|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Mina Continental bakdäck körde jag slut på ca 700 mil så 3000 på ett par bakdäck tycker jag låter bra! | |
|
Ringde till BMW. Inofficiellt så tycker de inte heller om RTF däcken. Det är inte bara slitigaen, köregenskaperna påverkas också. Det beror på att väggarna på däcken är hårda och konstruerad för att klara en ev punktering. Det är synd för BMW är annars känd för fina köregenskaper. Läsa detta: Länk Owjan |
|
|
menar du att du kört 7k mil på samma däck året om?. dom kan juh inte vara så bra på vinterväglag direkt. jag kör då slut på ett par bakdäck på 1000mil med mina rwd bmws. 528an så höll dom 2200mil faktiskt, men den körde juh lungt med. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
1500-2000mil kör jag på 540 bakdäck 500-1000mil på m5an framdäcken räcker väl det dubbla. |
|
|
Vet inte vem du menar Jokko, men min bil har gått ca 7000 sommarmil på Michelinarna. Dom lirar i en helt egen division livslängdsmässigt anser jag. Det är 55-profil och inte någon sportversion då förstås. AE |
|
|
MIn E90 har rullat drygt 3000 mil på sommardäcken 205/55x16 Conti RFT och de är minst 5-6 mm kvar. 116i jag hade förut hade gått kanske 2500 mil på Pirelli RFT sommardäcken och dessa var väldigt ojämt slitna, ngt jag noterat även på andra E87. Yttersidorna på framdäcken hade ungefär 3 mm kvar, medan de i mitten var 6 mm kvar. Samma fenomen på bakdäcken men inte lika mkt BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.