AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.816

Bmw M5 "STÖLD"

Sida 1 av 3
Ca
41
Calle_530
728 -00
M3 -05
Då har det hänt mig, fick inbrott i garaget. Där stod min Bmw M5 E39 -99/-03 larmad. Tjuvarna ryckte ur dörrlåset, tog framlampor, M5 speglar, airbag, 16/9 skärm, dvd-läsare, cd-växlare, tv-box, mitt inne i eget garage. Om någon får nyss på någon annons, så maila direkt till mig. Bilen var svart. Polisen hade fått in 16 anmälningar runt om mig, precis samma stölder. Så nu måste det bli ett STOP. Tack på förhand. Mvh C
Ma
213
Matte78
730iA -90
Man undrar vilka de e som köper dem tjålade grejerna !
Hoppas dem sover dåligt om nätterna .

Lider me dig .

Mvh Mattias .
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Matte78: lär ju vara vilken svensson som helst, man köper ju oftats i god tro.. iaf jag..
Så vilken småbarnspappa som helst kan ju köpa stöldgods, men sålänge dom köpt sakerna i god tro så hoppas då iaf inte jag att dom sover dåligt om nätterna.

Kan ju va så att de delarna säljs i ett annat land !?!?

Billy aka Fantômas
Jävligt tråkigt för dig...
Dags att hålla koll på blocket?
Kollar dom bilregister för att få reda på var bilarna finns?
Den stod ju inne i ett garage som du skrev

Vilken fräckhet ... antar att larmet löste ut?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Beklagar. Men jag fattar inte, är din M5 en 99 eller en 2003?

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Calle_530: Usch, lider med dig vad gör polisen? 16 st anmälningar borde medföra ett större pådrag i din närhet vad det gäller polis-span. Det gjorde de hos oss när det gjorde inbrott och tog våra crossar. Då satt de faktiskt in civila polisbilar. Hoppas de reagerar. Det otäck är att man gått in i garaget och kan på så vis jobba ostört. Hoppas någon har sett nått, sätt upp flyers runt i ditt område. Någon har alltid sett eller hört nått, i regel.
Trist att människor inte kan skilja på mitt eller ditt.

Gemini__
Herr gaspedal: Skulle tro att den är faceliftad, utseendemässigt ser den således nyare ut. Men isf är det ju missvisande att skriva -03, jaja kanske har fel. Mycket tråkigt att dessa stölder återkommen hela tiden.
M3
98
M3_alex
Bmw M3 -95
usch och fan=(
inbrott är aldrig kul. Hoppas du får försäkringspengar åtminstone, och hoppas tjuvarna åker fast!

förresten, det finns inget "köpa i god tro" längre. Det är nu mera personen som handlar saker som är skyldig att ta reda på var sakerna kommer ifrån, så man inte köper stöldgods.=)

Hoppas det löser sig!

Mvh alex
Ca
41
Calle_530
728 -00
M3 -05
Det är en -99, som är faceliftad till -03. Bilen var i toppskick. Nylackad för 2månader sedan, helt nya framlampor, nyaste version av nav, med fartkameror och M5 logga istället för Bmw. Polisen har lagt lite tid faktiskt, fingertryck på alla bilar typ. Försäkringen har jag inte hört någoot av. Bmw killar har varit och gjort värdingar på allt stulet och arbete, slutade på 150000kr. Flertal bilar efter min har plundrats, dag efter dag. Så dom kommer nog åka fast snart. Är det någon som fattar vart säljs typ 30-40 framlampor, dom måste ju va nöjda snart.Mvh
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Usch och fy fan för packet!!!!!!!

Bara lägga sig och slagga med ett basebollträ i garaget, verkar vara det enda sättet att få ha sina grejjer ifred. Vad händer om packet åker fast ? är det någon som tror att man får livstids fängelse för att sno ett par backspeglar?

Hoppas att det ordnar sig ) :
za
55
zabotec
M5 E39 -01
Eftersom jag bor ganska nära så får jag nog hålla extra noga på bilen min... Hoppas de åker fast!
Ca
41
Calle_530
728 -00
M3 -05
Fick besked av en försäkring kille idag, bilen blir inlöst. Fick inget fast pris förän början på nästa vecka. Det lilla som blev stulet gjorde att hela bilen blev inlöst. Otäckt..... Bara att börja leta nytt.
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Försök att förhandla med dom om att dra ner lite på ersättningen mot att du får behålla bilen och gör iordning den själv. Det brukar gå rätt bra då bilen inte är värd många kronor för försäkringsbolaget. Du kanske får behålla den för typ 50k
M3_alex jag tror du missuppfattade bilfreak, han svarar Matte78 som tror att alla stulna delar säljs till skumma kriminella människor, om man skulle ta alla prylar på blocket så är det säkert många % av sakerna som är stulna och säljs till icke ont anande Svenssons som köper "i god tro".
Har själv säkert köpt stulna saker utan att veta om de, kan ju sitta på en bil man köper osv.
oj gled lite OT där, fy fan va tråkigt Calle_530 lider verkligen med dig...
Att dom inte bara kan ge fan i andras saker :( specielt när du t.o.m har den skyddad i garage. Vad ska man göra för att få ha en fin bil ifred? bygga bunker med minfält runt kanske? Om jag någon gång bygger garage, så blir de pansar i port och dörr :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Var och hämtade min 530 på Förenade Bils lackverkstad i Malmö häromdagen och den var inte framkörd när jag kom utan fick hänga med in på deras innergård där 100-tals bilar står i väntan på jobb eller avhämtning. Tittade mig omkring...massor med E39 och typ var tredje saknade framlamor, ett antal saknade M-frontspoiler, mm mm. Snackade lite med kundmottagaren och han sa att dom märker av att det går i rejäla vågor. Vissa perioder är kö på folk med länsade E39:or, lampor, M-paket, navi, mm. Sen kan det vara lugnare ett tag och sen kommer en våg av stölder. Dom var övertygade att en stor del av stöldgodset samlades i containers som skickades till Polen där krockade bilar lagades upp och i samband med detta också uppgraderades med det senaste i navi och annan utrustning.

Finns nog en viss sanning i dessa spekulationer med tanke på att det den senaste tiden rapporterats allt mer om att airbags stjäls...

___
//Ulf
Malmö?

Yes, det går definitivt i vågor.
Ca
41
Calle_530
728 -00
M3 -05
Fick beskedet redan idag. 173000kr för den var import, och 11000mil. Fick för en orginal M5 -99. Jag hade ju bara försäkrat för en M5, sa han. Bolaget bestämmer om bilen ska bli inlöst, och jag fick inte alls köpa ut den. Endast verkstad för köpa loss den. Så nu är man lite less, hade tänkt runt 200000kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.