|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tittar lite på en Italien importerad M3:a som är svenskreggad idag. Säljaren som är norrman köpte den själv i Italien och tog den med sig tillbaks till Sverige där han jobbar. När bilen gått endast 1700 mil rasade motorn och BMW satte i en helt ny på garantin. Enligt dem berodde raset på ett konstruktionsfel och var inget han hade orsakat. Bilen har idag gått 3400 mil, dvs 1700 mil med den nya motorn. Skulle ni säga att denna bilen är köpvärd om man jämför med en svensksåld utan mottorras - priset är lockande, det ligger ca 100,000 kr under en motsvarande svensk. Är det någon som har erfarenhet av italienimporterade bilar generellt? Det kan nog vara lite svårt att följa dokumentationen för denna bil med tanke på att bilen ar italiensk, säljaren norrman, och bilen är svenskreggad. | |
| jag hade samma problem med min m3 e46 när bilen har gått ca 3200 mil fick jag motorras då fixade bmw i malmö en ny motor fast bilen hade ingen garanti kvar efter som vissa av de motorer hade fabrikationsfel. | |
|
Antar att det är denna du menar: Länk Jag har ägt en M3 E36 -96 med motor utbytt på samma sätt men den var från tyskland, var inget konstigt med den då motorn byttes på auktoriserad Bmw-verkstad, finns alla papper kvar efter motorbyte kan du ju kolla upp så att det stämmer, kolla även med Bmw om de kan hjälpa dig med lite historik, med så låga mil kanske det inte finns så mycket service-historia men det är alltid bättre att forska i förväg, och känns det inte bra i magen tycker jag du ska hoppa den bilen. Lycka till. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Tack för svaren! Ja, det är den bilen. Vad tror ni om den? Kollar man miltal och årsmodell är priset fantastiskt bra. Historiken däremot... Verkar svårt att kolla när bilen är italiensk, säljaren norrman och bilen svenskreggad trots att säljaren bor i Norge. Men jag fick faktiskt en relativt bra känsla när jag pratade med säljaren. Finns det något som kan vara negativt med en italiensk bil? Tänker på rostskydd, utrustning mm. |
|
|
Bra att säljaren känns bra, när jag köpte min M3 E46 fanns det en italien-import ute till salu till bra pris men med ganska lite utrustning(ingen däcktryckskontroll, inget H/K-ljud, inga 19" hjul)men det beror ju på vad första ägaren kryssat i förstås, det jag märkte direkt var nog bara att den saknade stols-värme, spolning till framljus, den bilen hade inte helskinn men är det skinn i bilen tycker jag det är skönt med värmen i stolarna, använde den ganska mycket nu innan jag ställde in min bil för vintern, vad gäller rostskydd tycker jag det låter konstigt om den skulle vara anorlunda. Jag håller med om att det är ett riktigt bra pris på bilen. /Micke |
|
|
Pratade idag även med en säljare på Europe Bilcenter i Söderköping som har en M3 cab SMG - 04 ca 6700 mil, som han vill ha 325,000 för. Den råkar händelsevis också vara italienimporterad. Den har full dokumentation och full utrustning. Vad tros om den bilen? Är det någon som har erfarenhet av den bilfirman? |
|
|
Hej! Har några bekanta som ha köpt bilar från den firman. All historik o bilarna har funkat klockrent! Tror att de flesta je italienimport på den firman! Ja den är grym den gråa cabben de har. Den var till salu för 305 eller 315 ..... men nu har det höjt priset på den igen! Ezi Pezi |
|
|
okej de var ju en ny variant o höja priset. Du har inte funderat på att importera själv från Italien/Tyskland? Är ju mycket större utbud. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
October1st. Generellt rekommenderar jag antingen Svensksålt eller Att du importerar en från en BMW Åf i tyskland. Det säkraste sättet att få tag på en bil som med så liten risk som möjligt för att ha varit utsatt för de metoder som gör att ryktena går. Samtidigt så är säljaren tillika som dokumentationen på bilen och att man faxar de stämplade verkstäderna och begär serviceprotokoll t ex viktigt. Mvh Asken |
|
|
Eh Europe Bil Center skulle jag inte köpa en skruv av ens en gång. Har själv tittat på en Audi S6 plus där med 9500 mil på mätaren. Under huven fanns en dekal som vackert berättade att bilens kamrem bytts vid 12000 mil - för tre år sedan! Sedan sålde de en begagnad E 220 CDi Taxi med 11000 mil på mätaren. Låt mig säga att bilens slitage i övrigt indikerade en helt annan mätarställning. Dessutom ligger de på konsumentverkets svarta lista och har en minst sagt otrevlig inställning till kundvård. Se länk Länk //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Visst har jag funderat på att importera själv, men jag tycker inte utbudet har varit så lysande i Tyskland på sista tiden. Var egentligen lite sugen på en svensksåld för att slippa betala så mycket högre försäkring och för att lättare kunna sälja den när det väl blir dax om ett antal år. Blir inte sugen på att handla på Europe Bil Center efter att ha läst vad som skrivs. Känns som om det är mycket troligt att bilen är skruvad. Ezi, ja det är den grå cabben. Hade definitivt inte tänkt mig att betala mer än max 300' om det skulle bli aktuellt. Har sett hur länge den har legat ute. Inte helt lätt att htta rätt bil... |
|
|
ezi>> *lol* ja du verkar verkligen ha koll på bilfirmor...kanske värt att berätta för dina bekanta vilken skitfirma det verkar vara...kolla inläggen i samband med artikeln -dino har en "firma" som skruvar mätarna på hans firma....På namnet så låter det som om killen kommer från forna jugoslavien... October>> ehhh...har du läst artikeln + kommentarerna under? |
|
|
Bomis: Är man lite kunnig så går det kolla upp bilar noga. Vi ringde till ägarna i Italien och ringde till firmorna som hade servat bilarna. En av polarna jobbar på BMW så de vet vad de gör. Man är inte dum att man bara köper första bästa bilen utan att kontrollera historiken! |
|
|
När en bil säljs som funkar via en sådanhär bilfirma är det nog mer tur än kunnighet att bilen håller ett längre tag. Vet att t.ex firmor som denna köper in bilar med ögonen förbundna. Sen kan man ha turen att man får tag i en bra bil, men tyvärr så blir det oftats på andra hållet. Synd att sånnahär skojare ska få hålla på med affärer överhuvudtaget. Mvh Markus |
|
|
Har läst artikeln och kommentarerna och kommer inte att handla på Europe Bilcenter. Vad tror övriga om den italien importerade M3:an 04a 3400 mil, bytt motor efter 1700 mil? Lutar som sagt hellre åt en svensksåld men får givetvis inte så mycket bil för pengarna. |
|
|
Ser ingen nackdel med att köpa en fulldokumenterad importbil. Sen beror de ju på om du ska behålla bilen ett tag eller om du ska sälja den igen om ett år. Tycker personligen att man har sett många Sv-Sålda till salu nu som inte verkar vara så lättsålda heller. Så någon jätte nackdel med en fin imoprtbil med full dokumentation tror jag inte att det är. Hade det varit så hade vi ju inte haft några importbilar, eller hur =) Mvh Markus |
|
|
Jag hoppade in lite på "Eurpe bilcenter" för skojsskull och kollade på den m3an som det snackas om och nu står prislappen på Pris: 375.000 kr hehe inte illa att höja från 305/315 - 375´ i slutändan :P |
|
| hehe. lidt sjovt. Jeg har faktisk købt denne M3 som der skirves om. Inget problem at kolla op historikken. 1 service i Tyskland, sen motorbyte på BMW Norge samt service. Super fin, og jeg er (end så længe) super nøjd :) | |
|
Shadden det kan finnas flera anledningar till att dom höjer priset men den vanligaste anledningen är denna. det kommer in en kund som vill köpa bilen ifråga. Kunden har tyvärr inga pengar, handlaren vill ju sälja och säger då att han kan fixa finans på hela bilen . Det godkänner inte finansbolagen så för att kringå detta så skrivs köpeskillingen/priset upp till motsvarande 20% kontantinsats. då höjer dom priset på bilen på deras sida/blocket/bytbil, för om finansbolaget gör dubbelkoll så ser det okej ut. |
|
|
Jag körde nyligen en bekants M3:a (manuell växellåda) och tyckte mig höra ett klockande ljud vid växlingarna. Särskilt vid lite pådrag och snabba växlingar. Är det något som känner igen detta fenomenet? Kan det vara normalt eller är det fel på bilen? Sen undrar jag om det alltid ska lysa en gul lampa på varvmätaren innan de röda eller om det är meningen att den ska slockna när bilen blir varm. |
|
|
October1st en gul lampa lyser altid. ang lyydet i lådan, min er jo smg, men min giver også et "lite" klock med max pådragning, men endast et lite ljyd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.