AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.743

Roligaste bytesförslaget...

Sida 1 av 2
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Jag läste GooCarts inlägg och drog mig tillminnes otroligt "roliga" och märkliga bytesförslag som jag fått vid bilförsäljning.

Eftersom jag är totalt bilgalen så börjar det ofta efter ett halvår eller ibland bara efter en månad klia i bilbytartarmen. Jag sätter ut en annons på en av bilarna. Ofta blir det på Blocket tidigare var det Gulatidningen. Trots att det ibland är dumt kan jag inte låta bli att skriva ev.byte i annonsen... Bilar är ju kul, för det är ju en bil jag tänker mig i byte.

Vad har ni blivit erbjudna? Något bra, galet, konstigt eller ???

Som exempel blev jag erbjuden, för några år sedan, i byte mot min då fina 520i E34 -92:a en sopbil(lastbil för sophämtning). Killen som ringde blev lite arg när jag inte var intresserad, utan berättade att sopbilen var mycket med värd än min bil.

Min 730i E32 -92:a ville någon byta mot två tomma tågcontainar. Eftersom jag inte var helt intresserad, frågade samma intressent om jag istället inte kunde tänka mig en oanvänd flytbrygga.

Dumpern jag blev erbjuden i byte mot M535:an ångrar jag lite...

Lite extremt kanske men detta har varit under en 15års period. Det blir riktigt bra historier på sena fester...

Gr8ride
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
En husvagn, konverterad till korvkiosk mot min gamla 525i-91...

Skoj som f**n, killen var dock seriös.

/Pontus
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Gym utrustning värd 80k när jag ville sälja en 320 värd 35K!

M3 E30Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Blev erbjuden fem laptops mot vår förra Citroën XM när den var till salu för fem år sedan. När vi hade Z3:an på annons ville en kille byta mot en större hyresfastighet vid Höga Kusten som enligt honom kunde ge stora intäkter vid uthyrning sommartid :)

/Masten

Gör mig glad, besök min blogg! Länk
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
En som ville byta två kvigor och en häst när jag hade min Toyota Supra -97 till salu.
En som ville byta sin pizzeria nät jag hade min Audi S6 -01 till salu.

Mvh Markus
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Hade en reno5GTS en gång i tiden,den ville en pizzeriaägare byta till sig helt år gratis pizza,max en per dag+ 1800kr.Det erbjudandet var det roligaste jag har fått hehehe...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
En snöskoter fick jag som inbytesförslag mot min husvagn, här i södra Sverige.

BMW CS #5206
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Skojar inte. Men har blivit erbjuden två ormar + pengar för min gamla m5 e34.
En annan kille bjöd mig 15k för samma bil, och då gjorde han (enligt honom själv) mig en stor tjänst................
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hallå

För många år sedan skulle jag sälja en äldre peugeot. Blev uppringd och tillfrågad om jag ville hyra ut bilen några veckor?!?

Mitt svar: Den ligger under säljes och inte uthyres.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Blev erbjuden en 6 månader gammal laptop när jag sålde MB190E för nån månad sedan. Har redan 4 st laptoppar svarade jag.

Äldre Ford-68 bytes mot 3 kubicmeter matjord är en lördagsannons jag kommer ihåg sedan många år tillbaka.

///MVH Hasso
Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag hade en Porsche som på mitten av 90-talet (tro det eller ej) var svårsåld. Då ringde en värmlänning och erbjöd inte mindre än 9 st jänkebilar i inbyte! Jag menar, bara rent logistiskt, var sjutton ställer man 9 jänkebilar?

Mvh Johan
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller på att sälja min V*lv* och begär 57 eller byte mot något kul. En ville byta mot sin nybesiktigade Opel Astra -91:a och en laptop.
En dåre ville byta sin snöskoter mot min 525iA -93. Jag svarade "Som framgår av annonsen bor jag i Malmö, i Skåne. Vi har snö cirka tre dagar om året varför jag finner ett ytterst begränsat användningsområde för en snöskoter. Tack ändå"

En ännu större dåre ville byta sin 730iA -95 med tygklädsel, lilla snik-ACn, manuella stolar med 25 000 mil på mätaren (men med en massa fräsig styling såsom blinkande neonlampor unti bilen, idolbilder dinglande i backspegeln, kromade spolarmunstycken, fejk-tv-antenn på bakluckan, jah föreställ er en demobil för Danmobilitys styling) mot min 750iA -95 med 16000 mil, navi, pdc..ja rätt bra utrustning. Tror inte ens jag svarade.

Nu senast ville någon byta en Volvo XC70 -00 mot min 728iA -97, det gick bra, svarade jag, förutsatt att jag fick 50 000:- emellan (min bil utannonserad för 65 000:- )

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Johan,
Samma värmlänning måste ha ringt till mig och erbjöd samma byte. 9 jänkare.
Det var när jag annonserade ut min Z3 M Coupé, och det gjorde jag 2004.
Jag gick inte med på det :)

En annan gång så sålde jag en gammal MB Husbil. Tror jag begärde runt 35 tusen.
Blev då erbjuden ett hus i Örnsköldsvik som byte. (Själv bor jag i Småland)
Tackade nej till det också...

Rolig tråd,

Jag har också blivit erbjuden snöscooter ett par ggr (bor i Halmstad)
Röd golf 2 + Tv spel +Cross +moped mot en e36 coupe?

Hade ute en billig Porsche 911 targa för några år sedan, ville byta mot en kombi.
Tror jag fick 170 bytesförslag i mailboxen, ca hälften var helt galna.

WV LT35 med bakgavellyft!! -JAAA -Perfekt för en tripp till stormarknaden, lyfta in hunden när han är lite trött.

En gång blev jag erbjuden matsalsmöbler + tillhörande skåp, mycket smakfullt helt i bladguld.

Vill jag ha ngt i byte brukar jag ofta specifiera lite vad det skall vara i annonsen.
Brukar ni inte göra så?

Istället för det man vill ha kan man få förslag på tex:

Guld
Mattor
Kombination av mattor och guld.
Stereoutrustning
Dator
TV-spel
Moped?!?
Cross
Chopper (nu senast på min 528)

Eller en värdelös skrotbil / flera värdelösa skrotbilar.
En trevlig privat avbetalning till helt okänd person.
Utlånning av bil eller agentförsäljning.

-Phil
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Det känns bra att det inte bara var jag som fått skumma bytesförslag.

Klassiker som äkta mattor, tandguld och utemöbler känns helt ute. Snöskotrar verkar poppis i Skåne, matjord känns också stabilt. Pizzorna hade man ju inte bangat heller.

Bra är också om man har en fin BMW och någon djuping ringer och undrar om en "helsjyst Nissan Sunny" med bara lite rost kan vara av intresse... Den som ringer, ringer såklart från skyddat nummer och vet inte om bilen är besiktad och skattad. Bingo!

Gr8ride
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Har själv inte fått så många konstiga bud att det är värt att nämnas, men en kompis importerade en Opel Calibra som vinterbil för några år sedan. Innan han ens fått de svenska skyltarna blev han erbjuden 13 gram för den. Kommer inte ihåg om det var just 13, och jag har inte någon vidare koll på priserna på såntdär, och inte heller på vad det var mer precist. Han frågade nämligen inte utan tackade nej ganska omgående.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
kentsamuel, det måste ha varit samma kille! Det här bör ha varit 1997 någon gång, så det kan inte ha gått bra för honom om han hade kvar dem 2004. Det var dessutom helt ointressanta jänkare, sena 70-talet till mitten 80-talet om jag minns rätt. Han har säkert ringt 100-tals samtal, för jag har ett svagt minne att han ringde på någon annan bil jag sålde också, men då kände jag ingen numret och lät bli att svara.

Fast businessman som man är så var jag tvungen att kolla upp värdet på dem, så jag ringde till en USA-bilshandlare, läste upp listan, och frågade om de kunde vara intressanta att köpa in. När jag hade läst halva listan sa han: -" Jamen är det xx:s (har för mig han hette Perra) gamla skrotbilar? Nej de vraken vill jag inte ens befatta mig med!"

Mvh Johan
54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Har inte fått så överdrivna bytesförslag direkt, men jag fick ett gansla kul mail häromdagen. Jag har en växellåda ute på annons och begärt pris är 18500:-, fick då detta mail:

"hej jag undrar om vxlådan finns kvar . det är väl 1800kr det ska stå i annonsen för dom är inte så dyra annars .är intreserad"

haha :D
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
När jag skulle sälja min båt, en sportbåt från 60 talet men en 40 hk Yamma -90 för 20.000:- på, så ringde det en Norrman från Oslo som vill komma hit till Stockholm och byta motor mot en 20 hk Evinrude från 60 talet + 10.000:-

Kanske inte nån korkad affär, men det lät knöligt så jag avböjde.
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Jag tycker de e lite komiskt att bli erbjuden byten när de står ej byten i annonsen

Daniel

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.