AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
9.100

120i M-sport Le Mans blue beställd!

Sida 4 av 5
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Sådär, nu finns det lite fler bilder. Hittade tyvärr inte så många på inredningen.
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Ååå.. med mina fälgar dessutom.. de ser ju riktigt feta ut på dina bilder :) - Tack Johan. Nu blev jag ju inte mindre otålig direkt :D :D
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Ojoj nu är det nära. Bilen levereras till handlare denna vecka och i början av nästa vecka kan jag hämta ut den! Jag tänkte ta med mig en checklista och se så att allt är med. Men hur kollar man t ex att hifipaketet är installerat? Kan man rentav se det på högtalare eller slutsteg?

Något annat man bör tänka på?

Nu är otåligheten och förväntan oändlig :D
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Kolla eventuella lackskador. Hifi kan du se på att du skall ha en diskant vid A-stolpen. Den saknas på "vanliga" ljudpaketet.

Roligt att det börjar närma sig nu! =) Jag vet hur det känns!

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Som groze skriver så ska det finnas en diskant vid a-stolpen, du måste nästan lyssna för att höra om det sitter någon där. På 3-d utan hifi paket sitter det bara en slät plast vid a-stolpen, medan en 5-d utan hifi har ett galler/tyg där(precis som de som har Hifi), fast utan diskant där bakom.
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
F*n vilken bra forum! Ok då får jag se till att lyssna lite på stereon innan jag betalar... lackskador, brabra..
Mr
27
Mr What
Bmw 320i-03
Beställt en 120iA-08
har läst lite i forumet, ang ljudet på orginal högtalare. Hur mycket bättre blir det med HI FI högtalare?? 1-seriens orginal, är väl bättre än vad jag har i min 320 - 03???
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Igår hämtade jag bilen! Känns.. konstigt, overkligt.. jag har inte riktigt fattat att det är en ny bil som är min, hjärnan tror fortfarande att jag lånat den :) Häftigt att gå från 167000 km på mätaren till 16 km på mätaren :D

Igår kändes motorn lite trött, idag en hel del piggare. Kan det verkligen skilja på nån mil bara eller är det mitt eget sinneshumör det beror på?

Jag är fundersam på om jag verkligen har HiFi. Det låter från högtalaren i A-stolpen. I manualen till Professional CD står det nånting om en inställning för Music, Movie i Hi-Fi professional, men nån sån har jag inte? Eller menas DSP?

Är det normalt att bromsarna gnisslar lite? Går det över med tiden?

Jag ångrar VERKLIGEN inte att jag tog USB. Så vansinnigt fluffigt och praktiskt!

Vilken gobit, synd att man måste jobba på vardagarna :)
Mr
27
Mr What
Bmw 320i-03
Beställt en 120iA-08
Grattis Johan till bilen. Ta lite bilder på den, om du kan det? Jag har en likadan bil som jag väntar på, men med aouotomat..
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Jag har lagt upp två bilder i mitt galleri, se länk till vänster. De blev tagna som hastigast när jag hade stora hispan så inga fotografiska mästerverk :)
Grattis till förvärvet:)
Jag kan lova dig att bilen/motorn inte är trött efter 700mil, som min har gått.
Det är klart, min M3'a gick bättre, en 993 Turbo går definitivt bättre, men 120i (170hk) går helt klart bra :D
Gnisslande bromsar har inte jag haft.

Mvh,
/Wille
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Min har rullat 900 mil och 120i gör sig bäst på motorvägen, sticker på bra i femmans växel, helt okej i sexan med. Under 100km/h är det helt okej även om det inte är en raket men som sagt, motorvägen är roligast eller på en kurvig landsväg :)
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Synnerligen trevlig på motorvägen. Jag har fortfarande inte tokaccelererat något pga nya dubbdäck och allmän lugn inkörning. Jag tycker dock den upplevs riktigt pigg även på halvgas, i princip på vilka varv som helst. Bensinmotorn känns extremt sofistikerad, linjär på nåt sätt, i förhållande till dieselmotorn (som jag också gillar skarpt och som har lite vassare karaktär i botten). Ska bli härligt att få sträcka ut och dra den till >6000 rpm när det blir lite somrigare ute :)

Jag har några funderingar dock:

1. Jag får ingen info i displayen när en dörr/baklucka är öppen. Jag tycker mig se i manualen att det ska visas. Är det något man måste slå på eller funkar det bara under vissa förhållanden?

2. Motorn hackar ibland till lite kring 1900-2000 rpm. Kan iofs lika gärna vara nån elektronikgrunka som hackar. Men är det normalt under inkörning?

3. Ni som har USB, har ni någon usb-sticka ni vet fungerar och kan rekommenderar? Ok det är inte svindyrt med en 8gigs-sticka men känns tråkigt att köpa nåt som inte passar. Lättare att välja sticka än att uppgradera programvaran i bilen ;)

Jag är ännu inte riktigt sams med gas/koppling-samspelet. Jag antar det är en massa elektronik inblandad som jag inte hade i min gamla 318, som jag måste vänja mig vid. Växellådan börjar kännas mjuk och len iaf, trivsamt. Snart vågar man sig kanske på att börja växla lite hårdare :)
3. Ni som har USB, har ni någon usb-sticka ni vet fungerar och kan rekommenderar? ....text......

Jag har denna i bilen:
Länk

Passar perfekt under armstödet, ingen sladd behövs.
Sen är kanske det bästa att det lyser i orange likt färgen på instrumentbelysningen från det vita i mitten av minnet när det är inpluggat!!
Blir som en orange stämningsbelysning under armstödet.

Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Julleruff: Grymt! Tackar, det var precis en sån jag funderade på! Då ska jag genast inhandla. Min 128 MB-sticka har en något begränsad playlist justnu :)
Varning för öppen dörr eller baklucka kommer inte förrän man börjar köra iväg.

M v h
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Mumkas: Tack, ja det stämmer ju faktiskt. Lite dåligt tycker jag, enklare att åtgärda om man får en indikation på att allt är ok innan man kör iväg än när man har kört iväg :)

Vi kan kalla det ett tvättäkta ilandsproblem :D

Ingen som har nån kommentar kring motorhacket?
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Indikation på att nånting inte är ok, menar jag.. bleh
Ja, varningssystemet är lite speciellt måste jag säga. Det är likadant med varningen för halt väglag. Den piper bara när temperaturen sjunker under +3 deg C. Om bilen står parkerad ute när det är under den temperaturen och man startar och kör iväg får man ingen varning. Känns som att man gjort ett system som inte är så tjatigt vilket iofs är bra. Tycker dock att den "smarta" bilbältesvaringen är lite jobbig. Fast den går kanske att avaktivera?

M v h
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Tankade idag, grön 98. Drog 0,78 l/mil sen sista tankningen och då är 50% av milen landsväg och 50% halvkorta sträckor i stan. En bit ifrån specen på 0,64 men å andra sidan har jag inte växlat när växlingsindikatorn säger åt mig :) Ganska nöjd ändå, min gamla bil drog ju typ samma på ren landsvägskörning. Får se om siffrorna ändrar sig till nästa tank (har kört knappa 80 mil nu).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.