AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.458

M3 E46 Vs RS4 Biturbo chipad ?

Sida 2 av 3
Tum stavas med tum inte med tumm.!!!!!!!

Med vänliga hällsningar.
Aero++

Tum stavas Tum inte med Tum...

Samt så stavas hälsningar med ett :)
Samt så stavas hälsningar med ett L :) Ska det stå och inget annat.
Gti-mannen stavas Gti-mannen, inte GTi-manen!!!!!!!
Vad kör du för bil förresten, en Golf GTI Aero eller??

Jag har oxå hört talas om RS4an på filmen,att den ska gå onormalt bra
Tråkigt att just denna M3a skulle möta den bara och bli förnedrad på detta viset,,,, :D
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Det är inte märkligt att den fick bättre tid än en 500hk dalbäck RS4, den här går bra. Kallar du förnedrad om man ligger 5 billängder bakom, med 100hk mindre? Det tycker inte jag, faktum är att vi känner varandra och det är kul att prova. Men nu är det andra bullar med jusst denna M3a.

Undrar vart du skulle hamna bakom jusst den här M3a? ca 43billängder bakom, MINST :)
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Lazy

Tack för att du rättade mig !!!

Med vänliga hällllsningar

Aero++
Naturligtvis så hamnar ja långt efter en M3a, har ja påstått nått annat?
Andra bullar nu? Vad är gjort på den nu då, och hur mycket effekt har den?,,
Menar du att den kan åka ifrån RS4an på filmen numera?
Gt
425
Gti-manen
BLIXTEN mcQUEEN

Jag kör en Aero har kört en GTI 5..

Mvh Tumm
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Monster Femma -
Har ganska stor erfarenhet av M3 E46.
Har dock tyvärr inte ägt någon än =(
Men jag har erfarenheten av att det är ganska stor skillnad mellan en original M3:a och en Original RS4:a, dock ingen jätteskillnad.
Men ganska stor skillnad är det.
Jag har provat mot otaliga original M3:or med samma slutresultat, bmw:n har tyvärr hamnat på efterkälken.
Min RS4:a hade ca 450hk efter diverse trim.
Då var skillnaden ännu större, det säger sig själv.
Har även provat mot 2st M3:or nere i tyskland som hade fått lite massage, där hade jag ca 2 billängder vid 240-250 km/h.
Kom nu inte med några påhopp MF om att jag inte har någon erfarenhet hit eller dit.
Båda bilarna går grymmt bra men det ska till en kompressor på M3:an för att den ska hänga av en RS4:a med ca 450hk.
Har bilarna lika effekt vinner Bmw:n pga sin bakhjulsdrift då quattro systemet tar mycket effekt i dem högre hastigheterna.
Finns ju faktiskt bilar som går bättre än Bmw.
Bara att inse =)

Mvh Markus
pg_ice
dont feed the trolls.

hu fan orkar ni tjaffsa om vem som är snabbast och varför :)?

man ser väl på filmen att RS4an förnedrar M3an!
sen vad M3an har för HP spelar väl mindre roll,den pallar ju inte med trycket att äns hänga på.
totalt avhängd,bara ut i garaget och skruva igen om du vill ha tillbaka respekten,du som kör M3an :)
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
pg_ice -

CASE CLOSED.

Mvh Markus
Gt
425
Gti-manen
Markus_M3

Hur mycket massage hade dem M3 or fått när det vara bara 2-3 billängder skillnad till 240-250 km/h.Från vilken fart började ni köra ??

Med vänliga hälsningar

Gt
425
Gti-manen
pg_ice

Jag hade parkerat M3 direkt i garaget om den åkte på sån förlust mot en org Rs4 !!

Med vänliga hälsningar

pg_ice

bra skrivet.
varför orka gnälla? En vinst är alltid en vinst,,
den som kommer först i mål vinner, även om han har mer hp

Skulle vara interesant att se samma bilar köra nu när M3an tydligen ska vara värstingtrimmat
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
BLIXTEN mcQUEEN

Värsting trimmat är den inte, men är klart vassare nu än den var vid tillfäle (helt orginal)

Det som är gjort på bilen nu är (gruppe.m avgas system 30kg mindre än vid första testet, kolfiber insug, samt chipad/mappad)

Det blir en ny test till våren med den rs4a på filmen som förövrigt inte är bara chipad utan avgassystem, rensade kattar, samt kanske filter och mot en helt orginal rs4a......

fortsättning följer med filmer och allt skit snack som kommer kring filmerna....heheh
ok hur tror du resultatet blir av dett rejset då?
enligt mej har du ingen chans,,
kompresor är det enda som kan hjälpa dej
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Från start har jag nog ingen chans,
rullande från ca 70 eller 120 har jag bäst chans, jag tror han tar mig även rullande, men det blir inte med mycket jag tippar på max 2 bilar till hans fördel, men vi får se filmen kommer, en orginal rs4 rullande start tar jag utan störe problem ca 5 bilar skulle jag tippa,

100-200 gör min bil mätt med racelogic 11,4 sec
100-150 går på 4.2 sec så helt chanslös är jag inte ;) desutom en orginal m3a gör ca 155 med trean och 208 med fyran riktigt fart,

Min bil i nu detta gör ca 167 km/h med trean och ca 230 km/h med fyran riktigt fart och just detta är svinviktigt i rejs att kuna dra ut på växlar mer än din motståndare ;)

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Markus_M3
Vet inte vilka M3or du har testat mot men de kan nog inte varit så friska, lr så kunde föraren inte köra. Just GTI-manens(mannen :)) Saab ca 300hk åkte jämnt mot en sån där orginal RS4. Det kan han intyga om lite bättre.,

BLIXTEN mcQUEEN
Undrar varför du heter blixten när du kör en 330? Den måste åka blixsnabb ;) Tråden handlar inte om denna Rs4 på filmen för den är lite mera än bara ett chip. Tråden handlar om Rs4or med BARA chip.

Men vem årkar bry sig nån mera :))
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
cado
De siffror som du skriver upp det är testat utan "kolfiber insug" du kommer nog under 11 nu tror jag.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Vilken ovanlig kommentar du kom med där MF =)
Citat "Vet inte vilka M3or du har testat mot men de kan nog inte varit så friska, lr så kunde föraren inte köra"
Varför ska de vara så.
Så fort en Bmw av M-modell för på nosen av någon annan bil så kan inte föraren köra bilen eller så är bilen i dåligt skick.
Kanske dax öppna ögonen och se sanningen kanske.
En original M3:a tar INTE en original RS4:a oavsett hur frisk bilen är eller hur bra föraren är.
Det ska mycket till för att en trimmad M3:a UTAN kompressor ska kunna ta en RS4:a med 450hk OBS - Detta är fakta MF vad du än säger.

Mvh Markus
Gt
425
Gti-manen
Monster Femma-

Min 296 hkr när jag körde mot RS4 så var det rätt jämnt dock tappade jag lite på slutet så till slut vart det ca 1½ billängd fördel till Rs4,när jag körde mot Cado tyvär vart jag närmare 3 billängder bakom.Det var när bägge bilarna var orginala och 100-200 intervall.

ca 50-180 så där tog jag ledning mot Rs4 direkt,men sen kom den och ställer sig mot sida när jag kastar in i 3an blir det jämnt men sen på slutet tappar jag som vanligt men detta gång kommer jag ej ihåg om det var ½-1 billängd skillnad.

När jag testade mot Cado från 50 ,han piskade mig direkt 2½-3 billängder 50-160 ungefär..

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.