|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Myyyycket bättre! :D mvh Jeppe |
|
lob |
Jävligt dyr motortvätt. Det var inte bara motorn som blev urblåst utan även plånboken då ? Du får glädja dig åt att du klarade lappen. Tala gärna om hur det gick med försäljningen Länk |
|
Bättre helt klart. Bild 4 känns dock lite meningslös med den skärpan. Texten fortfarande lite lång enligt min smak. |
|
|
Jo, det blev en dyr motortvätt. Jag klarade mig genom att jag förutom att vilja blåsa ut motorn även ville ge bakbromsarna en rekond. Gjorde en riktigt kraftig inbromsning på avfartsfilen från motorvägen, en sådan där inbromsning när man nästan slår rutan i näsan :-) Polisen köpte mina argument men sa att det liksom inte riktigt spelade någon roll...och att jag hade en jäkla tur som bromsade så kraftigt. Klart jag ska meddela hur det går med försäljningen. Ännu har inte någon hört av sig och jag blir nog åkandes Volvoskåp i vinter. Beträffande texten...svårt som bara den att dra någon gräns. Jag vill gärna berätta så mycket som möjligt, men jag förökte följa era råd som jag tyckte var vettiga och kortade ändå rejält. Och som sagt, jag och kameran lirar inte riktigt, så visst kan jag hålla med om att bild 4 inte fyller någon större funktion, men å andra sidan tror jag nog inte att den stjälper så mycket heller. |
|
|
När jag tar bilder inför en annons så tar jag kanske 25-30st vilket ger flera som är från liknande vinklar och det är ju för att man sedan framför datorn kan välja ut de som ser bäst ut. Är absolut ingen fotoexpert och med detta i åtanke så vet jag att de vinklar/ljus som jag tycker borde bli bäst inte alltig blir det när man sedan tittar på bilden. Precis som jag för längesedan insett att det gäller att ta många bilder alltid när man fotograferar för att öka chanserna till bra bilder. Har man lagt ett antal timmar och/eller pengar på att fräscha upp bilen inför fotograferingen så är det ju lika bra att låta kameran jobba några minuter extra. Bilen blir ju sedan fort skitig igen och möjligheten till nya bilder kräver ju en ny tvättinsats. ___ //Ulf |
|
|
En annat tips är ju att använda ett bra bildimportprogram för att ta över bilderna till datorn. Många av dessa har mycket enkla bildförbättringsfunktioner som man inte behöver vara proffs för att dra nytta av. Testade snabbt med tre av dina bilder: Original: Länk Förbättrad: Länk Original: Länk Förbättrad: Länk Original: Länk Förbättrad: Länk Nu är ju bilderna inte i full storlek eftersom jag fick lägga upp dom i min blogga för att kunna länka till dom men man ser ju ändå en rejäl skillnad i skärpa och färgerna är lite varmare. ___ //Ulf |
|
|
Grymt program Programmer. Men någonstans finns det en spärr att framställa bilen bättre än vad den är, bättre känsla om köparen blir positivt överraskad. Kanske dum inställning...samt att jag är kass på datorer :-) Har fått ett seriöst bytesförlag som panelen gärna får tycka till om. Vi har en bil till i familjen och en av flera anledningar att jag säljer är att jag slutat pendla samt att bilen nu mest kommer stå som extrabil. Då jag har kvar ett lån på den om 20k känns det onödigt att ligga och pynta det. Nedanstående bil + övertagande av lånet, vad säger ni? Behöver inte alla en gammal jänk ståendes :-) Länk |
|
|
Om du själv inte är sugen på att åka Chrysler en tid (med risk för lång tid) skulle jag inte rekommendera dig att byta. En Volvo V40 lär vara en betydligt mer lättsåld bil än en långmilad Chrysler. Tycker inte du ska byta om du sen bara tänkt sälja den vidare. Å andra sida kan det ju vara skönt att slippa lånet...men Chrysler nja... |
|
|
Håller nog med Björn där. Spontant känns det ju ändå som antalet möjliga spekulanter på en långmilad V40 borde vara 100-falt fler än på en långmilad Chrysler...Dessa bilar är väl knappast kända för sin otroliga kvalitet. När det gäller bilderna så förbättrade jag inte bilen utan bilderna...;) Steg ett till en lyckad försäljning är ju ändå att få folk att komma och titta och provköra... ___ //Ulf |
|
| Hmmm, nu blev det svårare. kände en plötslig dragning i Chryslerådran :-), men det kanske inte är något att satsa på? Har tänkt behålla bilen som slit och slängkärra. | |
|
Lovade att återkomma med hur det gick. Den nya annonsen gjorde susen, det har ringt och mailats en hel del. Hade kunnat sälja den tidigare om jag inte satt min lägstapris-nivå vid 43, men nu verkar det vara napp så en gubbe har beslutat sig för att acceptera priset. Han kommer imorgon vid 11-snåret med kontanter i näven och hämtar bilen. Å ena sidan fick jag lite mindre än vad jag hoppats på, å andra sidan hade jag mindre i restskuld än vad jag trodde , så det jämnar ut sig :-) Jag har upplyst om restskulden och köparen har varit i kontakt med min långivare. Köparen menar att han kan betala in restskulden och spontant låter det ok för mig iom att det inte går att göra något ägarbyte innan skulden är betalad (vilket köparen vet). Finns det någon risk för mig att låta köparen betala restskulden? Det är ju annars brukligt att man gör det tillsammans på banken, för köparens trygghet. |
|
| Såld för 43. | |
|
grattis! :) |
|
|
Tack :-) Vad ska jag köpa nu? Är svårt sugen på en BMW Compact. Eller en Jaguar...eller en Cherokee :-) Jag vill ha en kul bil, den kommer inte att rulla så mycket, så vad hade ni valt för c.a 30.000? |
|
|
Grattis! En E36, kanske en 323i eller 328i. Jaggan är maffig men kostar i underhåll. |
|
|
Grattis! Köp en Chysler! ;) |
|
|
Hej, om du behöver utrymme och en trevlig oömbil köp en Cherokee. Du hittar en fin 1991- för ca. 25000kr. Kolla rosten på trösklarna, frambromsar och om oljan är bytt i lådor och axlar. Från 1991 kom den starkare motorn på ca. 190 hk. Den äldre motorn (1987-1990) är nästan skottsäker men inte lika pigg. Automatlådorna är slitstarka dom också. Jag har ägt tre stycken och alla har varit toppen. Dock kommer du aldrig under 1,2L/milen i bensinförbrukning. Fräsigast är ju sista tillverknings året 2000-01, tyvärr riktigt dyra. Lycka till. Gr8ride |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.