|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| tjaba.. | |
|
som en liten bisyssla å experiment... så har jag sopat i hop en vatten cell som tillverkar HHO gas....(felaktigt byggd på det) .med ett bil batteri... lågan som blir av denna gas är rätt så otroligt efektiv.. jag är lite svetsare mm så lite intrese finns ... men skulle va intreserad av någon som gjort deta i svergie.. (har dåligt med tid mm) 1 obs slösa inte min tid med detta.. 2 intresant men onvändbart.. 3 jag sa ju att det va en bra ide.. 4 kom i håg jag va först.. c .clarke |
|
| Länk | |
| 20 min i filmen så ser man ett reportage om stanley meyer. | |
| Länk | |
|
Det är rätt svårt att fatta vad du är ute efter, har du kortslutit ett batteri så du fått syrgas och vätgas och sedan tänt på blandningen eller? Det smäller rätt ok. jag har lyckats med det själv en gång. /Mats J |
|
|
Fattar inte heller? Har du fått det att funka eller förkastar du idén? Översätter du åt en icke svensktalande person? Inläggen känns väldigt schizofrena. Annars handlar det ju om elektrolys av vatten och brown gas är knallgas på svenska. HHO är väl ett modernt namn på knallgas kan jag tänka mig. Men varför samla blandgasen? Bättre då att dela upp den direkt under elektrolysen till väte och syre. ///BMW - Was sonst! |
|
|
"1 obs slösa inte min tid med detta.." men varför slösar du då din egen tid på detta då? |
|
| slösar inte tid på detta...har inte tid...:)!! enkelt å snabbt testat bara.. | |
|
Men vad är det som du testat snabbt och enkelt? Att du kan producera knallgas? Känns ju inte som något större nyhet, det fick man ju göra på fysiken i plugget en gång i tiden. Det är väl inte så att du har sniffat i dig lite för mycket av gasen... ;-) |
|
|
Ojoj, efter googling på HHO-gas så hittar jag detta på wikipedia, Länk (se en bit ner under HHO) Det känns som om "gratis energi"-gänget är i farten igen... |
|
|
Har inte nått med gratis energi å göra...!!! Men lågan är intresant...? Har personlihen inte gjort detta i skolan???.. men ni som gjort det kan ni förklara ? |
|
|
Förklara vad då? Varför du får en brännbar gas när du leder ström genom vatten? Det är helt enkelt en elektrolys som sker, där vattenmolekylerna sönderdelas i sina beståndsdelar, väte- och syrgas, vilket tillsammans bildar en explosiv gas, vilken då naturligtvis även kan ge en låga om den bränns under kontrollerade former. Se även Länk |
|
|
JAG VET DET..!!! browns gas /väte/hydrogen/hho/ mf har bara testat detta..!!! varför sånt tonläge Drutten.. |
|
|
mr-x: Vad kom du fram till då? Kan du producera sån mängd gas att du kan driva en bil? Hur går det med 2002:an förresten? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Vilket tonläge? Du kommer in här och skriver osammanhängande inlägg och anger inte vad du är ute efter, och nämner dessutom HHO, vilket get dåliga vibbar då man läser om det på Internet. Du frågade ju bl a om något "gjort det" utan närmare förklaring till vad "det" är exakt, och då försökte jag svara på vad jag antog att det var, nämligen knallgas. Jag ber om ursäkt om jag verkar dryg, men det går lättare att svara på dina frågor om du förklarar tydligare vad du undrar över. |
|
|
BMW tillverkar ju redan en vätgasdriven bil, Hydrogen 7 så det är ju inte speciellt nytt. /Mats J |
|
|
Jag menade det som ni gjorde i skolan...experimentet ...!! var detta ett sånt här liknande? Sen så vet jag att på internett .... har en massa sånt här ute.... men jag kan intyga att som första test.. (det är det enda jag är ute efter) verkar det funka med hydrogen/oxygen som jag kallar det.. vet nu att i sverige finns nån till som gjort det...:) Att Bmw har en hydrogen bil vet jag... den tankas på hydrogen tankstation... desutom så kan man köra den på vanlig bensin.... den vad jag vet har en tub i bilen... Detta gjordes i usa på 60 tal-70 tal redan.....så det går å köra hydrogen motor. detta är inget nytt 200+ år...minst men för mig är det rätt så nytt ändå? 2002 a?? nej men e12 bmw 520 a.. turbo. |
|
|
Mr x: Har du varit på flaskan när du skrev dessa inlägg ;) Väldigt osammanhängande hehehe Forstod inte riktigt vad det är du ville få ut av din tråd, var den en fråga eller ironi du ställde? Mvh Acke |
|
| OKEJ JAG FÖRSTÅR..fungerar lite anorlunda bara som mäniska!!.. | |
|
SKIT SAMMA!!! PRÖVAT MED ETT X11 NU .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.