AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.314

nytt banrekord på ringen

Sida 2 av 2
Inponerande hursomhelst! Även om bilen gör sitt till så krävs det ju en bra förare för att komma ner i 7.22!

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
precis, Richard Göransson tillhör den absoluta eliten på Nürburgring. Han körde snabbare än Hans Joacim Suck unders senaste 24H rennen med samma bil och han hade snabbaste varvet av alla bilar och förare under nattkörningen i samma tävling. Och nu körningen med Loaded.

wewewe punkt loaded punkt se
Grattis!!

Ska bilen säljas??

MVH
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Tack!

Loaded kommer att säljas på www.bid2aid.com som auktionsobjekt måndag nästa vecka.

Den som lägger det lägsta-unika-budet får köpa bilen för sitt lagda bud. Den som tar hem auktionen får dessutom en förarkurs på Nürburgring för sig själv och en "bi-fahrer". Övernattning på hotell inkl flygresa för två ingår åxå.

Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Gladiator´n: Ett jättegrattis från mig med. Även om jag tycker ni är lite knasiga. Ta inte illa upp, jag menar har det varit värt alla miljoner du har plöjt ner i bilen? Den effekten som uppges, är den på drivhjulen? Om så är fallet, vad ger motorn och hur har ni moddat den utöver kompressor?

Mvh Markuz
jag älskar ert bygge.. det jag undrar över är hur viken är så "hög".. trodde ni hade lättat den mer ...vad väger en orginal csl
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
markuz; Tack! Som tur är har vi inte lagt ner miljoner :)
Ca 530HK på hjulen är det. Motorn mäter enligt ESS Tuning ca 640 HK. Endast lågkompkolvar och kompressor är modifieringen.

bmw_jerry; Tack! 1427 kg är inkl föraren med skyddsutrustning och 30L bränsle och 4 st kamerautrustningar (ca 113 kg). Tyvärr blev väl inte splittern den lättaste direkt, vill inte ens tänka på vad den väger efter allt spackel ;)

Balansen i bilen är dock väldigt bra 50,5%, nästan på pricken lika "lätt" i fram som bak.

Tjänstevikten på CSL är 1460 kg.

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
markuz; Tack! Som tur är har vi inte lagt ner miljoner :)
Ca 530HK på hjulen är det. Motorn mäter enligt ESS Tuning ca 640 HK. Endast lågkompkolvar och kompressor är modifieringen.

bmw_jerry; Tack! 1427 kg är inkl föraren med skyddsutrustning och 30L bränsle och 4 st kamerautrustningar (ca 113 kg). Tyvärr blev väl inte splittern den lättaste direkt, vill inte ens tänka på vad den väger efter allt spackel ;)

Balansen i bilen är dock väldigt bra 50,5%, nästan på pricken lika "lätt" i fram som bak.

Tjänstevikten på CSL är 1460 kg.

Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Så den info ESS har på sin hemsida är alltså drivhjulshästar? Antar att ett annat avgassystem och kolvar gör de ca 20 extra Hk i erat fall då.

Mvh Markuz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.