|
Sida 7 av 9
|
|
|---|---|
|
Det var som... att man missat den..!! Den måste jag besöka |
|
|
cazorp - det där är väl dalarö brygga? /Andreas, 335i (e92) - såld, Lexus RX 400h - såld, Audi A6 Avant quattro-07 |
|
|
Japp, helt korrekt Frisell! ;) This is fun, en till - lite svårare igen; Länk |
|
|
små dalarö gård. /Andreas, 335i (e92) - såld, Lexus RX 400h - såld, Audi A6 Avant quattro-07 |
|
|
cazorp, såg att det var ett tag sedan tråden startades med fråga om vilken 335 du skulle köpa, hur har det gått har du beställt ngn ? Isf vad blev det ? P |
|
|
PappaPatrick: Näe, inte beställd ännu - jag skall provköra 335xi touring på fredag, för att utröna hurivida avsaknaden av sportchassi förtar körglädjen i den bilen, då jag i övrigt ska ha en M-sport å gillar sportchassien. Facelift trodde BMW Sverige inte att BMW kommer presentera förrns tidigast 1-2 månader innan det anländer hos handlarna (from. sept) då man inte vill att kunderna ska tappa intresset för "nuvarande" modell av 3-serien, logiskt nog.. frågan är om jag skall beställa så att jag får en facelift;ad kärra istället.. har ju ingen direkt panik över att få min nya bil heller |
|
| Frizz: Nope, inte smådalarö gård, det hade vart för enkelt! ;) | |
|
Aha I see.. Låt oss höra vad du tyckte om xi'n. Facelift eller ej är kanske en smaksak, det borde väl vara en prisskillnad också ? Själv hade jag inte kunnat vänta :) |
|
|
hehe, jag kör ju cab nu och det är sommar snart - jag överlever nog med lev.tid tills sept-okt nånstans ;) Faceliften är nog bara externa detaljer, även om jag hoppas på lite uppdaterade instrumentkluster etc. Jag vet att tex. DRL kommer att införas på E90/91, som idag bara finns på E92/93 av ngn anledning.. mer LED-lampor kommer att komma, tex. på baklyktorna, men i övrigt så vet jag inte så mycket! |
|
| DRL? Vad är det? | |
|
Daytime Running Light, tex. LED-dioderna i A4/A5, R8 mfl, dvs att man inte brassar på med halvljus mitt på dagen, en sensor känner av hur ljust det är och slår sedan av/på halvljus/varselljus utifrån behov Kolla på en (gamla + nya) A4 med utrustad med xenon när den kör in en tunnel nästa gång så ska du se ;) |
|
| Ok då blir det ju ännu svårare om du redan har bra bil i sommar.. :) | |
|
Är DRL standard på alla E92/E93 iom att de har xenon std? Anders> är det lacken som är individual på din E92?, vilken lack är det? |
|
| HFR; ja, tror inte det är ett tillval.. | |
|
Förlååt cazorp för att jag svarade för fort! ;) Lyckades gå och lägga mig efter den kommentaren, typiskt va? Angående den senaste rebusbilden; är det i närheten av Tjockhult (Stockholm)? Jag antar att det är en kyrka till höger på bilden huh? Mvh |
|
|
Nope, eftersom du spöade mig på Djursholm så har du fel på denna bilden.. ;) Ingen kyrka till höger, ledtråd - söder om stockholm och inte jättelångt bort! ;) |
|
|
Buhuu, va du är elak ;) Såå, ingen kyrka kan det vara ett Schloss? Aber jawohl! Bara för det tänker jag vara elak också! ;) Mit google´s hjälp så blev det Häringe Slott, hehe... |
|
|
Fuuusk!! Men det är helt rätt! Nu är denna tråd besludlad med (snygga) Ådis, kanske dags för ngn annan att hålla bavaria-fanan högt en stund? Fram me bilderna! |
|
|
Cazorp. Din ursprungliga fråga var hur du skulle speca bilen. Jag måste säga att jag upplevde comfort access första gången förra veckan då jag hade en 335cd från Borgs över dagen med ALLT i. Det var mkt trevligare än jag trott. Väldigt skönt att bara hoppa in och trycka på knappen, samt att låsa bilen med pekfingertounch på förarhandtaget. Det samt ytterspegelpaket, och ABSOLUT panorama. Att ha en touring från 330 och uppåt utan det är fullständigt lönlöst. De som påstår att dessa bilar inte ska ha automat resonerar mkt märkligt. 330/335 är helt fantastiska med automat. Ni andra tänker nog som Audi gjorde när man byggde RS4, men som sagt, RS4 är en renodlad sportbil, det är inte våra bilar. Kul med Lidingörebusen. Hillstreet, jag tror din bil brukar stå utanför Äggplantan då och då. Instinktivt tveksamt till hur preussiskt det är att ha de där M3-fälgarna på, visst de är fina, men är det värdigt din bil att hålla på och tuna upp den som vore det V70-klubben i Motala?? Sport |
|
|
CB: Intressanta synpunkter! Tackar för dem. Jag håller med dig om lull-lull, finns ingen anledning att välja bort saker som spegelpaket, panorama etc. på en sån här "premiumkärra" om man vill ha pryttlarna - det handlar om % i ökning på månadskostnaden ändå (tyvärr) Gällande automat - well, jag gillar att växla manuellt, det är kul - sen att det inte är en renodlad sportbil tycker jag är underordnat som "faktum". Mitt dilemma nu är xi eller i, och om det ger truckkänsla eller inte utan sportchassi - automaten har jag väl inte gett upp riktigt ännu, men elaka tungor säger att man definitivt ska ha aut på en xi - men det gäller bara BMW å inte Audi, av ngn konstig anledning, för där gör man som man vill... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.