AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.742

Roligaste bytesförslaget...

Sida 2 av 2
we
15
webbieart
BMW 540IA
Jag blev erbjuden en mobiltelefon för min Toyota Starlet :)
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
När brorsan skulle sälja en Plymouth Barracuda -68 för 30000 kr så fick han följande bytesförslag: "du får min epa-traktor och jag får din bil OCH pengar emellan"! Hehehe...
Tror det där när de ringer med byten trots att man skriver "EJ byten" är de första svarthandlar samtalen sen går det över.
De skiter totalt i vad det står i annonsen, skriver förmodligen byte som sökrod.
De får då upp listan och ringer och frågar precis alla om de vill ha tex. en toyota previa.

Just denna "handlare" från Stockholm kommer jag ihåg. För några år sedan så skulle jag sälja min egen bil och min fars bil. Hade ute annonser lite varstans och med lite olika intervaller. Blev säkert uppringd av MR previa ett 10-tal ggr.

Har ute min bil nu, har skrivit vad jag vill byta mot och hur. Respekteras det, neeeeej.
Hade ute samma bil tidigare men med skillnaden att jag skrev att jag inte var intresserad av byte då situationen var en annan.
Precis lika mkt konstiga bytesförslag nu som då.

-Phil
Ga
230
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Kul tråd.

När jag skulle sälja min 525:a för ett par år sen ringde en och ville byta rakt av med en Saab 9000, som hade gått dubbelt så långt som min alltså 34k mil.
Samma årsmodell också, killen måste vara full tänkte jag och avvisade hans förslag vänligt men bestämt.

Syrrans kille skulle sälja sin 320 e36:a och blev erbjuden en pall cigarrer, jo tack!
Tro det själva om ni vill, men jag hörde samtalet hehe.

Mange
Fick idag ett fantastiskt bytesförslag, ang min 1600-2 som är till salu:

"Hej
vill du byta mot en folkrace amazon o en stövare 3 år o veterinärmärkt??
mvh"

S ällan
U nge
G utt
!

/ Erik
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
La ut en annons när jag skulle sälja crossen Kawasaki KX125 02,a Delta fabrikstrim etc, la ut den för 16500:- utan utrustning med utrustning 18500:- En pojke mejlade mig, misstänker att han är en lite pojke eftersom hans mail var ungefär "Jojje91@....." Och på sättet han skrev, jag hade redan sålt crossen men forsatte mejla honom eftersom jag hade tråkigt på jobbet. Pojken ville att jag skulle skicka crossen me fraktbolag och att han skulle provköra den sedan skulle han betala crossen genom att överföra hälften av summan, de resterande summan hade han inte men han hade tydligen ett sommarkneg pågång och skulle skicka resten såfort han drog in dem pengarna. Kul kille de är.

ZZ
102
ZZZ444
Z4 coupé - 3,0si - 07
När kompisen skulle sälja sin 325a för flera år sedan, ringde en kille som ville byta bort sin farsas gamla traktor, en Volvo BM ifrån tidigt 80tal med snöblad och allt.

- Du kan väl inte byta bort någon annans grejer, frågade kompisen.
- Vaddå? Svarade iQ

Kul kille - tror han kom ifrån Skövde eller så - hur som helst så fick vi oss ett gott skratt - Grannen här har en 530 med v8a - någon som vill byta med mig? He he he he

Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Sedan finns de hopplösa optimisterna också, som nästan är lite gulliga i sitt oförstånd....

Jag satte nyss ut en annons på en hoj jag hade fått i inbyte, och som vanligt satte jag ut den billigast på blocket för 75' (eller bland de billigaste i alla fall). Då mailar en kille med en vit långmilad Audi A4 1,8 -97 som ville lägga 10 lappar emellan. Då kunde jag inte hålla mig, utan skrev tillbaks "Är det ett skämt eller? En sådan är väl värd max 25 lappar?" Jag menar, tror verkligen folk att man är dum i huvudet? Eller finns de som har tid att sitta 4 timmar om dagen på blocket och skicka omöjliga bytesförslag tills någon nappar?

Mvh Johan
Har 323:an på annons för 54 000:-, fick erbjudande om att byta mot en Golf -89 och få 15 000:- emellan.. Svarade dåren att "Detta skulle innebära att din Golf är värd 39 000:-, och det är den ju inte"

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
"Två hinkar blåbär och en invandrarhona..." fick jag som förslag på mail en gång på en 750 E38....

//Erik
Blir alltid förundrad när folk inte läser annonserna. Skrev en gång att jag kunde tänka mig byte, men bytesbilen skulle uppfylla följande krav:

* Max 4 år gammal (vilket då betydde nyare än 2000)
* Max 6000 mil
* EJ import
* EJ bakjulsdriven

Ett av bytesförslagen var en importerad MB 420 från -85 som hade gått 22.000 mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.