|
Sida 5 av 10
|
|
|---|---|
|
Tar och snor tråden lite. Allt snack om vilket system som låter bäst till satsad krona är ju väldigt viktigt, MEN vart f*n köper jag Dixis eller gruppe M??? Vill ju handla NUUUUU och leverans Omgående. /Mats |
|
|
Har legat ute ett Gruppe M på blocket, kolla MVH Johan |
|
|
sålt och han begärde 14k för det. Det är vad det kostar nytt mer lr mindre... |
|
| Jag tänker faktiskt följa råden om ferittas burk, samma som DennisH har t.ex. för i hans video tycker jag det låter underbart.. liksom perfekt på något sätt. =) så nästa inköp blir ett sådant iaf för mig =) | |
|
Mats99: Nja det kostar ca 30 000 i svedala sen vad du lyckas få hem det till för pris från övriga delen av världen vet jag ej..... För övrigt jag som sålde mitt GruppeM system på blocket... Anledningen är helt enkelt att det lever om för mkt!! Mellan 1700 och 2700 Rpm blir det ett dovt muller i bilen som inte är behagligt! Har iof inget att jämföra med, men åker man med bilen dagligen och det inte ens går att krypköra utan att det LEVER OM SOM F...N så är det för mycket för min smak... En sak om man åker på träffar eller bara kör på helgerna men som sagt, nyttjas bilen ofta så blir det helt enkelt för mkt. En jäkla sång på tomgång och helt sjukt när man varvar!! Såå om man vill låta värst och ha ett värstingsystem som väger lite o inget så kan jag rekomendera GruppeM. Men jag tror faktiskt dom flesta skulle hålla med mig om ni satte på systemet och körde ett tag, polarna tycker självklart WOW!! men man tröttnar ganska fort och tycker mera det blir jobbigt... Nu blir det troligen Eisenmann eller supersprint race:) //Leffe |
|
|
Leffe75, hör av dig om du vill höra på ett Eisenmann Sport innan beställning av ett system, har det på min. Har viss resonans i samma varvtal, men inte alls farligt. Detta är problemet när man byter avgassystem, från fabrik är det oftast optimerat så att resonansfrekvensen ligger utanför motorns varvtalsområde, med eftermarknadsystem så blir det oftast så här. Vill man att det ska låta mer, så blir dånet en bieffekt. MVH Johan |
|
|
Kanske kan vara läge att sambeställa från US isåfall? Har fått fraktuppgift på ett system för $500 agency power som skall vara i Titan. Är det ngn som vet hur dessa låter?? |
|
|
Jante82 Jo visst blir det ett dovare ljud men tycker inte det ska vara så att instrumenteringen skakar/vibrerar........ En kompis har Kellener på sin M3 cab-03 och det låter mera men inte störande (kanske för lite skillnad enl mig men han har bara kört ca 70 mil med systemet ännu). En annan kompis har en M6 cab med hartge system (inkl racekattar) och det låter grymt bra!! MEN inte störande det heller, trots Cab:) Lyssnar gärna på ditt Eisenmann sport, kan skicka mailen på power post eller om du postar länk här? Finns ju dessa att välja på när det gäller Eisenmann: B5313.00760 Slutljuddämpare / 4x76 mm (runda) E46 - M3 3,2l (252 kW). Coupé/cab. Ändrören är snedfasade samt i hårdförkromat utförande! Ca 10 000 kr B5313.00831 Slutljuddämpare / 4x83 mm (runda) E46 - M3 3,2l (252 kW). Coupé/cab. Ändrören är snedfasade samt i hårdförkromat utförande! ca 11 000 kr B5313.00832 Slutljuddämpare / 4x83 mm (runda) E46 - M3 3,2l (252 kW). Coupé/cab. SPECIALSERIE "LE MANS" Ändrören är snedfasade, dubbelväggiga samt i hårdförkromat utförande! ca 13 000 Skillnad på "Le Mans" versionen?? dom 2 övre sport och den understa race eller? Nån som vet vikten på dessa? //Leffe |
|
|
Ja om instrumenteringen vibrerar är det lite mkt av det goda :) Le Mans har andra dubbelväggiga slutrör, enda skillnaden vad jag vet. Sen när man beställer anger man om man vill ha sport eller race, olika dämpade beroende på modell. Jag har 4x83 på mitt, sport. Har ingen ljudsnutt, kom förbi och provåk/kör och lyssna om du är fundersam, att lyssna på en ljudfil tycker jag är svårt att avgöra hur det låter i verkligheten. MVH Johan |
|
|
Mats99 Vart hittar du agency power för $500?? Länk kostar där $1200...... verkar låta rätt mkt enl ljudklippet!! Annars sugen på Rogue El Diablo E46 M3 * 80mm * 4 pipor. * Vikt = C:a 13 kg. * Rostfritt stål. MEN kostar 18 700 på overloaded.se!!! |
|
|
Jante82 Sant! svårt att avgöra på ljudfil. Såg ju att du bodde i Umeå vilket passar perfekt:) Skickar info på Powerpost... //Leffe |
|
|
-> Leffe75, jag hittade det för $1000 plus frakt om $500 alltså. Runda slängar 9k totalt. Borde kunna pressa deras priser om vi blir fler som beställer... Ljudet är såklart viktigt men jag är mest intr av att spara vikt. /M |
|
| Kollade precis på deras tubeklipp. Låter som en gammal volvo 240 jag hade... Kanske inte det mest roliga ljudet... ;) | |
| att tillägga, agency power är en mer eller mindre kopia av SS | |
| också att tillägga, Eisenmann gör slutburk till Hamann M3 | |
| leffe75>> varför köpa det i sverige? fr staterna med frakt c:a 8500 SEK...jag var nära att köpa ett innan jag bestämde mig för eisenmann race "le mans" | |
| leffe75>> jag syftade till re diablo naturligtvis... | |
Filip_J |
Ageny Power låter riktigt fint, vissa kameror har väldigt svårt att få upp ljudet. Det är i rostfritt stål och det är enbart ändrören som är i Titan. Supersprint Race i Sverige ligger allt mellan 15-18 000:- Jag köper det för 11700:- hem till dörren helt nytt ;) |
Filip_J |
Mats99: Sen kan du lägga till tull + moms = Ca 30%, och då är vi uppe i 12-13 000:- |
|
Fan vad jobbigt... Kan inte ngn bara komma med ett system och montera på det på min bil... ;) Skall luska lite mera alltså... Vill ha vikt och ljud så titan är ju att föredra. M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.