AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
80.924

Avgas M3 E46

Sida 1 av 10
Mo
30
Molle740
Utan just nu
Tjena!

Funderar på att byta avgas på M3:an, ni som har bytt har ni lagt på hel sats eller bara sista burken.
Är det nån vinning i att byta hela? Goare sound?
Tror det blir Eisenmann hade det på den förra 330:in och det lät kanon på den.
Vet att det tvistas om vilket som är bäst men tror ändå att jag väljer Eisenmann.
Dock skiljer det ca 6000 på helsats och sista burken och det spelar väl ingen större roll men om det inte gör nån större skillnad i ljud eller effekt vinst så kan det kvitta.
Nån som har erfarenhet av hel eller halvsats?

//Jim
Gy
82
Gynekologen
Bmw m3 -03
Bmw 1502 -75
Jag vet ej riktigt hur stor din budget är för avgassystemet men jag skulle iaf titta på Dixis eller Gruppe M slutburkar som är gjorda i titanium, för orginalsystemet väger "bly". Dom brukar finnas till hyffsade priser på ebay i tyskland.
Bästa slutburken är Kreis Sieg men kostar ~5000$ däremot :X Låter så här ->

Bästa uppgraderingen är faktiskt supersprint stepped headers eller någon kopia. Vet att det finns riktigt fina kopior i staterna av stepped headers.

Länk
där är en t.ex. Trader-nas har gott rykte på e46fanatics.com iaf och det är många som gett dessa budget headers positiv kritik.
Håller på efterforska om dom passar på våra eu m3or bara. Vet att US har deras kattar på grenröret och vi har dom under bilen men frågan är ju bara om anslutningarna passar. Blir och demontera och kolla i vinter :]

Mi
189
MiliaN
325i -90
Har eisenmann på min 325 E30 och är hur nöjd som helst, blir nog ett till på blivande M3 E46. Här har du en video där dom testar flera olika, bla eisenmann. Enjoy! Länk
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
SS (SuperSprint) rekommenderar många, deras Race versionen är riktigt lätt och ska låta ganska skapligt
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Gruppe m eller dixis det är riktiga grejer, väger minst och låter högst goast....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag har eisenmann race och är supernöjd, riktigt djupt o gurglande ljud...

några smakprov:

Länk

Länk

Länk

du hittar dessa test + test av dom flesta andra system på:

Länk

Lycka till!!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
by the way så hade jag valt gruppeM eller ss race efter eisenmann
Mo
30
Molle740
Utan just nu
Bomis har du bara bytt sista burken eller har du hela efter katt?
Får nog bli Eisenmann eller Supersprint.
Hade ju inte varit fel med Kreis Sieg men de e ju för j-a dyrt :(
Det verkar räcka med slutburken bara eller?

//Jim
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Molle>> yes bara slutburken, börja med den först, det låter ganska rejält bara med den installationen, sen kan du ju alltid hänga på ljudröret....det viktigaste är att man kör stenhårt när man kör in systemet så det "sätter" sig ordentligt, ju hårdare man kör in det detsto grymmare sång får man i det :-P

Nästa system blir lätt rouge engineerings El Diablo med valvetronic, titta och njut!!

Länk

Länk
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Förhoppningsvis blir man väl M3 E46 ägare någon gång och då är det ett Gruppe M eller ett Kreis Sieg som gäller. Enligt länken fanns också KS i titan men hittar bara i rostfritt på hemsidan. Den kombon vore det ultimata, KS i titan.

Mvh Markuz
@l
6
@lex
Bmw M3-02
Det är ingen som har erfarenhet av Tubi?

Deras system brukar låta mycket iaf...:)

Håller på och letar men vet inte riktigt vad jag ska köpa,skulle egentligen vilja byta hela men frågan är om det är värt pengarna?

Känns lite "epa" aktigt att bara byta sista tycker jag nästan..
jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
Gynekologen:
Anledningen till att originalburken väger "bly" är väl för att få viktfördelningen 50/50.
Ko
63
Konstapeln
M3 E46 -03 SMGII
Bomis: Vad kostar ett sånt där Diablo system?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
konstapeln>> bakburken c:a 8000 + valvetronic x-pipe 5500
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
konstapeln>> by the way så har du länken till rouge engineerings hemsida under filmklippet!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
min gruppe m, med mobilen filmat (dålig ljud) men lite hörs det väll ;)

Länk
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Shit, och du har bara bytt slutburken? Tänk det där ihop med Supersprint grenrör och deras "raka rör" som ersätter katt.

Mvh Markuz
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det är bara slutburken, nu för tiden har jag gruppe m kolfiberinsug med, och det låter mycket kan jag säga symfoni i mina öron heheh, vill man verkligen att äns bil ska höras å låta som en "ferrari" då är det gruppe m eller dixi som gäller, har lyssnat på eisenman och det är inte äns i närheten, min teori är att "titan" har ett specielt och högt ljud.
ACS alternativt eller Eisenmann, bara slut burkarna. Vilket är det självklara valet?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
maxey>> om du vill att det skall låta ngt så är det eisenmann som gäller acs låter typ mindre än orginal....
Bomis.
Sant Eisenmann alt Gruppe M el Borla blir det skall bli spännnade.
Först ville jag ja inte ha något som var för vräkigt men va f*n, nog skall det vissla lite monster om bile!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.