AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
9.098

120i M-sport Le Mans blue beställd!

Sida 3 av 5
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Ni som har accentslipad aluminium, ni upplever inte att solblänk etc blir ett problem? Det var ett ganska reflektivt material...

Är det någon som har bilder på det mörka träslaget (poppel?) tillsammans med citronläder..
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Modifierade just beställningen och lade till:

+ Accentslipade interiörlister (4B3)
+ Radio professional (663)
+ USB-anslutning (6FL).

Ok bilen börjar bli lite väl dyr men jag lägger de extra tusenlapparna för tilläggen i handpenningen direkt så slipper jag få ångest över värdeminskningen om 3 år :)

Prel kommer den vecka 6 till sverige, väntans tider är oändligt långa!
Glastaklucka?

Dragkrok?

Detta är vettiga tillbehör (liksom bi-xenon samt läderklädsel).

Men färgen? Är inte det lite 1999-2001? Vilken bil hade den kulören i Frankfurt?
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Svart, silver, mörkgrå, blått är de färger jag gillar och erbjudandet gäller rött, vitt, blått. Så valet var inte så svårt.

Brukar mest flytta mig själv, 0-1 passagerare och min tandborste eller min matlåda - resonerar som så att jag kan hyra en skåpbil om jag mot förmodan skulle behöva större lastmöjligheter. Finns inte en chans att jag monterar på cykeltransport på dragkrok på en ny bil heller :) Så krok behöver jag inte..

Lucka känns onödigt, har ju klimatanläggningen. Kan gå ut ur bilen om jag behöver friskare luft :) Klart det är ju tufft, men drygt 9 tusen.. nah.

Börjar känna mig mätt på beställningen iaf, det är bra. Kanske man kan tänka på nåt annat än om man valt rätt :) (Yeah right).

Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Får komplettera med en billig Garmin-navigator, en kupévärmare och en fet usb-disk så tror jag tamejtusan bilen är helt komplett :)
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
JohanF:

När det gäller M-sport paketet/ M-kampanjen kan man välja mellan dessa färger:

Solida
- Alpinvit
- Karmosinröd
Metallic (6100:-)
- Ttansilver
- Sparkling Graphite
- Safirsvart
- Le Mans blå
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Hmm i annonsbladet jag fick i vår lokaltidning stod det "välj mellan färgerna rött, vitt och blått". Måste kolla med säljaren en extra gång.
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Jaha , tydligen kan jag välja svart också. Nu blev det svårt. Rött och vitt var lätt att välja bort (för mig), men svart ligger ju bra till. Här trodde man man var fri från funderingar, dumt att fråga öht :)
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Svart (och även garphite) är ingen bra färg för 1-serien tycker jag. Linjerna i bilen försvinner så den blir rätt intetsägande. Blått är kanske inte den roligaste färgen men det passar åtminstone bättre.

Lägg sedan till en omgång vita fälgar och stripes så har du en Ford Focus ST De Lux ;)

Själv har jag dragkrok på min, det var det första som åkte på. Har visserligen inte använt den ännu men jag vet av erfarenhet att man blir extremt irriterad den dagen man behöver men saknar en!
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Jag tycker överlag att 1-serien har en underlig design. Från många vinklar är den snygg, sen om man ser den i princip helt från sidan, men med bakänden eller framändan några grader närmare, så ser den hel-epa ut. Det kanske är därför man måste se den i verkligheten, då kan man enkelt flytta på sig :)
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
JohanF:

Vad är det för en konstig försäljare som inte informerar om dem olika färgerna...?
Safirsvart med "Lemon läder" är så läckert!

Länk
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Alex: det kan vara jag som missuppfattat, jag kommer inte ihåg vad försäljaren sa ursprungligen. Jag vet att annonsen sa blå, röd, vit iaf. Sannerligen är det snyggt med lemon. Men jag kan ändå inte bestämma mig.

Ang belysningspaketet, visst får man väl _nån_ form av belysning invändigt utan det? Typ den där fadein-belysningen man har när man låser upp dörren på min 318 t ex... nån mysbelysning öht ?

Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Det är verkligen fullt i krysslistan nu, så jag kan inte kryssa i nåt mer... :(
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Visst får du belysning invändigt. Du får däremot ingen "makeup"-belysning och ingen belysning som dom i baksätet kan använda på egen hand.
Jag måste säga att jag saknar makeupbelysningen. Eller ja... Någon annan som brukar åka med gör det. :)
Jag har inte belysningspaketet på min:
Fade, check
Normal "Mysbelysning" orangelampa på "växelspaken etc. check.
Läslampor på båda sidor, check
Vanlig "sjukhusbelysning", check :)

Mvh,
/Wille
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Hmm jag tror jag klarar mig utan makeup, vilken tur! Verkar som jag får det jag har nu, vilket räcker gott, tack ska ni ha för informationen :)
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Så var bästföre-datum för beställningsändringar passerat. Beställningen fick följande spec:

Färg
381 Le Mansblå

Klädsel
LWB7 Läder Lemon

Utrustning, paket

337 M Sportpaket
775 Individual innertak i antracit
704 M Sportfjädring
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
481 Sportstolar
4MG Interiörlist - Aluminium Glaciärsilver
520 Dimstrålkastare
2MG M Dubbeleker 207, 17
339 Shadowline högglans

7AX Advantage i komb. med M Sportpaket
473 Armstöd fram
530 Klimatanläggning
493 Förvaringspaket

Utrustning, fabriksmonterad
470 Barnstolsfästen ISOFIX
441 Rökarpaket
5DC Bakre nackstöd fällbara
663 Radio Professional
676 Hi-Fi högtalarsystem
522 Xenonstrålkastare
534 Klimatautomatik
540 Farthållare
320 Utan modellbeteckning
507 Parkeringsdistanskontroll (PDC) - bak
521 Regnsensor
6FL USB-anslutning
249 Multifunktionsratt
4B3 Interiörlist - Aluminium accentslipad

Utrustning, eftermonterad
MVK Motorv&kupé uttag mont
V-hjul BBS 16" Alu med dubb
Di-TEC DI-TEC Lackskydd

Beräknad leverans till Sverige i vecka 5. Nu håller jag på att gå sönder av längtan :D
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Gratulerar! Kommer bli en skitsnygg bil!

Bra val av klädsel också! ;)

Akta dig bara för att ha skitiga kläder när du sätter dig. Även vanliga blåjeans färgar av sig i skinnet. Dock är det extremt lätt att torka av. Men det kan även vara bra att fetta in skinnet regelbundet så det håller sig fräsch längre.

Jag förstår din längtan. Satt i samma sitts för ett tag sedan. :)

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Tack - kikade på din 1:a i galleriet, lemon ser otroligt snyggt ut.. du får gärna fixa lite mer interiörbilder så man kan gotta sig åt :)

Ja jag är lite orolig för skinnet, har ju trist-tyg nu och behöver inte bry mig så mycket. Ska man satsa på BMWs originalprodukter eller? Funderar på om jag ska försöka deala till mig lite sånt småkrafs, ett starterkit typ, innan det ska betalas.. för skinn, gummilister och grejjer..

Vad ska man ha för kupévärmare tro? Kan en sån förstöra skinnet om man kör den för hårt? Funderar på Defas 1400s (850w/1400w) ..

Finns så mycket man kan spekulera om i all oändlighet.. fast det är ganska roligt :)

gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jo, lemon är riktigt läckert! Ska försöka fixa lite fler bilder.

Det är inte svårt att hålla skinnet fint, kräver bara lite mer jobb än vanligt svart skinn. Smörjer man in det regelbundet och torkar av det ibland så kan man nog hålla det mycket fint flera år.
Jag köpte bmw original bilvårdsett för läder. Det är en skumspray och ett kitt med olja och lite svampar.

Den vanliga smutsen och missfärgningen från byxor försvinner jättelätt om man tar en vrider ur en mirakeltrasa med ljummet vatten. Jag försöker göra det ett par gånger i månaden. Likaså smörjer jag lite då och då, mest i förebyggande syfte. När skinnet väl har torkat ut är det försent. =)

Ang. kupevärmare är det nog ingen fara att använda en sådan. Det är nog värre för skinnet en het sommardag i solljus.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.