bilen og mycke snabba biler/dyra biler, men denne er absolut den bedste, mest fun/versitile/andvendbar samt mest bil for pengene jeg nogenside har haft.. så håber at du hittar en till dig selv..

Lycke till med din søkan.
.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.