|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, kollar efter en e61 diesel. Haft stor nytta av tips avseende olika handlare här på forumet, tex avseende Linus bil och sven alla bilar, "ingen bytte". En handlare med rätt många BMW på blocket är ju Intersprint AB. Har någon nån erfarenhet av dem, de har rätt stor prisspridning med en del bilar snudd på dyra, andra åt det billigare hållet. Tänkte tex på fordonet BFW 888 6709 mil för 299000. Anges som -05 fast den är uttagen i augusti -04. Söker en touring med panoramaglas, aut och ljus klädsel, varför finns det i princip inga touring med dakota beige eller grå? De få jag sett med beige klädsel har samtliga manuell växel istället. Ju flottare bil ju vanligare är det med ljus inredning, varför väljer alla svart? På 530 sedan, 535 eller 7-serien är det inte ovanligt, men touring har nästan alltid svart inredning. Obegripligt för mig! Söker bil i Mälardalsområdet primärt. Glad om du tar dig tid med ett svar. | |
|
Vet inget om intersprint men kan bekräfta att det är svårt att hitta bilar med ljus inredning. Bär jag importerade min direkt från BMW AG blev urvalet mycket begränsat när jag hade kravet att jag inte ville ha svart inredning. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En lokalt närboende forumdeltagare håller Linus och Intersprint i samma nivå av seriositet. Men det är 1 syn på saken men dubbelkolla allt som vanligt. ///MVH Hasso Länk |
|
Hejsan! Har med intresse suttit många kvällar på forumet med att endast läsa men jag kände nu att jag ville dra mitt strå till stacken. Jag har haft ett litet kortare uppehåll i mitt BMWägande som jag nu håller på att åtgärda jag är ute efter en e39 530d Touring INTERSPRINT har nu två "lågmilade" exemplar utrustade i min smak fullsmetade! Jag har tillgång till den tyska servicehistoriken via en kontakt på BMW Jag har nu kollat de två bilarna som enligt INTERSPRINT har gått 12162 mil (bdz)resp 12671 mil (bdp) BDZ 588 hade 2/3-2006 gått 16 158 mil då den var inne på service hos tysk bmwhandlare 15/12-04 hade samma bil gått 8775mil. BRA skruvat!! Troligt miltal på den bilen nog 25 000 mil BDP 448 Var inne på service 3/3-05 hade då gått 10800mil två månader senare 3/5-05 var den inne igen och hade då gått 11 700 mil att den följande två och ett halvt åren endast skulle rullat 900 mil är inte särskilt troligt men det är ju upp till var och en att bedömma! Min slutsatts är att båda bilarna är nog skruvade minst 12 000 mil vardera. Det verkar som firman i Huddinge är som alla andra nasare Tack för mig! Det man gör själv vet man blir gjort! |
|
| Bara att vi börjar förfölja Intersprint precis som vi börjat gjort med Linus "fifflar"bil...Då har dessa firmor 2 val...1. Lägga ner verksamheten...2. Börja (med betoning på börja )med ärlig verksamhet...Men det kommer resultera i att de lägger ned ändå... | |
| Ursäkta att jag lånar tråden men när vi ändå är inne på det, hur är det med "Din Bilhall i Nerike"? Där ploppar det upp rätt många 330d med glänsande fronter och med runt 8000-9000 mil på mätarna allihop lite då och då. Samma skrot och korn? | |
|
Ja du, Din bilhall i Nerike... Innan jag hittade min svensksålda Z4 tittade jag på 3st Z4:or där, alla med 5-6000 mil på mätaren.. den första blev såld rätt fort men två nya dök upp och dom hann jag kolla upp innan jag åkte dit, båda hade varit inne på garanti-ärenden då mätaren stod på 13.000 mil. Kan väl bara gissa hur det står till med alla dieslar som står där. Den ena gick till Stockholm och den andra till Västerås om jag inte minns fel.. Imoportfirmor i Örebro trakten har väl inte världens bästa rykte och det verkar finnas en anledning till det också.. |
|
| Kollade just upp den orientblå 330d touringen M sport som Din bilhall i Nerike har till försäljning & mätarställningen verkar stämma där iaf mot garantiregistret i tyskland. Verkar finnas nålar i höstacken trots allt hehe =) | |
|
Ja där ser man... Fast man kan ju undra varför dom inte kollade upp bilarna innan dom tog hem dom som jag ev. var intresserad av. Det är ju busenkelt bara man har chassienr.. |
|
| Angående Intersprint så har dom börjat sudda ut reg. nummer på alla bilar som är skruvade..LOL | |
|
Ja, nu har det till och med skrivit falska regnr på sina bilar, så att man inte skall kunna kolla upp dem. Var sugen på 530 da E60/61 där, men jag blev tipsad om att regga mig här först. Det var ju inget misstag, tänker aldrig handla något av dem. Förstår inte att de inte åker fast. MVH Carl |
|
| Han som har Intersprint har jobbat på Linus bil förut!! | |
|
Ytterligare en suspekt bil från Intersprint Länk |
|
|
Vem F-N köper sådana dyra fina bilar från en bilfirma med 17 bilar och adressen "Box 1277, Huddinge" Dom skryter på sin hemsida om att dom har öppet 6 dagar i veckan och anger öppettider men ingen adress !!?? Snacka om lurendrejar-varning och oseriöst !! |
|
|
Ser att deras telefonnummer är samma som fax-numret på däckfirman "Infosite" som också är en "ökänd" firma i bilkretsar. |
|
|
Jag känner inte till Infosite, på vilket sätt är de ökända ? Jag har ngn känsla av att Intersprint har ngn form av samband med Linus bil, men inget jag kan bevisa. Deras siffror ser ju i alla inget vidare ut Länk BMW CS #5139 |
|
|
Konkurs är i alla fall inledd på Infosite Länk BMW CS #5139 |
|
|
Dock börjar han nog om under annat namn Länk BMW CS #5139 |
|
|
Länk På denna bil så har jag garantiutdrag från BMW i Tyskland som visar på att bilen hade rullat 129065km 2008-07-04. Dom 79000km som nu står på mätaren stämmer med andra ord inte. Säljaren, som för övrigt importerade bilen själv, visste givetvis inget om detta. Regnr: BSX538 ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Kanske ska tillägga att det är en BMW 535dAT M-sport -05. Carbonsvart. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Denna har nog åxå rullat längre: Länk Hade gått 10773 på bes 071010 och bara en tidigare ägare-Tyder ju på att han kört drygt 3000 mil per år | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.