AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
20.265

Hjälp! Bakvagnen sitter löst...

Sida 4 av 6
ASA racing
Sålde kurden bilen billigare till dig än vad han själv gett för den? Törs man fråga vad fick loss den för?

Vi behöver inte nämna siffror, men det fräckaste är ju att han tog mer betalt för den än han själv gett.
Men säg såhär: Hade bilen bara haft dåliga silentblock eller motsvarande, då hade jag gjort ett bra köp, en klen tröst nu dock.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
ASA: Varför kallar du bilen för vrak? Vad är det för upplysningsplikt du talar om? Det är väl köparen som har undersökningsplikt!?

AE
ASA racing

Calle1983: Hoppas att det löser sig till det bästa för dig. När skulle du få besked om BMW ev, fixar felet?

Vet ej, de sa att de skulle ringa om några dagar. Har dem inte ringt på Fredag så ringer jag upp dem iaf.
ASA racing
Ok, det bästa är nog att ligga i så det händer något. Om de trilskas så kan du ju hänvisa till tråden här. Dålig feedback. Då kanske de kommer på andra tankar;-)
Fr
72
Fraggen
330 coupe e46 -01
ASA Racing, länken du gav ger ju samma info som jag skrev tidigare. Det är köparen som har undersökningsplikt och bilen behöver INTE vara godkänd av sbp eller det minsta lilla trafiksäker när du säljer den. Det är upp till köparen att undersöka den INNAN köp. Med andra ord så är det väldigt lite man kan göra i detta läge.
Fraggen! Precis... Och i "befintligt skick"... Jag kan ju sälja en motor som är totalt skuren i "befintligt skick"...
ASA racing
Calle1983: Hur gick det ? Vad sade BMW.

Väntar på svar från bmwverkstan, de skulle prata med bmw sverige idag, annars sa han att det skulle gå på uppåt 80 000, fast då har de iofs inte tittat på den... Lever på hoppet!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag sade ju att det är asdyrt. Bara skummet som härdar går på flera tusen.
80.000:- tror det blev nån nolla för mkt.. SOm sagt var. jag fick pris uppgift på mellan 10-12k.. //v
Vad är det för skum du pratar om, är det tänkt att fylla "tomrummet" mellan bottenplatta och bagagerumsgolvet då eller?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det är som lim ungefär, detta behandlar man med efteråt.
Vad skulle det gå på nu om du inte fick Goodwill?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Har de hört av av sig?
Ni
371
Nitrious
540iA Touring 2002 titansilver
X5 4.6is 2004
320d Xdrive Touring 2017

dessutom i motorcykelväg:
K1100LT
K1300S
RnineT Racer
Vilka E46 har detta varit ett problem på?
Touring, limousine, Cab, coupé?! och vilka årsmodeller, är det dom motorstarkare som råkar ut för det först?

"I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god"
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vad jag vet är detta problem åtgärdat efter -00 och de fall jag hör talas om är coupéer och sedaner.

AE
Ni
371
Nitrious
540iA Touring 2002 titansilver
X5 4.6is 2004
320d Xdrive Touring 2017

dessutom i motorcykelväg:
K1100LT
K1300S
RnineT Racer
Då är min fars nyförvärv en Touring från -01 utom direkt fara då, kan kanske vara värt att kolla upp det ändå....

"I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god"
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nitrious//

Ingen fara för din fars bil. :)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Grabbar som undrar hur det ser ut, här har ni ett fint videoklipp på en E46 328 från 99!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.