|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
|
maxey>> inte att förglömma att alla männsikor har olika preferenser...vad jag tycker låter grymt kanske du tycker låter skit... jag skulle personligen aldrig orka med ett gruppe M eftersom min m3:a är min vardagsbil till jobbet...till dagis m.m.... eisenmann förstärker orginalljudet fast mycket högre och djupare, helt perfekt för min smak...inte för lite och inte för mkt! den dagen jag vill att min bil skall låta som en ferrari, då sitter jag bakom ratten på en... |
|
| det är gruppee m eller dixis som gäller supersprint o eismaan är skit i jämförelse. | |
|
bomis du har helt rätt angående gruppe m, ibland tycker jag den är lite jobbig faktiskt , men ska man satsa på ett avgassystem, varför satsa på något mitt emellan det var så jag resonerade orginal räcker gått å väll. Sen vill man ha det dublla ljuduplevelsen då ska man som sagt satsa på gruppe m eller dixi, vill man ha lite mer än en orginal ja då kan man slänga 13k på något mitt emellan. Ang ferrari drog det bara som referens, men faktum är att en m3 med gruppe m låter klart vassare än alla ferrari jag har hört, och då har jag lyssnat på bla 360 och f430. |
|
| asså har man en m3 a så förtjänar den det bästa så resonerar jag. och nu gällde det kanske en m5 a men sak samma. det kvittar om det är avgassystem, fjädring eller motor ska det va nått så ska det vara det bästa punkt. | |
|
Bomis, jag resonerade som dig fram tills igår då jag blev riktigt sugen på ett Gruppe M. Jag andvänder min bil tillvardags jag med och ville inte ha allt för vräkligt men nu har man ändrat sig lite, Eisenmann gör bra grejor. Lite kluven, det breror på vad jag kommer över för nått. Vi får väl se. |
|
| en ferrari låter som en kissekatt om man gemför med gruppe m:s avgasystem. | |
|
Länk Länk |
|
|
Hade så gott som bestämt mig för ss race från katt men grupp m låter ju sjukt gott oxå. Vart får man tag i det? |
|
|
Hittade en firma som heter JC Performance, de verkar ha Gruppe M. Endast 29.500Kr, som hittat. De stod att vikten var 35.00 vad det nu kan betyda. De kan väl inte mena Kg hoppas jag. www.jcperformance.se Mvh Markuz |
|
|
Vilka lirare säger jag då bara för det var då inte lite överpris dom tog på Gruppe M slutburken. Har för mig jag läst att dom väger 7kg Ett tips är att köpa beggat från staterna. Har sett flera som går från 1000-1500$ i nyskick. Annars kostar dom 252 000 yen vilket blir 14800kr nya. |
|
| Väger ca 5kg, (orginal väger ca 40kg) för den som är intresserad av prestanda så är 35kg viktbesparing MYCKET som att tillföra 5 extra hk bara på vikten. SS race väger ca 15kg eisenman 20 kg och dixi 5-6 kg. | |
| Mitt SS race väger 16 kg som cado säger.. | |
| Min SS Race bakdämpare väger dock inga 15k... Har inte vägt det men max 10kg.. | |
|
SS race väger ca 25 lbs här kan man se vad olika system väger, kostar osv Länk |
|
| Kan nog vara som du säger Houke...bara ren gissning av mig....du är kanske mer insatt än jag.. | |
|
En smaksak naturligtvis, men jag tycker att Gruppe M låter rent illa live faktiskt...det är bara för mycket utanför banan, och inte speciellt vackert heller (låter trasigt); jämfört med ex Ferraris sportsystem som oxå låter mycket! |
|
|
1 lbs=0.45kg Orginal väger 26.3 kg Supersprint Race=11.1kg GruppeM=5.4kg |
|
|
Är det någon som kan svara på hur mycket en Dixis slutburk ligger på, samt vilka som säljer dessa? Tack på förhand! Mvh Johan |
|
|
Jag kör med Borla's slutburk. Ett helt fantastiskt ljud. Lite dåvare/djupare ljud mot många andra slutburkar. Tycker inte den låter för mycket eller för lite och jag har inte fått några störande resonanser i kupen. Priset är lågt, men passformen är inte av högsta klass. Nu har jag även skaffat supersprints racekattar och deras x-pipe (den med en liten ljuddämpare) och detta ska monteras snart. Har hört samma kombination på en annan bli och tyckte det lät riktigt bra både utanför och inne i bilen. Hoppas på lite effektökning samtidigt. Lycka till! |
|
| @cado: låter som du har fått till det riktigt bra där ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.