AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.735

BMW har urusel service

Sida 2 av 2
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag har en lång och mkt tråkig erfarenhet av just BMW´s verkstad i Bollmora.
Jag fick åka tilbaka 14 gånger under totalt 7 månader! Det som retar upp mig mest är att de aldrig verkade förstå att det var de som hade tabbat sig.

Om jag skulle behöva lämna in min bil för någonform av plåt/lackjobb så skulle det krävas pistolhot om jag skulle låta Bollmora utföra jobbet! Kan låta lite kaxigt men så illa är det, tyvärr!

Mvh/ Niclas
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Finns det någon som jobbar på BMW Bollmora alternativt Gbg som kan berätta vad det är frågan om angående denna katastrof i service/missnöje angående detta PREMIUM märke!!!! Menar så det blir tvåvägskommunnikation i denna tråd.

Mvh Danne
ar
457
argungu
118i -20
Lämnade 120i:n på BMW Bollmora för omlackering av skärm och kofångare (försäkringsjobb). När det var klart visade det sig att de lackat med svart metalllic istället för Svart II!

Men det var inga problem att få det ordnat med rätt färg sen. Bemötandet från personalen var bra.

/Erik
Ska ni lämna in bilen för försäkringsärenden i Göteborgsområdet så vänd er direkt till Magno Skadecenter i gamlestan. Otroligt proffsigt stort familjeföretag som gör kanonjobb!
För er som ville höra en förklaring från "andra" sidan så kommer det svar jag idag fick från BMW Gbg. Så kan ni göra er en egen uppfattning.

"Hej xxx!

Tack för ditt brev alltid roligt med synpunkter.

Lite fakta i ditt äreende.

Vi har för närvarande en väntetid på karosserireparationer
på ca 2-3 månader. Vi kommer att vid årskiftet att starta
2-skift för att minska väntetiden.

Vi hanterar ca 3500 bilar per år på kaorsseriverkstaden

Vi räknar med att en reparation tar ca 14 dagar då det är
många moment som skall göras.

Kalkyl skickades 23/9 till bolag, kunden skulle själv
köpa däck och fälgar till bilen och göra upp detta med bolag.

Vi får svar från bolag 16/10 att det är ok att reparera bilen
därefter beställs delar och bilen planeras in.

Vet inte om denna fakta klargör för dig men faktum är att
Försäkringsbolaget har tagit 3 veckor på sig på att svara
på kalkylen vilket är onormalt det brukar ta 1-3 dagar,
Det kan bero på att du skulle ta frågan om däck och
fälgar själv med F-bolatet ?

Mvh xxx "

Några kommentarer till detta.
23/9 var en söndag och att det skulle finns någon som tar hand om och gör kostnadskalkyler på BMW är inte troligt enligt min mening. Dessutom ringde jag dem på måndagen och då hade de inte tittat på den överhuvudtaget. Det skulle ev. ske senare den veckan.
Varför han blandar in däck och fälgar i resonmanget är obegripligt då de inte har något med deras uppgift att göra.
Och varför väntar på att få ett okay innan de beställer delarna, bilen skall ju lagas oavsett. Om de var osäkra på det så hade de kunnat ringa och fråga mig.
För övrigt så var det If som inte vill köpa fälgar och däck från BMW, inte jag.
Om det nu är som de säger och det är If som är den skyldiga, så undrar jag varför jag inte fick tillbaks bilen tills de hade tid att laga den. Då fanns det ju ingen som helst anledning för bilen att stå hos dem i 6veckor.

Vi får se ifall jag får ett svar imorgon angående mina kommentarer.
Det har nu gått 8.5vecka och bilen blir kanske klar imorgon, lagom till avställningen.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej!

Tänkte ge en återkoppling till mitt ärende som jag berättade om i mitt tidigare inlägg i tråden och samtidigt ge lite positiv feedback till Bmw Group Gbg.

Jag var inne i morse med bilen för att de skulle få lyssna på ljudet som fortfarande var kvar. Jag fick ett bra bemötande av deras tekniker (har tyvärr inte hans namn) och deras kundmottagare gav också ett bättre bemötande än vanligt. De uppskattade felåtgärdstiden till en timme och undrade om jag ville ha en lånebil och åka till jobbet eller stanna kvar och vänta. Jag valde att vänta och gå och titta i begagnathallen så länge. Trekvart senare kommer teknikern och förklarar vad problemet var och jag får nycklarna i handen och behöver inte betala något.

Ljudet verkar nu ha försvunnit, jag har inte hört det på hela dagen vilket är ett mycket gott tecken. Det negativa i historien är hur de lyckats missa felet vid de tidigare två besöken och istället bytt delar till höger och vänster på min bekostnad. Det positiva är dagens besök där de lyckades lösa problemet och behandla mig bättre som kund än vid tidigare besök. Därmed reparerade de en del av det förlorade förtroendet och gjorde att jag lämnade Bmw Group med en lite bättre inställning än innan besöket.

/Wiberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.