|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| nytt rekord på ringen för produktinsbilar Länk det nya rekordet ligger på 7minuter och 22.9sekunder... härligt med bmw i topp :D | |
| Hehe... bra jobbat! | |
|
Fan va grym bil ! Nu vart man sugen på en sån faktiskt. Med vänliga hällsningar. Aero++ |
|
|
Nog för att Loaded körde riktigt snabbt på Ringen. Men att kalla det "banrekord för produktinsbilar" är fel. Bilen är utan tvekan en modifierad bil, och är där inte snabbast i den "klassen". Men den är den snabbaste gatreggade BMWn i världen, och det är inte illa det! Jag är mycket imponerad av körningen och hela projektet! |
|
| Det e inte mycket på den bilen som e original. | |
|
Kan starkt rekommendera att regga sig på rejsa.nu där man kan följa deras ansträngningar genom åren för att slå rekord på ringen. Det ligger mycket hårt arbetet och mycket pengar bakom rekordförsöket. Mycket intressant att läsa Rickard Göranssons rapporter och inlägg i tråden. Hoppas verkligen att de inte säljer bilen riktigt ännu. Vill se dom lyckas med 7.15 först! (Observera att det gäller fullvarv inte BTG-tid) BTG låg runt 6.55 på deras snabbaste varv! |
|
|
Vad betyder ett "fullt SA varv" och "BTG"? Mvh Markuz |
|
|
SA står för Sport Auto (en tidning) och är nästan ett helt varv. Har fattat det som att tidningen vanligtvis gör sina biltester under ett sådant "nästan helt varv". BTG betyder Bridge to Gantry och är den delen man normalt kör under en turist körning. |
|
|
Produktionsbilar? Haha En jävligt grym bil är det hur som helst! |
|
|
Ja de får allt till det på nätet :) Vi har i vilket fall uppnått det mål, nämligen att slå Porsche Carrera GT :) Sedan var det bara bonus att vi slog PaganiZonda F med 5 sekunder och Koenigssegg med hela 13 sekunder. Jag vågar nog påstå dock, att Loaded BMW M3 CSL, kan rankas som världens snabbaste gatgodkända personbil. Den är nu åxå TÜV godkänd. Så om den tyskregistreras så får den framföras i det skick som vi körde 7:22:9 på. Det är lite coolt faktikst. EDO Porschen är däremot INTE TÜV godkänd. Sedan vet de flesta nere runt ringen att deras Porsche på EDO kördes på Pirelli D7 Qualifiers vid sitt rekordvarv p å7:15:63, alltså lika med slicks. Dessa däck håller max 2 varv på ringen. Jag vet detta personligen då vi blev uppringda av Pirelli på plats då vi körde vår tidsattack. De erbjöd dessa däck för nytt försök i mars. Vi tackade naturligtvis nej. Skall det vara gatgodkänt så skall det vara hederliga däck som får rullas med på landsväg. Nu är Loaded helt återställd för besiktning. Sedan kommer den lackas om och göras iordning för den kommande lägsta-unika-budgivare som får mycket nöje med en helt fantastisk bil och historia. I samband med att auktionen öppnar släpps åxå hela varvet med vår 7:22:9 tid. wewewe punkt loaded punkt se |
|
|
Bara en fråga. Om det nu ska vara gatgodkänt, varför måste den då återställas för besiktningen? __ //Niklas |
|
|
Ja en är ju inte original precis. Som så många andra bilar som rullar. Du får knappt ersätta några delar utan att du sedan måst plocka bort dem för besiktning. Just nu är den endast helt gatgodkänd med TÜV i Tyskland och får köras på tyska vägar helt utan problem. Men för att ta ett exempel. Vi har kört Loaded p åsvenska vägar i tre år utan att polisen har sagt ngt om varken kolfiberhuv, halvbur, racestolar kompressor fel hjuldimension etc. Men den skulle inte gå igenom besiktning med t ex fel hjul. När vi besiktigar så återställer vi bilen för att sedan ha möjlighet att köra bilen i två år till. wewewe punkt loaded punkt se |
|
| får man veta vikt och effekt på den?? helt klart en grym bil och visst blir man sugen :D vad har det hela kostat??? | |
| Nu är det väl knappast fel hjul som skulle vara Loadeds största problem om den ska besiktas som den är... | |
| vilket gnäll om besiktining !!! jösses den svenska avundssjukan lyser ! hatten av för en jävligt bra tid !!! | |
|
Nä GE det är kompressorn som jag iof har kört med i tre år och blivit stoppad av polisen 4 ggr utan kommentar :) som är den största utmaningen. Det tar 6 tim att montera ner och ca lika lån tid att montera. Vikt: 1427 kr med Richard + 30L bränsle. Effekt: 532,71 HK / 0.85 bar (Norge), 98 oktan (Statoil) wewewe punkt loaded punkt se |
|
|
Grattis till en mycket bra tid! Har hört vid något tillfälle om någon ägare till en kompressor-konverterad bil som helt enkelt hängde av drivremmen till kompressorn inför sbp-besöket, jag kan dock inte bekräfta att det stämmer, det är med största sannolikhet enbart hörsägen/b.s... Mvh Ferenc |
|
|
Tänkte bara att när den inte ändå är gatgodkänd är det väl lika bra att köra på samma däck som EDO Porschen men det är klart TÜV reglerna är ju lite annorlunda. Man borde iofs gå efter TÜV om man ska eftersträva gatgodkänt när banan ligger i Tyskland. maximus79: Jag skulle kunna hänga tillbaka regskyltarna på min M3:a men det gör den ju inte mer gatgodkänd för det. __ //Niklas |
|
| Ganska bra att slå GTs tid med tanke på att den ska ha 612 hk (ok, kanske lite mindre i praktiken men ändå) och den han väl inte väga mer?! Visar ju att det inte bara är effekt/vikt som är viktigt på bana! Det har iofs porschen redan visat iom att den slagit Konigseggen mfl... | |
| Gladiator'n: Vet ni vad ni har för topp hastighet på ringen jämfört med Porsche Cerrara GT m.fl? | |
|
Koni; det är så mycket annat som avgör gatgodkänd mm, t ex att jag använt bilen till vardags alla år jag haft den och under tiden den har moddats. För mig blir det gatgodkänd ;) och gatanvänd! Sedan är det generellt svårt att definiera olika klasser på ringen. Sportauto gav ju sitt pris till EDO trots att den inte körde på gatgodkända däck eller är TüV godkänd...eller används på gatan. Så kanske man skall uttrycka sig följande: Världens snabbaste produktionsbil (modifierad) på Nordschliefe :) För oss var det viktigast att det går om man bara vill ;) att köra j-vligt fort med en BMW på ringen. Tack för alla uppskattade ord gratulationer. wewewe punkt loaded punkt se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.