|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Bilen är bra och ligger helt ok i pris. Trots det har jag på en månad inte fått ett enda svar. Har ni några tips på hur jag pimpar annonsen? Att bara sänka priset känns lite som fel väg då bruksvärdet är i linje med saluvärdet. Kan iofs tänka mig att gå ned omkring 5.000. Alla tips mottages. | |
|
Till att börja med så kan du pimpa bilderna lite. Lite bättre kontrast och färg. Helbilden på bilen är något suddig. Lämna gärna in den på en tvätt/polering/axning så den glänser fint. När det gäller texten så skall den vara saklig och informativ. Du skall beskriva vad bilen har - inte vad bilen inte har. Varför du säljer bilen är ointressant information i annonsen... ta bort. Den infon kan du ta direkt med en ev. löpare om det behövs Klipp bort stycket " Vi har haft bilen i tre år och kört c.a 10.000 mil, mestadels motorvägspendling mellan GBG-Borås, för övrigt använd som ”familje-express”. Första ägaren pensionär, alltså en snällt körd bil. Bilen är servad enligt bok upp till 13.000 mil, därefter kontinuerlig service/reparation på allbilverkstad. Servad för 200 mil sedan med helsyntetolja, luft och oljefilter. Bilen har inga missljud i motor, växellåda eller turbo och allt funkar som det ska. Besiktades 2/10 - 07 med en anmärkning om trasig glödlampa, vilket är åtgärdat. Har stått i kallgarage. Fri från rost. Ger ett väldigt bra helhetsintryck såväl in som utvändigt, mycket fräsch med tanke på mil och år. Går som ett spjut. Vi säljer p.g.a av minskat behov av bil, men kan tänka oss att ta en bil i prisklassen upp till 30.000 + pengar i byte. (gärna något kul) På bilden sitter fel stereo i. En nödlösning då jag bytte batteri och inte hittade koden till original-CD´n (Volvos ”bigfront”) medföljer. " --slut Nu låter det som en totalsågning :) Annonsen börjar bra, med saklig information. Det skall vara lättläst och korrekt. |
|
|
Ett hyffsat bra exempel -> Länk Förutom att han skrivit ut att den säljs pga. flytt. |
|
|
Tack, väldigt bra förslag. Håller med om att bilderna är kass. Har polerat bilen och oljat listerna nu så bilen blänker fint, så nya bilder får det bli. Och naturligtvis har du rätt i att det inte är relevant att skriva varför jag säljer. Kanske ska man speca det eventuella bytet? Jag vill ha en cab, jaguar, bmw eller en mb coupé. Gärna lite av en entusiastbil som ska funka som andrabil och vara "garagemys". |
|
|
Nu har jag pimpat annonsen. Tyvärr kom inte mina oljade lister med, gamla biler. |
|
|
Länk |
|
|
Nu ser den bättre ut. Anmärkningen om 1.5-variant är nog mer förvirrande än intressant Och vem tror du vill ha din bil i byte som skall sälja något av det du beskriver som du vill byta med ??? Sälj bilen först och sedan leta efter det du vill ha istället. Sannolikheten att någon med fin nyare bättre bil vill byta till en äldre, sämre med mer mil är mikroskopisk och stör bara om du skriver det i en annonstext |
|
|
Interiörbilderna var fina! Jag skulle ha tagit bort följande i texten för att få ner Längden på annonsen samt göra den mer lättläst. "Vi har haft bilen i tre år och kört c.a 10.000 mil, mestadels motorvägspendling." -Teksamt om det behövs - bättre att ta med ev. köpare direkt "Besiktades 2/10 - 07 med en anmärkning om trasig glödlampa, vilket är åtgärdat. Nyskattad." Skylta aldrig med fel bilen har/haft. Räcker med Nybesiktigad och nyskattad! Ev fel och åtgärder upplyser man köparen om då denne frågar om det. "Har stått i kallgarage. Fri från rost. Ger ett väldigt bra helhetsintryck såväl in som utvändigt, mycket fräsch med tanke på mil och år. Går som ett spjut. Vi säljer p.g.a av minskat behov av bil, men kan tänka oss att ta en bil + minst 20.000 i byte. (gärna något kul, typ Jaguar, Cherokee, cab...) " -Tveksam information. Räcker med endast med bytes-informationen. Har du bilen endast på bloocket? Släng ut fler annonser! :-) |
|
|
Min reflektion är att ettan, dvs första bilden är för dålig. Bilen verkar ju fräsch för övrigt, ta en skarp bild, inte en oskarp bild som ger bilen dålig rättvisa och ger ett ofräscht intryck. Mats BMW CS #5847 |
|
|
OK, tack för tipsen, får in och skära lite mer i texten. Vill nog ändå behålla att den mest gått motorväg=långa mil. Var mer kan man annonsera bilen? |
|
|
Möjliga annonsplatser: Turboperformanceclub, traderamotor.com, lokala tidningar, abcannons osv. Men för mig har ändå Blocket alltid fungerat bäst. Ett tips är att göra rent bilen inuti om du inte har gjort det. På ena bilden så ser framför allt mattan på förarplats + pedalgummina riktigt sunkiga ut. Gör rent eller byt ut mattan. Även förarsätet ser fläckigt/skitigt ut, men det kanske är en illusion? Det stör iallafall mig, även om det ju faktiskt oftast "bara" är att göra rent när man köpt bilen. Sedan som sagts tidigare, byt ut den första bilden, den är alldeles för suddig. mvh Jeppe |
|
|
Första bilden är för kass. Andra och fjärde bilden är "fel". Ska det vara en interiörbild får det inte se ut som bonden varit ute med bilen (no offense) Angående texten så är den för lång. En lång beskrivning kan göras per telefon vid intresse. ______________________________ Växellåda: Manuell Bränsle: Bensin Volvo v40 2,0t -00 Blackline. 2 brukare, 22.000 mil (övervägande långmil) Svart metalliclack, SE+affärspaket DSA-antisladdsystem El-hissar fram och bak Fjärrstyrt centrallås samt larm Färddator Halvskinn Stora stereopaketet Klimatanläggning – ECC dragkrok, Besiktades 2/10 - 07 Nyskattad -------------------------------------- Min åsikt. |
|
|
En skarpare bild ger ett fördelaktigare intryck! Det finns en "fotoskola" här på Autopower (under Diverse), värt att kika lite på! En sak till : försök att hålla rubriken så kort och "ren som möäjligt", t.ex "Volvo V40 2.0t -00 Blackline" utan kommateken. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! En liten detalj vara, jag personligen fotograferar aldrig golvmattorna om de är så där smutsiga. Ta ur dem innan fotografering eller ta en bild där inte golvmattorna kommer med. Mvh Johan |
|
Ni har rätt, bilderna är dåliga. Tänkte faktiskt inte på att mattorna såg skit ut, vilket naturligtvis drar ned intrycket. Ska kika lite i fotoskolan och invänta att solen visar sig. Tack för textförslaget, jag har allt för lätt att vilja berätta för mycket. Faktiskt är bilen finare nu än på de bilder jag lagt upp. Polerad och med insmorda lister. Dessvärre sitter vinterhjulen på, men man kanske kan behålla en bild där sommardäcken sitter på. Förarsätet är inte skitigt. |
|
|
Jag tycker annonsen ser bra ut, förutom de oskarpa bilderna. Bra att du inte döljer något, ska jag köpa bil tittar jag mycket hellre på en där det står i annonsen vad som är gjort och vilka fel som varit än en där det bara står "ring för mer info" el. liknande (finns iofs mycket däremellan). Bra också att ni har haft den flera år, anledningen till försäljning låter också trovärdig. Lite info som du kan lägga till tycker jag är att den är svensksåld samt vilken typ av vinterdäck det är. Är den rök- och djurfri kan du lägga till det med. Tänk så mycket tid jag hade sparat om alla annonsörer varit lika seriösa. Mvh, Perre |
|
lob |
Annonsen har för mycket text. Det blir för mycket säljsnack. Annonsen ska ju syfta till att väcka intresse. Kan man utläsa allt ur annonsen finns det ingen anledning att ringa och du missar möjligheten att sälja. Dessutom är bilderna inte bra. Förutom att 1:a bilden är oskarp finns det "mystiska" skuggor på vänstersidan. Bilden mot garageporten är överexponerad och konturerna i frampartiet "smälter in" i Garageporten. Dessutom ser det ju bättre ut med en ren interiör. Förutom detta kan ju det faktum att bilmarknaden är lite trög just nu, plus att din bil rent märkes- och modellmässigt kanske inte ligger högst upp på listan, bidra tillsammans med höga mil. Länk |
|
Sådärja, nu har jag tagit nya bilder och ändrat texten efter era goda råd. Är fortfarande inte riktigt nöjd med bilderna, tror att det mer beror på mig än kameran. Och givetvis glömde jag ta bort mattorna på interiörbilden :-) Men what the heck, det är en bruksbil och det är skitigt ute nu... Har även sänkt priset något, den har som ni påpekar ändå gått en del och jag var nog lite överoptimistisk i början. Naturligtvis tycker jag att en viss prutning ska ingå i en affär, det hör liksom till, men går priset under 45 så behåller jag, då blir bruksvärdet absolut större än saluvärdet. Skickar länken så fort Blocket lagt in den, så får ni höja eller hissa. |
|
|
Här är annonsen Länk |
|
lob |
Klart bättre ! Kort, koncis information som skapar intresse men som ändå lämnar öppet för mer info. Klart bättre bilder i en tilltalande miljö som ger rättvisa åt bilen. Panelen i bilen smälter dessutom in bättre i inredningen på dessa bilder än på de förra. Lycka till Länk |
|
Tack lob! Hoppas att miljön runt bilen gör sitt. Funderade länge innan jag hittade stället, känns spontant mer spännande än en bild utanför ett garage. Anledningen att jag tog med en bild på motorn är att den tvätten kostade mig 2.400. Gjorde en motortvätt och på vägen hem fick jag en idé om att "blåsa ut maskinen". Upptäckte en silverfärgad Saab i backspegeln och fick en bot på 2.400, därför bara måste jag ha med en bild på motorn, Sveriges dyraste motortvätt, även om bilden inte säger så mycket :-) Klart mycket svårare ä jag trodde att fota bra bilder. Hade lite otur, tvättade bilen precis innan fototillfället och bröt av höger arm till strålkastartorkaren. Kunde ju inte gärna visa det på bild eftersom jag tänkt fixa det, men det begränsade perspektiven lite. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.