|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det verkar som om E24:an i värsta fall måste åka ändå. Jag rymmer under rådande omständigheter helt enkelt inga fler bilar och jag måste ha en vettig bruksbil. Om det nu blir så jag måste fullfölja det här så skulle det vara en liten tröst om bruksbilen inte var så ruggigt tråkig. Är det nån som har några ideer angående roliga "bruksbilar" som man törs använda men ändå ger det där lilla extra? Nu begär jag inga himlastormande, E24-liknande upplevelser, bara lite intressantare än en vanlig svenssonburk. Vi pratar om bilar (BMW) värda ca 60-80000:- mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk | |
|
540iA känns som ett bra alternativ tycket jag, beror på hur lågt du vill lägga ribban och vad du har för krav på förbrukning, ekonomi, säkerhet, utrymmen med mera. __ Bilblogg: Länk |
|
|
540, det är e39, eller hur. Ok, inte himlastormande men visst, med rätt utrustning så kanske en sån skulle vara tricket. Jag mottar gärna fler idéer. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Vad du har för krav på förbrukning, ekonomi, säkerhet, utrymmen med mera? Lättare att rekommendera något om man vet vad det är du söker. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Bilen bör inte vara allt för törstig då den ska gå dagligen, året runt. Utrymmet är underordnat rolighetsfaktorn, inom rimliga gränser. Den får gärna vara lite lagom politiskt inkorrekt och upplevas så där härligt störande för känsliga grannar;) mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Då skulle jag rekommendera en 328i --> Länk __ Bilblogg: Länk |
|
|
Är det bara BMW som gäller? Annars har du Länk vilket garanterat är en rolig bil av bra kvalisort med humana driftskostnader. ;) Men utrymmet är ganska underordnat då! |
|
|
Jag håller mig helst till BMW, men visst, en Porsche upplevs nog tillräckligt uppkäftig. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Är ju ingen praktisk familjebil direkt men surfar man in på www.944sverige.com så hittar man många som bruks och vinterkör sina bilar. Rosttåliga, rwd och bra balans. Kan det bli bättre? =) Hade jag haft pengarna hade jag själv köpt en äldre 944:a och haft som vinterbil. Skulle säga att det är en uppgradering när det gäller körglädje och kvalitet jämfört med 635:an. Nackdelarna ser och hör du nog själv =/. |
|
|
Se bara till i ditt "sök" att bilen har diffbroms,då blir det kul oavsett pris/motor egentligen :) Se också till att bilen har kamkedja...bilar som har det är seriöst ihopkommna ;) Mvh Janne. |
|
|
Du har ett sanslöst bra alternativ på powerbörsen nu. Stephan735i säljer en Alpinvit 6växlad e34 540 Touring. Vansinnigt läcker! vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Fast den kanske är lite för törstig...? men han begär 56´ för den + att det är lite fix på den. Så du har åtminstone 10´ kr upp till 80´ att lägga på soppa ;-) vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Den var riktigt fin. Det är väl isåfall bränsleekonomin som ställer till det.... mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Kan också rekommendera porsche 944. Funkar som både bruks och entusiastbil och drar faktiskt inte mycket bensin heller. |
|
|
Vad tror ni om en Alpina B3, -95? mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Mycket bra val :) Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Tummen upp! vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
| Ja alpina är ju perfekt bruks/entusiast! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Oja! En Alpina är en värdig ersättare till E24:an! =) MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
|
Hosta upp lite till och åk en röd snyggbil med dubbdäck i vinter, min 850:) Mvh Asken |
|
|
Det vore ju naturligtvis den optimala grann-knäckaren, jag skulle störa ihjäl hela kvarteret, vilket är ett av mitt primära mål. Det enda kruxet är soppan =( mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.