|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Monster Femma skrev: "Tråden handlar inte om denna Rs4 på filmen för den är lite mera än bara ett chip. Tråden handlar om Rs4or med BARA chip." nej tråden handlar om RS4or med 440 hk, vilket den på filmen hade,,,,, läskurs kanske? |
|
|
BLIXTEN mcQUEEN Jag tror att, när Cado körde mot denna Rs4 på filmen att han upptäckte att den största skillnaden var 3-4an.Sen när Rs4 mannen min polare kastade in i 5an då vart det dött löpp.Så jag tror att Cado förväntar sig mest där att känna något men självklart med 3a-4an nu med detta slags trim. Hur som jag har åkt i bägges bilar och jag tycker att både RS4 och M3 är riktigt fina bilar,riktigt bra drag i bägge !!! Mvh |
|
|
Markus_M3 Hör du på dig vad du säger ens? Vi snackar om ORGINAL Rs4 mot ORGINAL M3 e46, ORGINAL RS4 har inte en channs mot ORGINAL M3a oavsätt intervall, bästa möjliga channs som RS4 har är från 0 men den kommer ändå ligga bakom upp till 250. Läser du vad GTI-manen skriver? Med sina 296hk då de provade så var han bakom RS4 1billängd, vad har du för förklaring till det då? Trots att Rs4 hade har 84hk mera än sabben. 450hk Rs4 är en annan sak och det har jag inte sagt nått om, men i ORGINAL utförande är de sega. Man kan tillläga också att denna Rs4 hade fjuttiga 225/40 18 däck, medans M3 hade orginal 255/35 18, också stor fördel till RS4. BLIXTEN mcQUEEN Vad heter tråden sa du? M3 E46 Vs RS4 Biturbo chipad ? ja just det! Sen hur mycket ett chip ger är en annan sak. Gti-manen sa ca 440hk inte exakt, sen om ett chip ger 420hk så är det 420 med ENBART CHIP, det Gti-manen menade. Rätta mig om jag har fel Aero++ aka Maptune :) Och inget sån där snick snack med mig tack "läskurs kanske?" för jag tror inte du vill ge dig in på sånt med mig. Mvh |
|
| ha ha nu börjar de patetiska hoten komma oxå | |
| Håll dig till tråden lr så skriv inget om du inte har nått vättigt att säga. | |
|
M5 Monster Thomas som äger Rs4 i filmen körde tror jag det var med 440 hkr,innan dess så hade han en annan program som var på 425 hkr hade för mig då han mätte tiderna som jag kastade in.. Att en Saab ligger 100-200 bakom 1½ billängd Rs4 är nog kanske 20 tummare och att det är där Saabarna trivs som bäst.... Kan uppfattas som skryt,Konstigt nog men 100-150 intervall så torskade jag bara mot Cado när han chipade sin M3 då hade jag senaste program 312 hkr, av alla möjliga bilar som jag provat mot ingen kunde köra ifrån mig ;)Då har jag testat mot massvis bilar ;).. Det hade varit interesant att prova mot samma RS4 nu med senaste program där jag kappade tiden 100-200 med 1.5 sec ungefär jämfört med 296 hkr. Nu har jag blandad in min bil oxå men det är som referens bil ;) Mvh |
|
|
monster femma blixten verkar vara med i tråden bara för att jävlas skit samma till våren kastar vi filmen upp i nylen på dem som tvekar.....efter det kan dem försäta diskutera genom massa knapptryckningar....dem verkar inte lyssna på gti-mannen vad han har att säga dem bara snackar i nattmösa utan någon som helst erfarenhet av olika slags rejs....iaf Ska fixa rejs i intervall 50-250 till våren med m3a mot dem här bilar och allt ska dokumenteras.... S60 t5 05 och uppåt med steg1-3 allt mellan ca 320-350 hk orginal rs4 381hk orginal rs4 420 hk s4 344 hk steg 2 rs4 440-450 hk m5 e39 400 hk 9-5 aero kombi 375 hk samt en masserad saab 9-5 aero som i dagsläget ligger på 312hk men förhopnings viss ligger uppe mot 400 hk ;) till våren... då ska NI experter med blixten i spetsen gissa innan vi lägger upp en film hur NI experter tror att det har gått..... MVH///Cado |
|
|
Men oj, oj, oj... Är ni här och tjafsar nu grabbar!!?? Hej på er förresten! ;) Jag fick höra talas om denna tråd av Gti-mannen, och eftersom det är min RS4:a ni diskuterar om så är det kanske läge att jag dyker in och reder ut begreppen lite... För det första så skall jag säga att rejset på filmen bara var en rolig grej oss kompisar imellan för att se vad en original M3 e46 kan prestera emot en steg 2-trimmad RS4:a på 440 hk. Cados M3:a var som sagt helt original vid det tillfället, men gick ändå riktigt bra tycker jag. Nu har han grejat lite med den, och till våren eller nått så skall vi prova igen, bara för att se skillnaden! Och jag tror att jag kommer att få det lite tuffare denna gången! Så nu tycker jag ni alla tar tre djupa andetag, och inte låter denna tråd hamna på den välkända "autopowenivån"!! :) Ha det fint! // Thomas |
|
|
Cado Jag skulle inte slösa en M3 på en S4 344 hkr,du kommer att steka den att hur mycket man zoomar in på kameran så kommer man inte att se den bakom !! Jag kommer i vår att köra med min 312 hkr kitt,orkar inte trimma en bruksbil mer,det räcker.Jag blir aldrig snabbast ändå hur mycket jag än trimmar,alltid finns det nån som är snabbare,ska jag vara så visa andra,trimma sin bil sönder tills dem kör ifrån en M3 eller något annat,nej inte min grej. Mvh Extrem power |
|
|
Nu kom Thomas in i matchen med Bäst att se upp ! Hahaha.Skojar Välkommen på en riktigt trevlig forum men jäkla bra fart som vanligt,när det gäller Vs dueller. Mvh |
|
|
Is it a bird?, NOOO Is it a plane?, NOOOO It´s BLIXTEN mcQUEEEEEEEEEEN :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.