|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå igen. Min bil har länge varit svårstartad har bytt div olika saker nu har jag upptäckt att den börjat läcka i bakkant på insprutnings pumpen någon som har en aning om vad det är som kan läcka där och är det svårt att fixa själv. det rent utav droppar så fort jag sätter på tändningen. Mvh Niklas BMW ¤4-EVER¤ | |
|
Hej! Har en kompis som just idag var iväg o fixade sin 525 diesel...samma problem läckte diesel vid pumpen. Det var packningarna som behövde bytas i pump, vet ej hur händig du är men det tog ett par timmar för en bmw verkstad..... //Mille |
|
|
ska man hålla på själv så är det lika bra att rusta pumpen helt o hållet... jag ska i dagarna riva en pump o lämna in på helrenov. som svartjobb iofs men känner du ngn som håller på så är det din största fördel,men det finns såklart vissa grejjer att tänka på vid borttagning av pump.... Chrisse |
|
|
Finns det nnågon bra guide att för att plocka bort pumpen nollning mm.. Kostar ju någon tusenlapp extra för att dom skall montera bort o dit den. allt man kan göra själv är ju bra. Gärna någon guide för att själv renovera den med. BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
Uppdatering Nu har jag renoverat Insprutningspumpen (8500kr) då den läkte som ett soll. Motorn går jämnare drar mindre soppa men likförbannat så är den svårstartad. När den är kall startar den nästan direkt likaså om jag startar den direkt efter den varit i gång men om den är varm ocj jag vänta ca 5-10 min tar det 10 - 20 sekunder. Någon som ha´r en aning om vad det kan bero på- BMW ¤4-EVER¤ |
|
Vantage |
Antar du har bytt Ledningarna oxå ?? Sätt på en Backventil oxå !! Niclas |
| VAr kan jag köpa en backventil ???? Hörde att bmw skulle ha men de säger att de inte har det någon som har artikelnr | |
|
Min var svårstartad Varm(525 tds) Byte alla slangar till spridarna,och den tjocka kabeln till startmotorn. Så nu funkar den i varmt o kallt läge... |
|
|
Jaha nu har man fått i ordning på bilen igen efter ett växellåds ras. :( Är det någon som vet något om glödtändning på 525tdsa -98 touring jag tror att jag har något strul där sitter det någon form av givare som ser till att glödstiften glöder tillräckligt och stängs av när de inte behövs. Jag funderar om det kan va det som gör min svårstartad om det finns vart sitter den i så fall |
|
|
Du har en sliten rotor i din pump, detta gör att pumpen inte kan leverera tillräckligt med bränsle i varmt läge. Vid kallstart levererar den extra bränsletillskott + förvärmning via glödstift vilket gör att den startar lättare. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| Men jag har ju haft den på renovering insprutnings pumpen alltså | |
|
omtätning vad jag förstod på ditt inlägg, inte samma som renovering. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| Men kollar dom inte på slitdelar när de ändå har pumpen borta jävligt dålig verkstad annars tycker jag. Visst det v a ett klart läckage från pumpen men ändå så skall väl delar som brukar slitas kollas när en kund ber om en renovering av en pump. eller???? | |
|
For tungstartet tds: Länk |
|
| Eller så låter du herr dieselmek göra jobbet i fortsättningen så blir det ordentligt gjort. Det är bara att be om prisuppgifter från typ Branzells i Linköping först så får du ordentligt med motivation att lämna in bilen nere i småland istället. Jag var och hämtade hem min TDS från honom i fredags och vilken djävulsk skillnad det blev, jag har svårt att tro att jag fick tillbaka samma bil som jag lämnade in. Bra jobbat Göran och Steve. | |
| Var handlar jag en backventil till min 525tds? och vilken storlek är det som gäller? | |
|
Det undrar jag med har ställt den frågan f rut utan svar BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
Nu har jag nytt diesel insprutnings pump nu går den kanon startar hur enkelt som helst.... Va inge svårt att byta själv.... Köpte en rasad motor tidigare billigt o tog nu pumpen från den och det funlkade... JAg har en fråga någon som vet vart man kan köpa delarf till turbon på min bil skall renovera den sj tänkte jag... BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
Nu har jag bytt inspeutnings pumpen och bilen startar hur bra som helst har dock en fundering nu verkar det som om bilen drar ca2 dl mera per mil kan det bero på att pumpen är fel inställd ?? Bilen går bra låter bra på tomgång. Jag har oxå en kcr box som nu inte heller vill funka någon som har når tips BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
dieselmeken Måste man lämna in pumpen för renovering när rotorn är sliten eller kan man leva med felet,eller kommer pumpen till sluta att gå sönder helt om renovering inte görs? Min är svår startad när den är halv varm men startar kall hur lätt som helst kan man köra med tror den heter kallstarts kontakten ur kopplad? Läste att tomgången skulle höjjas till 1200rpm om man tog lös kontakten men det blev då inge förhöjd tomgång på min. |
|
|
Då har du lossat fel kabel. Den ska höjas upp. Lösningen på dina problem har jag, maila för prisuppgift dieselmeken@telia.com Att mäta är att veta MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.