|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| Ja den risken har man ju tagit, dock innan jag kände till felet skall tilläggas Att försöka toppa bilen på väg hem från säljaren ter sig nu i efterhand som en dum idé... | |
|
Ja, då var bilen äntligen klar! Bmw gjorde det helt kostnadsfritt på goodwill, bra! Så nu tänkte jag börja njuta av min bil igen, lagom till våren och allt! |
|
|
Det här fan knappt sant! När man tror att allt är frid och fröjd så visar det sig att mardömmen kommit tillbaka. Efter att min bil blev klar har det bytts ut 2 bussningar i bakvagnen och bilen har besiktigats utan anmärkning. Dock har det fortsatt komma oljud från bakvagnen varpå jag lämnar in bilen på verkstad för felsökning. Till min förskräckelse får jag reda på att golvet är sprucket på höger sida också! Utbytt av Bmw blev det bara på vänstersidan... Frågorna som kommer är ju såklart hur dem kunnat missa det när det haft bilen i över två veckor för att fixa till det hela. At besiktningen inte hellr märker något är ju också beklagligt... Jag kan inte annat än säga att jag avundas alla er vanliga Bmw ägare utan dessa märkliga defekter och problemen som följer. |
|
| Men så grymt tragiskt.. lider med dig! | |
| fan va jobbigt :/ | |
|
Ja det känns lite tungt nu alltså, bilen har ju redan stått 4 månander i väntan på den förra reparationen, är ju inte sugen på det igen. Så drygt när den är nybesiktigad och allt, jag var blåögd och trodde att den skulle vara trafiksäker då... |
|
|
Det är absolut inte att vara blåögd att tro att allt skall vara klart när dom på verkstaden har plockat ner bakvagnen och frilagt karosserigolvet för inspektion. Det borde vara någon som får stå i skamvrån ett tag, för det blir ju inte billigare för verkstaden att demontera/montera två gånger istället för en. Usch då. Hoppas det löser sig. AE |
|
| Va in och besiktade bilen idag. Gissa vad dom hitta för fel? Det är sprickor till infästningen i bakvagnen på vänster sida, kul! Hoppas att bmw tar på sig det här nu och fixar bilen. | |
|
Tråkigt entré på forumet Vilden, men hoppas det löser sig. Det verkar som om SBP vet var dom skall leta numer. Tidigare verkade det som om rätt stora defekter bommades. Troligen skulle man själv göra det, då det inte är ett fel man väntar sig. |
|
| Fick svar från bmw idag. Dom tar på sig det och fixar saken, Riktigt skönt! | |
|
Har samma fel på min. Fäste på vänster sida har lossat. En 320d -00 Touring. Har gått 22600mil. Väntar på besked från BMW om de tar det. |
|
|
Hej Detta har inget med inlägget att göra men jag kände bara igen situationen lider verkligen med dig! det e verkligen surt när man köper en bil och ägaren inte berättar defekter på bilen, köpte min 318 touring -96 i gävle (bor i sthlm) för 3veckor sen, tittade under bilen och det var olje-resten på hela underedet och frågade varför, då sa han att det vart ett oljeläckage i ventilkåpa som han fixat och det va oljerester under, tyckte killen va ärlig och helt ok! jag frågade tusen saker om e36 (både på plats och i telefon) som jag fått i tips av vänner och det skulle inte va några fel förutom att digitala fläkt kunde leva sitt egna liv! va bra tänkte jag äntligen en bil som man kanske kan åka med utan att behöva skruva hela tiden! skäms nu för jag gick på världens nit! på min resa hem efter 9mil så sticker tempen iväg och bilen håller på att koka! stannar och öppnar huven då e det ångbad under huven vilar bilen ett tag så den kyls ner! forsätter min resa hem 4mil senare tändes airbag lampan då hade jag ägt den i 3timmar ringer killen som sålt den men han visste inget om problemmen och hade inte tid att prata i telefon, forsatte köra tempen höll sig strax över normalt dom 24mil jag hade kvar. kom hem efter 7timmar resa gävle-sthlm! startade bilen dan efter och allt va frid/fröjd skulle bara åka en sväng då började den nästan koka igen när jag kört ca:4mil sökte runt på nätet om kylproblem och kom då tillslut hit, och här hittade jag trådar om luft problem i kylsystem så jag luftade och bilen vart bra.. dan därpå körde jag över ett gupp och när bakhjulen precis gått av guppet så gasar jag till då varvar motor bara fast spaken va i drive! hissade upp bilen och fick då se att automatlådan läckte som f-n och motor läckte som f-n + att jag trampap igenom ett bromsrör! killen som sålt bilen påstår att han inte visste något om oljeläckaget eller övriga problem som bara dök upp, mer än ventilkåpan, jag vart helt galen i telefonen och diskuterade med honom över 3timmar till slut så gav han sig och ska betala lite mer än halva kostnaden för kalaset min bil har nu stått i 2.5 vecka! plockade ner lådan igår och ska byta p-box på ingående axel i lådan. ska även byta p-box veven på motorn då det var där det läckte! han hade nog gjort en riktig seriös motortvätt på den då jag inte såg något olje läckage när man kollade under huven nu efter 40mil så ser det ut som ett rent h-vette under bil och huv!!! varför ska man vara så ivrig på att köpa bara för det sitter m3-fälgar och alpina front //Robban |
|
|
Hej! Vet någon från vilket tillverkningsdatum som detta är åtgärdat i produktion hos Bmw? Årsmodell 01 och framåt säger en del men bilar som tillverkade sent under 00 kan ju vara reggade som en 01.. Mvh Henrik Länk |
|
|
Jag vill också veta...Köpte nyligen en 320i. Reggad -01 men tillverkad -00månad 11. Någon som vet något om detta ?? ..Eller blir väll som vanligt att man själv få ta reda på detta med BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.