AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
20.268

Hjälp! Bakvagnen sitter löst...

Sida 5 av 6
Ni
371
Nitrious
540iA Touring 2002 titansilver
X5 4.6is 2004
320d Xdrive Touring 2017

dessutom i motorcykelväg:
K1100LT
K1300S
RnineT Racer
BraBra=)

"I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god"
Ni
371
Nitrious
X5 4.6is 2004
320d Xdrive Touring 2017

K1100LT
K1300S
RnineT Racer
Det är lite fränt förstås.... Tre personer i min omgivning har, ovetandes om varandra, gått å köpt varsin 320 från -01

Ni
371
Nitrious
X5 4.6is 2004
320d Xdrive Touring 2017

K1100LT
K1300S
RnineT Racer
varför tre inlägg?!

jo, nu lär jag kommentera den läskiga videon.... Jag skulle ej vilja åka runt med det där i bagaget....... Hjälp...

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Detta är inget annat än skandal.Men summan som nämns 80papp? är ju löjlig.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
ze
76
zetterberg
318ik -87 e30
320i sedan -85 e30
325i cab -89 e30 m50
330i Touring -01 e46
Nu ska jag skynda ut i garaget o kolla hur min bil ser ut där!! Har en 328 e46 -98 som har slingrat sej som en orm på vägen på senaste tiden! Hoppas verkligen de bara är några bussningar! Verkar inte alls roligt annars! Hoppas de löser sej med BMW!

/Zetterberg
Pratade med lokala Bmw i Fredgas, de skulle återkomma då de just skickat förfrågan till Bmw Sverige, tydligen bedöms det från fall till fall numera.
Får se vad det blir...
Si
76
Silver
325IM-90
320i-97
80 papp stämmer nog ganska bra. det är trots allt en bmw verkstad som lämnat priset och de lär byta en hel del grejer, inte bara svetsa igen hålet om man säger så. skulle gissa på att bmw i de här fallen bytter bakvagnen av säkerhetsskäl. man vet aldrig om det blivit materielutmattning. och sånt är inte bra pr.
Antagligen har du rätt i att deras priskalkyl gömmer sig många byten och kontroller av hela bakvagnen, annars skulle det omöjligt kunna bli så dyrt, men det är rätt sjukt ändå, den summan är hörge än vad bilen är värd...
hej allihopa jag trode jag var en lycklig ägare till en grön e46 99 som jag köpte den 16/11 07.. trodde det var ett bra köp av en gubbe på 68 år ensam ägare alltid survvad på bmw.. då jag lämna in bil på M-bilar i Eskilstuna på 15000mils serrrvise så hitta dom en massa fel på bilen som kommer att kosta mej 16000kr att fixa..*blää*... mvh Daniel p.s dysleksi!!!!!

Sn
26
Snow_Man
BMW 328I -99
hej jag har osså en E46 328 -98 den klongkar i bakvagnen med, men när man lägger i växeln eller växlar i farten. vet inte riktigt om det är diffen eller om det är samma problem som du har calle1983. har försökt kollat men kan inte hitta något märkvärdigt. så jag hoppas det är diffen. men har osså fått tid på en BMW verkstad nu så då får jag se om dom hittar nått.
När det gäller Bmw, nästan ovsett ålder och årsmodell så är det nästan aldrif diffen det är fel på, även om det kan låta så. "De enkla" felen när det låter så är slitna bussningar i bakvagnsupphägningen. Hoppas det är det lilla felet på din bil.
Citat: Detta är inget annat än skandal.Men summan som nämns 80papp? är ju löjlig.

Man gör lite mer än att bara svetsa igen sprickan, avgasystem och bakaxel demonteras helt. En stor del av bottenplattan kapas ut och ersätts med ny plåt. Förmodligen med förstärkningar både här och där. Sen skall det rostskyddas, de demonterade delarna skall tillbaka och så det där skummet. Det är inte gjort på en förmiddag direkt. Jag vet inte om man även demonterar baksäte och matta för att kunna komma åt, då har vi några timmar till i arbetstid.

Eftersom det är ett klart konstruktionsfel bör BMW åtgärda utan kostnad tycker jag. Möjligtvis kan man tänka sig en materialkostnad på nya silenblock och andra smådetaljer på exemplar som gått så långt att det ändå börjar bli dags för byte.

Vad jag inte begriper är hur en sådan konstruktionsmiss kan klara sig genom de tester som utförs när en bil tas fram. Man plågar verkligen skiten ur grejorna för att få fram ev. brister.

Hoppas verkligen det löser sig för trådskaparen och andra som får samma problem. Annars är det väl dags för Mr. Soptunna, alias Sverker. =)

Helnöjd med min E46 och väldigt glad att det är en -01a.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hur går det Calle?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Frågar igen, hur går det?
Nu har jag äntligen fått besked och inbokad tid på lokala Bmwverkstan. Bmw står för hela kalaset, jag behöver bara lämna bilen och hämta ut den ca 15 dagar senare... Men det har krävts många telefonsamtal för att nå hit, och tyvärr kommer det dröja lääänge innan de har tid med just min bil. Fick tid den 17 Mars. Men jag får vara glad ändå, jag får det ju fixat, synd bara att jag inte kan bruka min fina bil än på länge.
Hur gick det för dig Snowman? Vad var det för fel på din?
Sn
26
Snow_Man
BMW 328I -99
jag kollade upp de och de var den bakre bussningen som håller diffen, de var därför de bara klungka när jag accelrera och släppte gasen.
sw
8
swedross
525ia-03 m-sport
hej, har haft en härrans massa bilar, 47 st men ingen bmw. nu är jag på jakt efter en fin 328ci. Men efter den här tråden vet man inte om man vågar. hur skall man kolla såna här fel? kan man göra det hos bmw? kul att det gick bra för dig calle.
danne

Om du är på jakt efter 328 ci så är det tyvärr svårt at kolla, till efterföljaren 325 och 330 skall problemet tydligen inte finnas längre. Vad jag förstått så är det bara åren 98-01 som har dessa problemen.
På min bil finns inte de tydliga sprickor som man kan se på filmerna, och vet man inte vart man skall titta är det lätt att man missar det, hål i bottenplattan är ju inget man normalt tittar efter!
Bmw kan göra det, men om man inte lyckas få det på goodwill så blir det dyrt...
hade samma fel på min e36 325 -92

slutade med att jag fick spontansladd och kvaddade bilen innan jag hunnit försäkra den. såldes som reservdelsbil för 6000 kr.

ångest...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.